X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook rozpozna clickbait w aż 10 językach

Facebook od dłuższego czasu mierzy się z problemem wprowadzających w błąd odnośników do stron. Dotychczasowe mechanizmy nie wystarczyły, aby je ograniczyć, dlatego też od teraz portal rozpozna clickbait nie tylko w języku angielskim, ale i 9 innych językach.

Facebook rozpozna clickbait w aż 10 językachfot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama


Facebook nieustannie walczy z różnego typu negatywnymi zjawiskami, które mają miejsce w jego obrębie i sprawiają, że traktowanie portalu jako pierwszorzędne źródło informacji jest utrudnione. W ostatnim czasie pojawiło się wiele aktualizacji i zmian dla sekcji Aktualności, które pomagają w walce z fake newsami i clickbaitem. Jedna z nich, wprowadzona niedawno, pozwala na rozpoznanie i walkę z błędnymi odnośnikami do stron.

Jak wspomina portal We Are Social Media, trzy lata temu twórcy portalu zorientowali się, że użytkownikom zależy na klarowności publikowanych treści. Dlatego, aby pobyć się niejasnych tytułów, wprowadzono zmiany w Aktualnościach. W ubiegłym roku dokonano także aktualizacji doboru treści na podstawie zachowań i preferencji użytkowników, uwzględniając czas spędzony na każdym z linków. Jednak i to nie zredukowało całkowicie problemu.

Dlatego jak donosi WeRSM, skumulowano siły wykorzystywane w walce z fake newsami, dzięki czemu od teraz portal rozpozna clicbait w kolejnych 9 językach. Poza angielskim będą to niemiecki, arabskim, hiszpański, francuski, portugalski, włoski, tajski, wietnamski oraz chiński. Ich wybór jest uzasadniany powszechnym używaniem przez duże grupy ludzi na całym świecie. Aby rozpoznać clickbait analizowane będą słowa najczęścej używane w treści postów. W ten sposób nauczono AI dwóch klasyfikacji – przesadnych nagłówków oraz nagłówków, które są adekwatne do informacji.

Może to stanowić problem dla treści humorystycznych oraz spowodować spadek popularności materiałów opartych o clickbaitowe tytuły. Użytkownicy powinni więc unikać nagłówków z treściami zbędnymi do zrozumienia sensu wpisów. Niestety nie doczekaliśmy się jeszcze takich możliwości w stosunku do języka polskiego i pewnie ze względu na trudność naszego języka, przyjdzie nam na nie jeszcze długo czekać.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail