reklama
Format GIF, który jest obecnie bardzo popularny, pojawił się już ponad 30 lat temu. Szczególnie chętnie wykorzystywano go w ramach urozmaicania stron internetowych w latach 80. i 90., gdyż jego niewielki rozmiar umożliwiał szybkie wyświetlanie ich treści. Udoskonalane z czasem animacje zyskały na znaczeniu i stały się nie tyle dodatkiem, co stałym elementem forów internetowych, komentarzy i memów, a nierzadko nawet zamiennikiem treści m.in w mediach społecznościowych.
Jak dowiedział się portal TechCrunch, Facebook potwierdził, że testuje obecnie możliwość tworzenia GIF-ów bezpośrednio w aplikacji mobilnej. Po kliknięciu w ikonę aparatu widocznej w górnej części ekranu głównego możliwe jest nagranie wideo i stworzenie GIF-a, a także zapisanie go w rolce aparatu, opublikowanie na Facebooku lub udostępnienie w relacji. Animacje, które zostały zaobserwowane przez portal The Next Web, trwają zaledwie kilka sekund i są dostępne dla wybranych użytkowników.
Wedle statystyk portalu w ciągu ostatniego roku za pomocą Messengera przesłano ponad 13 miliardów GIF-ów, a tylko w Sylwestra 2017 udostępniono 400 milionów animacji. Co ciekawe, Facebook dopiero w 2015 roku zdecydował się na wsparcie takiego formatu – wcześniej uważano go za zbyt chaotyczny. Wygląda więc na to, że podejście portalu do tego tematu diametralnie się zmieniło, gdyż w ubiegłym miesiącu pojawiła się możliwość dodania GIF-ów w komentarzach, a obecne testy sugerują, że chce on, aby animacje zagościły w nim na dobre.
Ich wprowadzenie byłoby dużym ułatwienie dla osób, które chętnie komunikują się w taki sposób – wówczas odrębne aplikacje i narzędzia do tworzenia animacji byłyby zbędne. To również zaleta dla marek, które komunikują się z młodym pokoleniem i nie boją się takiej formy przekazu. Na chwilę obecną z nowej funkcji może skorzystać jeszcze niewielka grupa użytkowników portalu, ale najprawdopodobniej już wkrótce zostanie ona rozpowszechniona na szerszą skalę.