reklama
Sotrender to narzędzie do analizy i raportowania działań marketingowych w mediach społecznościowych. Poprzedni wygląd narzędzia został wprowadzony w 2012 roku. 4 lata to dość dużo w branży interaktywnej i social media, dlatego nadszedł czas na zmiany. Zmiany w panelu zostały oparte na dokładnej analizie zachowań użytkowników narzędziu oraz najnowszych trendach w projektowaniu aplikacji. Poza panelem, Sotrender zaprasza też do odwiedzenia strony internetowej i bloga – również w nowej odsłonie.
Działamy w obszarze badań i analiz social media od 6 lat. To długo, w tym czasie prawie wszystko się zmieniło – same platformy – czy ktoś pamięta o Naszej Klasie? – rynek czy potrzeby klientów. Narzędzia też muszą się rozwijać, aby umacniać swoją pozycję na rynku i dostosowywać się do zmieniających się potrzeb użytkowników. – mówi Jan Zając, prezes i twórca Sotrendera.
Użytkownicy najwięcej uwagi poświęcają raportowaniu działań i śledzeniu konkurencji, dlatego właśnie te dwa moduły zostały rozszerzone. Użytkownik może porównać się z konkurencją poprzez tworzenie grup do ośmiu profili oraz sprawdzać na bieżąco statystyki dla wybranych profili. Dane pokazują, kiedy fani i obserwujący najczęściej angażowali się w komunikację marki, jaki rodzaj treści jest najskuteczniejszy oraz jak na nie reagowali. Śledzenie poczynań i porównywanie działań stało się dużo łatwiejsze i prostsze, łatwiej także wyciągać wnioski z danych dzięki klikalnym wykresom, prowadzącym do aktywności profili w wybranym okresie.
Nowości w raportowaniu to wprowadzenie nowego formatu raportów. Jak do tej pory, można było generować pliki w formatach .pdf i .xls, ale już niedługo będzie można pobrać edytowalny raport w formacie .ppt. Dodatkowo funkcję tę otrzymają grupy więc będzie przygotować raport porównawczy, który obejmie aktywności kilku profili na raz.
Zmieniło się także samo zaplecze narzędzia. Odświeżony Sotrender został przepisany od podstaw w nowoczesnej technologii AngularJS. Aplikacja jest obecnie o wiele szybsza w działaniu, wzbogaciła się o kilka ciekawych funkcji – zwłaszcza w obszarze porównania z konkurencją a onboarding z automatycznymi sugestiami ułatwia rozpoczęcie pracy w panelu – mówi Beata Zielińska, Product Manager w Sotrenderze.
Nowy wygląd i funkcje w narzędziu to początek większych zmian w Sotrenderze. Cele firmy to dostarczanie jeszcze dokładniejszych danych i wskazówek dla marketerów na całym świecie. Sektor reklamy w social media dynamicznie rośnie (75% wzrostu segmentu rok do roku w Polsce, w USA 57% – dane IAB), a same media społecznościowe stają się coraz ważniejszym elementem komunikacji marek z klientami.
Narzędzia używają już takie firmy jak Tesco, Deloitte, ING Bank, Nestlé, Isobar, JWT, MEC, SMG czy VML. Obecni klienci mogą zobaczyć i skorzystać z nowego panelu pod adresem: https://app.sotrender.com. Natomiast nowi użytkownicy Sotrendera od teraz domyślnie rejestrują się już w nowej wersji narzędzia. Ci, którzy chcieliby przekonać się na ile narzędzie sprawdza się w dla ich firmy mogą skorzystać z 14 dniowego okresu próbnego.