reklama
Należący do Discovery Communications Eurosport oraz właściciel Snapchata – Snap Inc., zawarły strategiczną umowę o współpracy w zakresie promocji i kontentu w kontekście nadchodzących XXIII Igrzysk Olimpijskich w Pjongczangu. Dzięki niej użytkownicy Snapchata w Europie będą mogli śledzić olimpijskie zmagania, oglądając wiele dedykowanych materiałów na prowadzonej przez Snap platformie Discover.
Tym samym Snap po raz pierwszy w swojej historii nawiązuje porozumienie dotyczące wielojęzycznych relacji olimpijskich na terenie Europy. Dzięki niemu, marki będą miały jeszcze więcej możliwości dotarcia do młodszego pokolenia kibiców poprzez zupełnie nowe spojrzenie na igrzyska stworzone specjalnie z myślą o urządzeniach mobilnych. Użytkownicy poznają między innymi kulisy najciekawszych wydarzeń igrzysk w dyscyplinach takich, jak snowboard, narciarstwo zjazdowe i dowolne czy hokej na lodzie, a także uzyskają dostęp do interesujących materiałów bezpośrednio od swoich ulubionych sportowców i influencerów.
Olimpijskie zmagania na Snapchacie
Pierwsza tego rodzaju umowa obejmie zarówno codzienne Our Stories – starannie dobrane wiadomości, w których znajdą się snapy opublikowane przez użytkowników Snapchata – jak i Publisher Stories – artykuły okołoolimpijskie z różnych źródeł – starannie wyselekcjonowane przez Eurosport. Poprzez Our Stories użytkownicy otrzymają dostęp do oryginalnych materiałów w postaci snapów olimpijskich tworzonych przez specjalny zespół Snapchata oraz wyjątkowe relacje z igrzysk przygotowane przez Eurosport, które uchwycą każdą chwilę olimpijskich emocji w dynamicznie rozwijającym się serwisie streamingowym Eurosport Player.
Nowe artykuły Eurosport Publisher Stories zaangażują użytkowników Snapchata, umożliwiając im tworzenie, selekcjonowanie i udostępnianie grafik, nakładek tekstowych, animacji oraz dźwięku, które dzięki platformie zyskają interaktywny charakter. Zespoły sprzedaży reklam w ramach struktur Discovery w całej Europie będą mogły zaoferować markom możliwość szerszego dotarcia do młodszych grup odbiorców w ramach pakietów reklamowych Snap Ad.
– Snapchat zapewni miłośnikom sportu niepowtarzalne wrażenia z igrzysk olimpijskich i pozwoli im nawiązać kontakt z ulubionymi zawodnikami i drużynami. Discovery już wcześniej okazało się znakomitym partnerem, adaptując swój kultowy Shark Week na Snapchata – powiedział Ben Schwerin, wiceprezes Snap Inc. ds. partnerów. – Cieszymy się z rozszerzenia naszej współpracy, która dostarczy użytkownikom Snapchata w Europie najlepszych olimpijskich wrażeń.
– Nie możemy doczekać się relacjonowania igrzysk olimpijskich na Snapchacie w Europie i cieszymy się, że możemy zapewnić naszym sponsorom olimpijskim i partnerom reklamowym ekskluzywny dostęp do odbiorców i interakcji, które dostarczyć może wyłącznie Snapchat podczas jednej z najbardziej prestiżowych imprez sportowych przyszłego roku . –podkreślił Jonathan Davies, Managing Directir, International Advertising Partnerships w Discovery i Eurosport.
Popularność aplikacji
Codziennie ze Snapchata korzysta średnio 57 milionów Europejczyków, a w Wielkiej Brytanii każdego dnia serwisu używa 25% użytkowników smartfonów. Społeczność Snapchata cechuje wysoki poziom zaangażowania: aktywni użytkownicy na całym świecie odwiedzają go przeszło 20 razy w ciągu dnia, tworząc codziennie ponad 3 miliardy snapów. Na całym świecie Snapchaterzy korzystają z aplikacji średnio przez ponad 30 minut w ciągu dnia, a użytkownicy w wieku poniżej 25 lat – przez 40 minut dziennie.
Obie firmy poinformowały o współpracy na początku tego roku w USA, gdzie Discovery zajął się produkcją programów specjalnie na prowadzoną przez Snap platformę Discover. Premiera pierwszej wspólnej produkcji pt. „Shark Week on Snapchat” miała miejsce w lipcu. W ciągu tygodnia, w którym nadawano program, obejrzało go ponad 17 milionów użytkowników Snapchata.
Źródło: informacja prasowa