reklama
Brand 24, na podstawie wzmianek w sieci, opracowało listę 100 topowych influencerów z branży marketingowej w 2017 roku. Przez 11 tygodni, na przełomie 2016 i 2017 roku, zebrano ponad 2 miliony wzmianek z różnych social mediów oraz ponad 4,5 miliona interakcji z rejonów Europy, obu Ameryk, Afryki, Australii i Antarktydy. Te imponujące liczy pozwoliły na sprawdzenie, kto z sukcesem angażował swoich odbiorców. Uwzględniono liczbę wzmianek, obserwatorów na Twitterze oraz zasięg w social mediach. Zestawianie to będzie przydatne zarówno dla osób pracujących w branży, jak i zainteresowanych i szukających inspiracji w tym temacie. Znaleźli się w nim zarówno topowi blogerzy i dyrektorzy generalni znanych firm, jak i eksperci posiadający wiedzę na temat strategii biznesowych, tworzenia treści czy technologii cyfrowych. Wszystkich ich łączą trzy cechy wspólne – aktywnie dbają o swoją obecność w social media, konsekwentnie prezentują nowe, twórcze pomysły i są nie tylko marketerami, ale i liderami opinii na skalę światową.
Dziesiątka najlepszych
1. Gary Vaynerchuk
Numerem okazał się jest Gary Vaynerchuk, przedsiębiorca prowadzący agencję digitalowej VaynerMedia, inwestor Twittera, Snapchata, Ubera oraz Venmo. Autor takich książek jak “Zapytaj Garyego”, “W market[r]ingu – czyli jak nie zginąć w świecie mediów społecznościowych”, “Wybij się! Nie czekaj, działaj i przekuj pasję w bogactwo” czy “Ekonomia wdzięczności. Zasada wzajemności w biznesie”, a także vlogger umieszczający codziennie na swoim kanale DailyVee daily vlogi. Wspomniano o nim ponad 183 tysiące razy. Jego działania na Twitterze obserwuje ponad 1,4 miliona użytkowników, a jego ogólne zasięgi w social media to ponad 132 miliony.
2. Tim Ferriss
Drugie miejsce na podium zajmuje Tim Ferriss, przedsiębiorca, inwestor i doradca w Facebooku, Uberze oraz Shopify. Autor poradników “4-godzinny tydzień pracy”, “4-godzinne ciało. Niezwykły poradnik jak szybko zrzucić wagę, stać się niedoścignionym kochankiem i superczłowiekiem” oraz “4-godzinny mistrz kuchni. Podręcznik po świecie szybkiego uczenia się, dzięki któremu każdy może sam nakreślić schemat własnej przygody”. Twórca podcastu “Tim Ferriss Show”. W sieci pojawiło się ponad połowę wzmianek mniej niż na temat Gary’ego, ale jego ogólne zasięgi wynoszą aż 165 milionów. Wspomniano o nim w sieci blisko 73 tysiące razy, a na Twitterze obserwuje go 1,4 miliona użytkowników serwisu.
3. Michael Hyatt
Trzeci w rankingu jest Michael Hyatt, bloger, wydawca, pisarz z list bestsellerów “New York Times” i agent literacki. Gospodarz podcastu “This Is Your Life”. Autor książki “Twoja e-platforma. Jak się wybić w świecie pełnym zgiełku”. Jego zasięgi to ponad 56 milionów, wspomniano o nim ponad 67 tysięcy razy, a na swoim Twitterze gromadzi 278 tysięcy fanów.
4. Ann Handley
Ekspert ds. marketingu, współautorka książki “Treść jest kluczowa. Jak tworzyć powalające blogi, podkasty, wideo, e-booki, webinaria (i inne)”. Chief Content Officer w MarketingProfs oraz felietonistka w Entrepreneur.
5. Joel Comm
Przedsiębiorca, autor książek takich jak “Brzdęk! Jak odkręcić internetowy kurek z pieniędzmi” czy “TWITTER POWER 3.0”. Mówca motywacyjny oraz ekspert live video i social media.
6. Ted Rubin
Czołowy strateg social media marketingu. Stworzył termin ROR (#RonR) – Return On Relationship, mający fundamentalne znaczenie przy budowaniu zaangażowanej, wielomilionowej społeczności. Autor książki o tym samym tytule.
7. Grant Cardone
Międzynarodowy ekspert ds. sprzedaży. Autor bestletterów “New York Times”, m.in “Reguły 10X”. Mówca motywacyjny i gospodarz programu radiowego “The Cardone Zone”. Założyciel Cardone Enterprises, Cardone Real Estate Holdings, a także the Cardone Group.
8. Larry Kim
Założyciel WordStream. Publicysta w Magazine, Medium, Search Engine Land i Social Media Today. Ekspert w dziedzinie przedsiębiorczości, start-upów, Adwords i reklamy na Facebooku.
9. Seth Godin
Popularny autor międzynarodowych bestsellerów takich jak “Wszyscy jesteśmy dziwni. O micie masowości i końcu posłuszeństwa”, “Marketing za przyzwoleniem. Jak zmienić obcych ludzi w znajomych, a znajomych w klientów” czy “Fioletowa Krowa. Zmień się i bądź rozpoznawalny książka”, które przetłumaczono na ponad 35 języków.
10. Neil Patel
Przedsiębiorca i bloger na neilapatel.com. Zajmuje się optymalizacją konwersji i marketingiem. Współzałożyciel Crazy Egg, Hello Bar i KISSmetrics. Konsultant, który pomagał w zwiększaniu dochodów takim firmom jak Amazon, NBC, GM, HP czy Viacom.
Dalsze miejsca
Na dalszych pozycjach TOP 100 znaleźli się m.in Guy Kawasaki, specjalista od marketingu, inwestorem Venture capital, były pracownik Apple, autor takich książek jak “Sztuka rozpoczynania 2.0 książka” oraz “Jak cię widzą, tak cię piszą. Sztuka autopromocji w mediach społecznościowych”, Marsha Collier, autorka 48 książek o social media, e-commerce czy customer service, Chris Voss, CEO/edytor “The Chris Voss Show”, konsultant, trener i mówca czy Brian D. Evans, założyciel Influencive piszący dla Entrepreneur, Forbes, The Huffington Post i Business Insider.
Najbardziej angażujący influencerzy
Łączna liczba interakcji, czyli wszelkich na ile użytkownicy lubią, udostępniają i komentują każdą wzmiankę, co pozwala niejako na poziom zaangażowania użytkowników. Numerem jeden jest tutaj także Gary Vaynerchuk. Zaraz za nim plasuje się Tim Ferriss. Kolejne miejsca są natomiast nieco inne niż w przypadku ogólnego rankingu. Miejsca trzecie, czwarte i piąte zajmują, kolejno, Grant Cardone, który w Top 100 jest siódmy, Guy Kawasaki, zajmujący piętnaste miejsce w rankingu oraz Seth Godin, plasujący się w ogólnym rozrachunku do miejscu dziewiątym.
10 zasad zaangażowania
Influencerzy to liderzy opinii, którzy wpływają na zgromadzoną wokół siebie społeczność i angażują ją. W jaki sposób osiągają zamierzony efekt? Brand24 przygotowało także 10 wskazówek dotyczących zaangażowania, które dostrzeżono podczas przygotowania raportu jego twórcy:
1. Twórz wartościowy content. Podczas analizy danych widoczne było, że wzmianki o influencerach pojawiały się wtedy, gdy prezentowali oni wartościowe treści. Natomiast ogólna liczba wzmianek pozostawała na wysokim poziomie dla tych, którzy tworzyli tzw. evergreen content.
2. Powtarzaj wartościowe treści. Szacuje się, że zaledwie pięć procent użytkowników Twittera widzi Twoje posty. Dlatego w przypadku ważnych informacji warto opublikować je od czasu do czasu ponownie. Dlatego, gdy brak nam inspiracji warto sięgnąć do treści, które z upływem czasu nie tracą na wartości.
3. Bądź konsekwentny. Publikuj regularnie. Gwarantuje to utrzymanie zainteresowania fanów oraz to, że o Tobie nie zapomną. Jeżeli przewidujesz przerwę w publikacjach warto pozostawić czytelnika z treściami, które nie stracą przez ten czas na jakości.
4. Planuj posty gościnne. Gdy publikujesz na stronach zewnętrznych, warto skorzystać z takich narzędzi jak Brand24 czy BuzzSumo, które określą jakie platformy są najbardziej aktywne w odniesieniu do tematu jakim jesteśmy zainteresowani. Warto je obserwować, bo to dzięki nim możesz odnaleźć partnera do współpracy, który pomoże poszerzyć grono Twoich odbiorców.
5. Współpracuj. Działania wraz z innymi influencerami pomogą nie tylko zwiększyć liczbę osób zainteresowanych naszymi treściami, ale i pozytywnie wpłynąć na jakość pracy.-
6. Zasłuż na cytowania. Spróbuj stworzyć kilka cytatów, które będą chętnie udostępniane. Jeżeli Twoi odbiorcy uznają je za warte wspomnienia i Cię otagują, możesz zdobyć nawet tysiące nowych czytelników w zaledwie kilka sekund.
7. Odpowiadaj swoim odbiorcom. Nawet drobny gest taki jak lajk będzie widoczną reakcją na aktywność użytkowników. Na przykład numer jeden w TOP 100, Gary Vaynerchuk, jest znany z tego, że prosi swoich czytelników o pozostawienie numeru telefonu, aby pomóc im w konkretnych zagadnieniach. W tym kontekście warto więc obserwować wzmianki w sieci, aby zaskoczyć odpowiedzią zainteresowanych.
8. Bądź autentyczny. Gdy komentujesz, udostępniasz i tworzysz wzmianki o influencerach upewnij się, że Twoa reakcja jest autentyczna. Ludzie szybko dostrzegają sztuczne pochlebstwa. Nawet krytyczne, ale konstruktywne komentarze bardziej przyciągają uwagę niż te zupełne nienaturalne.
9. Bądź przejrzysty. Informuj swoich odbiorców. Przykładem tego jest Patt Flynn prezentująca swoim czytelnikom informacje na temat swoich wpływów gospodarczych oraz sukcesów i porażek w swojej strategii marketingowej.
10. Podziękuj. Wyraź wdzięczność wobec swojej społeczności za czas poświęcony na komentarze, udostępnianie i wzmianki. Otwierając dialog zachęcasz ich do wzajemnego wyrażania uznania.
Wygląda na to, że zaprezentowani w rankingu influencerzy przestrzegali tych zasad, ponieważ, jak wynika z danych, prezentują oni wartościowe treści, które szybko “rozchodzą się” po sieci, potrafią wejść w interakcje z tysiącami użytkowników oraz zachęcić ich do zaangażowania.
Cały raport, wraz z całą listą TOP 100 można pobrać ze strony Brand24.