X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Kto był liderem polskiego YouTube’a w 2016 roku?

Kto zaliczył najbardziej spektakularny wzrost, komu ubyło najwięcej subskrybentów, a kto był najlepiej oceniany? Przedstawiamy podsumowanie roku 2016 na YouTube w Polsce, stworzone przez Sotrendera i Pana Wizualnego.

Kto był liderem polskiego YouTube’a w 2016 roku?fot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama


Mimo, że nowy rok rozpoczął się już na dobre, wciąż pojawiają się nowe podsumowania roku 2016. Tym razem Sotrender przyjrzał się serwisowi YouTube i kanałom cieszącym się popularnością. Firma, wraz z twórcami projektu panwizualny.pl, przygotowała infografikę prezentującą kanały z największą ilością subskrypcji, największym wzrostem subskrybentów, największa liczbą wyświetleń oraz odsłon na subskrybenta, z największą liczbą opublikowanych filmów, najchętniej oglądane filmy, a także najlepiej i najgorzej oceniane kanały. Kto zaliczył najbardziej spektakularny wzrost, komu ubyło najwięcej subskrybentów i kto był najlepiej oceniany. Jak wyglądał rok 2016 w serwisie YouTube?

Najwięcej subskrybentów

fot. sotrender.pl

fot. sotrender.pl

Zdecydowanym numerem jeden w ubiegłym roku na YouTube, z ponad 3,4 milionem subskrybentów, był SA Wardęga. Dwa lata temu twórca także zajął pierwsze miejsce, w ubiegłym roku został wyprzedzony przez Popka, ale w 2016 roku ponownie wskoczył na pierwsze miejsce na podium. Tuż za nim, z blisko milionem subskrybentów mniej, plasują się Abstrachuje TV oraz Rezigiusz. Dalsze miejsce zajmują Blowek, Stuu Games i Step Records.

Najszybciej rosnący

sotrender3

fot. sotrender.pl

Ogromny wzrost, aż o 585 procent, odnotowała Planeta Faktów – dawniej Jacek Makarewicz, którego kanał osiągnął 488 726 subskrybentów. Dużymi wzrostami mogą pochwalić się także youtuberzy gamingowi –  Blowek powiększył natomiast swoją grupę subskrybentów aż o 56 procent, a Rezigiusz i Stuu Games o 34 procent. 

Najchętniej oglądani

fot. sotrender.pl

fot. sotrender.pl

Kanałem, którego treści były najczęściej wyświetlane w 2016 i który pozostawia inne daleko w tyle jest Step Records – kanał polskiej wytwórni muzycznej specjalizującej się w muzyce hip-hop. Zaraz za nim, z ponad dwukrotnie mniejszą liczbą wyświetleń, plasuje się kanał o podobnej tematyce, czyli Prosto TV. Trzecie miejsce zajmuje natomiast kanał telewizji TVN.

Najwięcej odsłon na subskrybenta

fot. sotrender.pl

fot. sotrender.pl



Największą ilością odsłon na subskrybenta mogą pochwalić się profile marek na YouTube, takie jak Land Rover Polska, Salony Agata, Durex Polska czy EverydayMe Polska. To do tych treści najczęściej ponownie powracali użytkownicy serwisu.

Najwięcej filmów

fot. sotrender.pl

fot. sotrender.pl

W 2016 roku najwięcej filmów, bo aż 6 607, pojawiło się na kanale Telewizji Republika. Kolejne miejsca na podium należą do takich kanałów jak Polskie Radio i Onet News, które opublikowały, kolejno, 1972 i 1842 filmy. Dalsze miejsca w rankingu zajęły Sou Shibo LIVE! (1 619 filmów), Polskie Radio (1 539 filmów) oraz TVN (1 491 filmów).

Najbardziej lubiani

fot. sotrender.pl

fot. sotrender.pl

Wśród najlepiej ocenianych kanałów znajdują się Blowek, IsAmUxPompa oraz Rezigiusz. Są to głównie youtuberzy gamingowi, co świadczy o tym, że twórcy przyciągają rzeszę fanów chętnie doceniają ich twórczość.

Najbardziej nielubiani

fot. sotrender.pl

fot. sotrender.pl

Co ciekawe, wśród najmniej lubianych twórców filmów znaleźli się także ci, których wyżej wymieniono jako jednych z najbardziej lubianych – najwięcej łapek w dół dostali Gimper, Step Records czy Blowek, którzy w rankingu najbardziej lubianych zajmuje pierwsze miejsce. Sytuacja ta może świadczyć o skrajnym podejściu do twórcy – albo jest się jego fanem, albo uważa się, ze jest on nieatrakcyjny.

Najlepsze wideo

Najchętniej oglądanym wideo w 2016 roku był teledysk do utworu Sylwii Grzeszczak “Tamta dziewczyna. Drugie miejsce zajmuje Natalia Nykiel z teledyskiem “Error”, a trzecie – wideo z kampanii Huawei Mobile Poland – #BePresent. Dalsze miejsca należą do formacji Power Play “Lubisz to lubisz”, utworu LP – “Lost On You”, After Party “Ona lubi pomarańcze”, Filatov & Karas “Tell it to my heart”, Gangu Albanii z utworami “Kocham Cię Robaczku” i “Kapitan Kox” oraz Akcenta “Prawdziwa miłość to Ty”.

Jaki więc jest “polski” YouTube?

Zaprezentowane przez Sotrendera statystyki wskazują na kilka ważnych tendencji. Po pierwsze, numerem jeden ponownie został SA Wardęga. Jego śmieszne filmiki i pranki wciąż cieszą się dużą popularnością. Nie wiemy, jaki wpływ na jego pozycję miały niedawne zdarzenia związane z dramą, w której razem z Gargamelem brał udział twórca, ale bezwątpienia Wardęga to jedna ze sztandarowych postaci YouTube w Polsce. Po drugie, najchętniej oglądani i notujący największy wzrost w 2016 roku youtuberzy to przede wszystkim twórcy kanałów gamingowych tacy jak Blowek, Rezigiusz czy Stuu Games. Młodzi influencerzy gromadzą wokół siebie duże społeczności fanów, a publikowane przez nich treści są przyjmowane z entuzjazmem. Warto zatem przestać bagatelizować takie kanały i wziąć pod uwagę ich potencjał. Po trzecie, Polacy uwielbiają hip-hop i disco polo. To kanały wytwórni specjalizującej się w muzyce hip-hop miały najwięcej wyświetleń, a wśród najpopularniejszych filmów znalazły się dwa utwory Gangu Albanii i trzy z gatunku disco polo, co świadczy o tym, że fani takiej muzyki chętnie konsumują treści za pomocą serwisu. I po czwarte, prawdopodobnie najważniejsze dla marketerów, najwięcej odsłon na jednego subskrybenta przypada kanałom marek, co oznacza, że nie tylko treści stricte rozrywkowe i muzyczne cieszą się popularnością w serwisie i warto pomyśleć o tym, czy nasza marka mogłaby podzielić się czymś ze społecznością YouTube’a.

Link do oryginalnej infografiki: blog Sotrender

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail