reklama
Zaledwie 20 procent pracowników kreatywnych i 11 procent dyrektorów kreatywnych na świecie to kobiety. Według badań SAR – Stworzyszenia Komunikacji Marketingowej, w Polsce w działach kreacji kobiety stanowią 35 procent, a więc o 10 procent więcej niż w Wielkiej Brytanii.
Z okazji obchodzonego 17 listopada w Brazylii Dnia Kreatywności, agencja Escola Cuca stworzyła projekt, w ramach którego agencje z całego świata pokazują na swoich stronach inspirujące kobiety pracujące w działach kreatywnych. Firmy dodają także do swoich logotypów ich inicjały i publikują je. Opublikowane w ramach akcji treści są oznaczone hasztagiem #addgirlsinad. Dzięki temu odnalezienie i poznanie kreatywnych kobiet jest jeszcze łatwiejsze.
#addgirlsinad from ESCOLA CUCA on Vimeo.
Jak wygląda akcja? Z oficjalnej strony akcji można pobrać plik, który ułatwi stworzenie grafiki. Po jej przygotowaniu należy dodać do logotypów z nazwą agencji pierwsze litery imienia i nazwiska kreatywnej kobiety, którą chcemy pokazać światu. W założeniu agencja powinna pozostawić w funkcjonowaniu logotypy stworzone w ramach akcji. Publikowane zdjęcia są oznaczane oficjalnym hasztagiem #adgirlsinad.
Czas rozpoczęcia akcji przewidziano na 14-18 listopada, jednakże do akcji wciąż dołączają kolejne agencje z całego świata. Dotąd włączyły się do niej zagraniczne firmy takie jak FCB, McGarrryBowen, Facebook i Instagram oraz kilka agencji z Polski m.in Isobar Poland, Insignia, Infinity Group czy Fenomem.pl.
Szczegóły kampanii na stronie: http://www.addgirlsinad.com/