X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook zapowiada nowe narzędzia pomiarowe

Facebook nawiązuje współpracę z firmami zajmującymi się pomiarami i prezentuje nowe narzędzia. W jaki sposób ułatwi nam to decyzje reklamowe?

Facebook zapowiada nowe narzędzia pomiarowefot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama


Mierzenie procesów reklamowych jest istotnym elementem działań marketingowych – pomaga w ocenie ich skuteczności i stopnia przystosowania do odbiorcy. Jednak pomiar na różnych urządzeniach, kanałach i platformach, bez konsekwentnego mianownika, jest trudny. Tym mianownikiem powinni być prawdziwi ludzie. Gdy człowiek nie jest w centrum kampanii, aż 66 procent zdarzeń konwersji pozostaje nierozpoznane. Jak skupić się na nim w procesie mierzenia efektów? Jednym z najlepszych sposobów jest współpraca marketerów z zaufanymi partnerami zajmującymi się pomiarami.

Facebook w zakładce Facebook Biznes zapowiada kilka nowych narzędzi pomiarowych, które pozwolą na lepsze zrozumienie efektywności naszych kampanii, tego czy przynosi ona efekty sprzedażowe i jaki wpływ na odbiorcę mają reklamy.

Nielsen Catalina Solutions

Od wczoraj Nielsen Catalina Solutions oferuje reklamy Consumer Package Goods (CPG), czyli dóbr konsumpcyjnych, co umożliwi nam zrozumienie wpływu Facebooka i Instagrama na decyzje zakupowe.

Oracle Data Cloud

Oracle Data Cloud współpracuje z Facebookiem od czterech lat. Nowe narzędzie Facebook Lift API sprawi, że pomiary będą bardziej dostosowane do małych firm. Sprawdzimy jak użytkownicy zachowują się przed zobaczeniem reklamy i czy zachęca ich do zakupu. Wydzielone zostaną dwie grupy – badana naukowo i kontrolowana metodologicznie. Pierwsza grupa zobaczy reklamę, a druga nie. Wówczas widoczne będą różnice w sprzedaży przed i po dotarciem reklamy.

Integracja Facebook Atlas oraz Visual IQ i Neustar

Nowe narzędzie zintegrowane z Facebook Atlas,  pozwoli na lepsze decyzje reklamowe. Podjęcie decyzji o wykupieniu kredytu jest trudne i zazwyczaj oparte na ostatnim kliknięciu w reklamę. Od teraz marki będą mogły korzystać z narzędzia, które wykaże jakie reklamy zasługują na zakup kredytu.

Pomiary mobilne

Reklamodawcy na urządzenia mobilne także chcą odejść od metody oceny efektywności reklam pod kątem ostatniego kliknięcia. Od teraz współpraca z  takimi partnerami jak Adways Inc., AppsFlyer, Apsalar, CyberZ, Kochava i Localytics umożliwi przypisanie kredytów także do takich reklam, które zostały wyświetlone, ale odbiorcy w nie nie kliknęli.

Media społecznościowe dysponują obecnie ogromnym potencjałem reklamowym. Facebook deklaruje, że jego model integracji marketingowej jest preferowany dla największych firm na świecie i pozwoli zgromadzić informacje, które zaoowocują lepszymi decyzjami reklamowymi, także dla urządzeń mobilnych.

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail