reklama
W okresie najpopularniejszych świąt, fanpage’e największych marek udostępniają posty na Facebooku składając życzenia swoim klientom. Ten wyjątkowy czas kojarzy nam się bardzo pozytywnie – tym samym firmy starają się przyciągnąć użytkowników, ciekawą formą prezentacji. Obecnie we wpisach na Facebooku królują motywy wiosenno – wielkanocne. Jednak ilość i kreatywność postów związanych z Wielkanocą jest znacznie mniejsza w porównaniu ze świętami Bożego Narodzenia. Wiele z największych firm przygotowało jedynie grafikę z życzeniami dla swoich fanów. Przyjrzyjmy się jednak tym, którzy chcieli czymś zaskoczyć lub zainspirować użytkowników portalu.
Coca-cola
Coca-cola przygotowała dla swoich fanów ciekawą zabawę tylko dla spostrzegawczych. Pod jajkami została ukryta Coca-Cola zero, którą należy znaleźć. Na pochwałę zasługuje niecodzienna forma, oraz połączenie motywu wielkanocnego z charakterystycznymi elementami marki. Poza tym, to ciekawa zabawa!
Aquafresh
Marka popularnej pasty do zębów w reklamie z motywem świątecznym przypomina o negatywnych skutkach jedzenia słodyczy dla zdrowia jamy ustnej. Ciekawe jest połączenie popularnego symbolu Wielkanocy z produktem Aquafresh.
Milka
Producent czekolady także przygotował interesujący post z motywem wielkanocnym, przyciągający wagę użytkowników zastanawiających się “co się dalej wydarzy”. Innowacyjny przede wszystkim ze względu na swój wyjątkowy wygląd. Milka w tym roku podkreśla, jak ważna jest bliskość, czym na pewno zjedna sobie swoich konsumentów.
E. Wedel
Ciekawą zabawę integrującą użytkowników przygotowała także marka Wedel. Fani czekolady mogą ułożyć swoje ulubione produkty w dowolnej dla siebie kolejności. Odpowiedzi w komentarzach stają się tym samym okazją do poznania osób o podobnych upodobaniach.
Marka przygotowała również wyjątkowe życzenia wielkanocne dla swoich fanów
Lindt
Lindt natomiast zaproponował ćwiczenie matematyczne, w którym fani mają za zadanie obliczyć prawidłową wagę króliczków. Komentarze świadczą o tym, że nie jest to zadanie tak łatwe, jakby się wydawało.
Wawel
M&M’s
Na oficjalnym fanpage M&M’s fani marki mogą spróbować sprawdzić, ile czekoladowych jajeczek znajduje się w słoiku. Podobnie, jak w przypadku króliczków Lindt, wśród komentarzy nie ma jednoznacznych odpowiedzi.
Ponadto marka wypuściła świąteczną reklamę ze swoimi popularnymi bohaterami:
Krakus
Marka Krakus postawiła w tym roku na międzynarodowy wymiar świąt. Na swoim profilu udostępniła video, na którym osoby różnych narodowości próbują tradycyjnych wielkanocnych potraw. To dobra okazja na poznanie różnorodności kulinarnych kultur świata.
Kamis
Kamis na swoim fanpage’u udostępnił natomiast transmisję na żywo w formie konkursu. Uczestnicy musieli wykazać się refleksem i umieścić w komentarzu hashtag z wielkanocną przyprawą, która akurat pojawi się na stole. Dla pierwszych osób przewidziane zostały specjalne nagrody.
Ikea
Ikea w ciekawy sposób złożyła swoim klientom życzenia wielkanocne. Na udostępnionym przez nich video możemy zobaczyć produkty sklepu, które mają symbolizować czego życzą nam szwedzcy producenci z okazji świat wielkanocnych.
DecoMorreno
Inspiracje na świąteczne pisanki zaproponowała firma produkująca popularne kakao DecoMorreno.
Świąteczne przepisy
Na Facebooku nie zabrakło również świątecznych przepisów. Wiele marek zdecydowało się zaproponować swoim klientom kulinarne inspiracje z wykorzystaniem flagowych produktów.
- Arek Reklamy
- Bartek Sadowski
- Arek Reklamy
- Bartek Sadowski
- Aleksander Krupski