X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Subskrypcje Instant Articles – Facebook rozpoczyna testy

Facebook przekazał informację o testach w obrębie Instant Articles, w ramach których sprawdzana jest płatna subskrypcja artykułów. Jak będą one przebiegały i którzy światowi wydawcy wezmą w nich udział?

Subskrypcje Instant Articles – Facebook rozpoczyna testyfot. Facebook

reklama


Światowy gigant kilka dni temu przekazał informację o rozpoczynających się w najbliższym czasie testach subskrypcji Instant Articles. Nieduża grupa wydawców ze Stanów Zjednoczonych i Europy współpracuje przy projekcie będącym wynikiem działań w ramach programu Facebook Journalism Project. Wydawcy z całego świata dzielą się swoimi potrzebami i celami, co pozwala na rozwój produktów firmy, a wprowadzenie subskrypcji zostało przez znaczą część z nich uznane za priorytet. Zaprojektowano i dostosowano więc rozwiązania na potrzeby testów, które będą trwały w najbliższym czasie.

Zaangażowani wydawcy

Testy będą dotyczyły takich wydawców jak Bild, The Washington Post, Boston Globe, Ekonomist, Hearst (Houston Chronicle i San Francisco Chronicle), La Repubblica, Le Parisien, Spiegel, The Telegraph i Tronc (The Baltimore Sun, Los Angeles Times czy San Diego Union-Tribune).

Przebieg testów

W ramach testów dostęp do treści byłyby ograniczony paywallem. Pierwotnie zakłada się, że możliwe byłoby przeczytanie 10 artykułów użytkownik, a potem musiałby uiścić wskazaną opłatę, aby zyskać możliwość czytania kolejnych wpisów. Drugim rozwiązaniem jest model freemium, czyli oddanie decyzji o blokowaniu artykułów w ręce wydawców. Istnieje także prawdopodobieństwo, że wkrótce w Instant Articles zamiast ikony polubienia pojawi się przycisk “Subskrybuj”, a przy treściach dostrzeżemy przyciski CTA, która zachęcą do rozszerzenia możliwości “ekspresowych treści”

Użytkownicy, którzy zdecydowaliby się na korzystanie z sybskrybcji Instant Articles zyskaliby dostęp zarówno do strony wydawcy, jak i aplikacji. Co ważne, wydawcy będą otrzymywali całkowity dochód z subksrypcji. Z testowanej opcji jako pierwsi będą mogli skorzystać użytkownicy Androida.

Zapraszamy do wypełnienia ankiety

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail