reklama
Influencerzy są obecnie jednym z najprężniej rozwijających się trendów w marketingu. Gromadząc wokół siebie społeczności i bazując na autentyczności oraz zaangażowaniu swoich odbiorców, dają markom wiele możliwości. Magazyn Forbes przygotował kwartalną, światową listę najbardziej wpływowych influencerów z kategorii rozrywka, gaming, podróże, fitness, beauty i home. Pod uwagę wzięto twórców działających na platformach takich jak YouTube, Instagram, Twitter i Facebook. Jak tłumaczyła Clare O’Connor z Forbes, ci gracze medialni są w stanie zarabiać nie tylko na najpopularniejszych platformach, ale i takich aplikacjach jak Musical.ly i Twitch. Stworzono więc sześć list, każda po 10 influencerów. W większości są to twórcy wywodzący się ze Stanów Zjednoczonych, a także Kanady, Wielkiej Brytanii, Wenezueli, Rosji i Irlandii.
Rozrywka
Numerem jeden w kategorii rozrywka jest 28-letnia youtuberka Lilly Singh. Zaraz za nią plasuje się Tyler Oakley, także youtuber i twórca podcastów oraz Logan Paul. Dalsze miejsca należą do Hannhy Hart, Mirandy Sings, Shane’a Dawsona, Camerona Dallasa, Lele Pons oraz King Bacha. Zestawienie zamyka zaledwie 16-letnia Baby Ariel. Wymieni influencerzy posiadają wspólne blisko 88 milionów obserwatorów na Instagramie, ponad 33 miliony fanów na Twitterze, ponad 48 milionów polubień na Facebooku oraz ponad 73 miliony subskrybentów na YouTube, co daje w sumie zasięg niemalże 247 milionów.
Gaming
W kategorii gaming na czele listy widnieje 27-letni Markiplier. Dwa pozostałe miejsc na podium należą do popularnego także w Polsce youtubera PewDiePie’a oraz Vanoss’a Gaming’a. Miejsca od 4. do 7. zajmują OMGitsfirefoxx, SSSniperWolf, Jackseptceye oraz Diamon Minecart. Ostatnie trzy pozycje to Tom Cassel, SkyDoesMinecraft oraz Mari Takahashi. Co ciekawe aż trzy pozycje w rankingu influencerów-graczy zajmują kobiety. Całkowity zasięg wszystkich liderów opinii w tej kategorii to 34 miliony followersów na Instagramie, ponad 28 milionów followersów na Twitterze, ponad 11 milionów polubień na Facebooku i ponad 152 miliony subskrybentów na YouTube, co daje zasięg na poziomie 228 milionów.
Podróże
W kategorii podróże jako topowego influencera wskazano Briana Kelly’ego. Za nim sytuują się Kiersten Rich oraz Murad i Nataly Osmann. Dalsze pozycje to Eric Stoen, Damon i Joe, The Planet D i Loius Cole. Końcowe pozycje w zestawieniu zajmują Johnny Jet, Chris Burkars oraz Kate McCulley. Liczba followersów dla wszystkich twórców to blisko 11 milionów obserwujących na Instagramie, ponad milion obserwujących na Twitterze, ponad 2 miliony polubień na Facebooku oraz ponad 2 miliony subskrybcji na YouTube. Ich zasięg plasuje się na poziomie 17,4 milionów.
Fitness
W kategorii fitness numerem jeden została 26-letnia Kayla Itsines. Zaraz za nią podium zajmują Jennifer Setler oraz Emily Skye. Kolejne miejsca to Michelle Lewin, Joe Wicks, Cassey Ho oraz Simeon Panda. Zestawienie zamykają Luzabeth Lopez, Natalie Jill oraz RachelBrathen. Wspomniani influencerzy mogą pochwalić się ponad 39 milionami followersów na Instagramie i ponad 2 miliony na Twitterze, 52 miliony polubień na Facebooku, a także blisko 5 milionów subskrybentów na YouTube. Ich zasięg to 106 milionów.
Beauty
Za najpopularniejszą influencerkę urodową uznawana jest Zoe Sugg. Kolejne miejsca na podium zajmują Michelle Phan oraz Huda Kattan. Nikke de Jager, Shannon Harris, Jefree Star i Kandee Johnson to kolejni topowi influencerzy. Ostatnie trzy miejsca zajmują Manny Gutierrez, Christen Dominique oraz Wayne Goss. Posiadają oni ponad 49 milionów obserwatorów na Instagramie, ponad 11 milionów fanów na Twitterze, ponad 16 miliona polubień na Facebooku oraz więcej niż 46 milionów subskrybentów na YouTube. Sumaryczny zasięg twórców to 135 milionów.
Home
W kategorii twórców treści o tematyce wnętrzarskiej topowe miejsca należą do Grace Bonney, Elsie Larson oraz Kate Albrecht. Tuż za nimi plasują się Paloma Contresas, Will Taylor, Bri Emery oraz Emily Handerson. Jennifer Hadfiels, Reichel Broussard oraz Coco Cozy zamykają listę TOP10. Wspólnie gromadzą oni ponad 3 miliony followersów na Instagramie, 889 tysięcy obserwatorów na Twitterze, ponad milion fanów na Facebooku oraz ponad milion subskrybentów na YouTube. Ich zasięg to blisko 7,4 milionów.
Jak można wywnioskować z rankingu, to influencerzy z kategorii rozrywka i gaming mogą pochwalić się najszerszymi zasięgami na poziomie ponad 200 milionów. Co istotne, przypadku kategorii beauty i gaming widoczne jest przełamywanie stereotypów płciowych, o których pisaliśmy przy okazji sojuszu reklamodawców. To ci twórcy internetowi, o których mowa powyżej gromadzą wokół siebie duże, zaangażowane społeczności i w tym kwartale, to oni są na szczycie z perspektywy influencer marketingu.