reklama
Światowy gigant kilka dni temu przekazał informację o rozpoczynających się w najbliższym czasie testach subskrypcji Instant Articles. Nieduża grupa wydawców ze Stanów Zjednoczonych i Europy współpracuje przy projekcie będącym wynikiem działań w ramach programu Facebook Journalism Project. Wydawcy z całego świata dzielą się swoimi potrzebami i celami, co pozwala na rozwój produktów firmy, a wprowadzenie subskrypcji zostało przez znaczą część z nich uznane za priorytet. Zaprojektowano i dostosowano więc rozwiązania na potrzeby testów, które będą trwały w najbliższym czasie.
Zaangażowani wydawcy
Testy będą dotyczyły takich wydawców jak Bild, The Washington Post, Boston Globe, Ekonomist, Hearst (Houston Chronicle i San Francisco Chronicle), La Repubblica, Le Parisien, Spiegel, The Telegraph i Tronc (The Baltimore Sun, Los Angeles Times czy San Diego Union-Tribune).
Przebieg testów
W ramach testów dostęp do treści byłyby ograniczony paywallem. Pierwotnie zakłada się, że możliwe byłoby przeczytanie 10 artykułów użytkownik, a potem musiałby uiścić wskazaną opłatę, aby zyskać możliwość czytania kolejnych wpisów. Drugim rozwiązaniem jest model freemium, czyli oddanie decyzji o blokowaniu artykułów w ręce wydawców. Istnieje także prawdopodobieństwo, że wkrótce w Instant Articles zamiast ikony polubienia pojawi się przycisk “Subskrybuj”, a przy treściach dostrzeżemy przyciski CTA, która zachęcą do rozszerzenia możliwości “ekspresowych treści”
Użytkownicy, którzy zdecydowaliby się na korzystanie z sybskrybcji Instant Articles zyskaliby dostęp zarówno do strony wydawcy, jak i aplikacji. Co ważne, wydawcy będą otrzymywali całkowity dochód z subksrypcji. Z testowanej opcji jako pierwsi będą mogli skorzystać użytkownicy Androida.