X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

7 pomysłów na posty dla profilu Twojej marki na Instagramie

Nie masz pomysłu na zdjęcie dla profilu swojej marki na Instagramie? Zastanawiasz się w jaki sposób prowadzić komunikację w serwisie? Prezentujemy 7 pomysłów na instagramowe posty, które warto wykorzystać w praktyce.

7 pomysłów na posty dla profilu Twojej marki na Instagramiefot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama


Instagram stał się serwisem społecznościowym, w którym swoimi zdjęciami chwalą się już nie tylko indywidualni użytkownicy, ale i marki. Firmy coraz częściej dostrzegają potencjał komunikcji wizualnej i to, w jaki sposób angażuje ona odbiorców. Znacznie łatwiej jest w taki sposób przyciągnąć uwagę użytkownika, bowiem przyswojnie takiego komunikatu nie wymaga od niego tak dużego wysiłku, jak w przypadku tekstu. Jedni radzą sobie z tym kanałem komunikacji lepiej, inni gorzej, ale jedno jest pewne – statystyki Social Bakers wskazujące, że Instagram generuje o 400 procent większe zaangażowanie niż Facebook są sygnałem, że nie można go lekceważyć. Dlatego też warto zastanowić się, czy nasza marka odnajdzie swoje miejsce w serwisie i rozważyć różne strategie prezentowania treści. Przedstawiamy kilka inspiracji zaczerpniętych od Small Business Trends.

Stylizacje produktów

Dobrym pomysłem na zaprezentowanien produktu, nie tylko z branży modowej, są stylizacje. Ciekawe tło, detale, dobre światło mogą sprawić, że pozornie nudny produkt na tle innych znacznie zyska. W taki sposób możemy wydobyć to, co najlepsze z przedmiotów, które na półce sklepowej lub w opakowaniu nie przykuwają uwagi. “Układanki” produktowe to ciekawy sposób na promocję zarówno ubrań, obuwia czy biżuteria, jak i produktów spożywczych, gospodarstwa domowego czy kosmetyków.

vans

fot. instagram.com/vans

fot. instagram.com/starbucks

fot. instagram.com/starbucks

fot. instagram.com/beautyblender

fot. instagram.com/beautyblender

Poinformowanie o promocji

Opublikowanaie zdjęcia na Instagramie może być doskonałą okazją do poinformowania o promocji. Można zrobić to w sposób wyraźny, tak, aby odrazu widoczne było, co stanowi klucz przekazu. Inną metodą jest dodanie standardowego zdjęcia i obwieszczenie promocji w jego opisie. Wybór sposobu zależy od naszych potrzeb – czy chcemy komunikować się nienachalnie, czy zależy nam na dobitnym wskazaniu, że post dotyczy promocji. Oba rozwiązania mają swoje plusy i minusy.

fot. instagram.com/deezee_shoes

fot. instagram.com/deezee_shoes

fot. nstagram.com/starbucks

fot. instagram.com/starbucks

Inspirujące zdjęcia

Pomiędzy treściami bezpośrednio dotyczącymi naszych produktów możemy znaleźć miejsce na inspirujące zdjęcia, które niosą ze sobą pewną opowieść. Zdjęcie Ronaldo, pomimo kontrowersji związanych z usunięciem logo Adidasa, niesie za sobą odwołanie do historii piłkarza, który realizował swoje marzenia od dziecka i tego, że wiedział, że to zaowocuje. Tego typu działania są sposobem na przekazanie odbiorcom jakie emocje są dla nas ważne, z jakimi wartościami utożsamia się marka i jakie sytuacje nas motywują.

fot. instagram.com/nike

fot. instagram.com/nike

fot. instagram.com/adidas

fot. instagram.com/adidas

Celebracja różnych okazji

Innym aspektem jest informowanie o okazjach, jakie świętueje marka. Urodziny firmy, rocznicy nawiązania współpracy z ważnym klientem czy pracownika, co w przypadku mniejszych firm jest realnym rozwiązaniem mogą być przesłanką do dodania treści. Co więcej, tego typu zdjęcia zachęcają użytkowników do zaangażowania się – złożenia życzeń lub gratulacji.

fot. instagram.com/tacobell/

fot. instagram.com/tacobell

Zdjęcia od fanów

Interesującym rozwiązaniem jest wykorzystanie na profilu marki treści od użytkowników. Taką strategią kieruje się na przykład polski profil Coca-Coli. Ma to obustronne korzyści – my zyskujemy treści i pokazujemy, że ludzie naprawdę wybierają nasz produkt, dając przy tym osobie, która podzieliła się z nami zdjęciem poczucie, że każdy klient jest dla nas ważny i chcemy się nim chwalić.

fot. instagram.com/cocacolapolska

fot. instagram.com/cocacolapolska

fot. instagram.com/aclari.diamonds

fot. instagram.com/aclari.diamonds

Relacja zza kulis

Użytkownicy mediów społecznościowych lubią podglądać innych, dlatego podczas profilu warto wykorzystywać sytuacje z życia codziennego i pozwolić im zajrzeć za kulisy, gdy coś się dzieje lub coś przygotowujemy. Dzięki temu zobaczą on, jak wygląda to od kuchnii, że pracują nad tym różni ludzie, w mniejszych lub większych grupach, i zaciekawimy ich do śledzenia dalszego przebiegu zdarzeń.

fot. instagram.com/joypoland

fot. instagram.com/joypoland

Real Time Marketing

Instagram może posłużyć nam także jako medium do prowadzenia działań RTM. Możemy połączyć nasz content z bieżącymi wydarzeniami – Dniem Matki, zbliżającym się koncertem, gwałtowną zmianą pogody lub każdą inną informacją, którą żyją ludzie. Pokażemy w ten sposób, że nasza komunikacja nie jest sztywna i jesteśmy otwarci na to, co dzieje się wokół.

fot. instagram.com/nike

fot. instagram.com/nike

Instagram daje nam wiele możliwości. W każdej chwili możemy po nie sięgnąć, ale przedtem ważne, aby zastanowić się, w którą stronę chcemy skierować naszą komunikację, aby nie wprowadzić w niej chaosu widocznego dla odbiorcy i nierzadko przyzwyczaić go do interesującej formy prezentowania naszych treści.

Zapraszamy do wypełnienia ankiety

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail