X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Wirtualna czy rozszerzona rzeczywistość? Trzecia edycja European VR/AR Congress

Za nami kolejna edycja European VR/AR Congress. Starcie VR vs AR, kilka bloków tematycznych, premiera filmu o wirtualnej rzeczywistości oraz Startup Contest to atrakcje, jakie czekały na uczestników wydarzenia.

Wirtualna czy rozszerzona rzeczywistość? Trzecia edycja European VR/AR Congressfot. facebook.com/europeanvrarcongress

reklama


Rozwój wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, możliwości i sposoby wykorzystania VR i AR w medycynie, architekturze i biznesie, a także przyszłość tych technologii – to tematy, które zdominowały trzecią edycję European VR/AR Congress. Dwa dni Kongresu zgromadziły w Centrum Nauki Kopernik ekspertów i pasjonatów wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, którzy zgodnie podkreślali: to nasza przyszłość.

Bloki tematyczne

Jak za pomocą VR/AR szkolić chirurgów albo pracowników budowy? Czy VR może uleczyć zeza i znacząco wpłynąć na życie seniorów? Co zrobić, aby na nowo odbudować zaufanie odbiorców mediów oraz zarobić na wykorzystaniu technologii VR i AR – odpowiedzi na te pytania można było odnaleźć w części konferencyjnej kongresu.

Podczas pierwszego dnia szczególnie mocno reprezentowany był blok medyczny. Eksperci opowiadali o wykorzystaniu VR i AR w szkoleniu chirurgów, wspomaganiu operacji kardiochirurgicznych i plastycznych oraz leczeniu zeza.

Piątkowy panel dyskusyjny European VR/AR Congress rozpoczęła prelekcja dr Brygidy Dzidek, zajmującej się rozwiązaniami haptycznymi w aplikacjach, których szacowany aktualnie na 16 miliardów dolarów rynek wzrośnie do nawet 45 miliardów dolarów w 2022 roku. – Najważniejsze będzie danie poczucia obecności, czyli przeniesienie użytkownika w czasie i przestrzeni w taki sposób, by był w stanie za to zapłacić – tak kreśliła przyszłość technologii VR i AR.

O wykorzystaniu VR i AR w branży budowlano-deweloperskiej opowiadały Anna Tryfon-Bojarska i Weronika Kemmer ze firmy Skanska. Podkreślały, że chociaż wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań jest trudne w tak konserwatywnej branży, to VR i AR jest w niej coraz szerzej wykorzystywany. Jakub Korczyński z Giant Laze opowiadał natomiast o przykładach wykorzystania VR/AR w przemyśle: w trakcie inwentaryzacji, vision pickingu (odnajdywania produktów w magazynie) i raportowaniu wypadków.

fot. facebook.com/europeanvrarcongress

fot. facebook.com/europeanvrarcongress

Równolegle z konferencją miały miejsce warsztaty, m. in. z tworzenia materiałów video w 360 st. prowadzone przez Lousia Jebba – wieloletniego dziennikarza brytyjskiego dziennika „The Independent” oraz współautora sukcesu gazety „i”, który podczas pierwszego dnia opowiadał o szansie, jaką dla mediów są immersywne narracje, dające odbiorcom większe poczucie obecności w samej opowieści.

Startup Contest

Nowością podczas trzeciej edycji kongresu był Startup Contest. Wzięło w nim udział 10 młodych firm, działających w sferze VR i AR. W czasie warsztatów uczyli się, jak przedstawić projekt potencjalnym inwestorom, aby zdobyć środki na jego realizację. 4 najlepiej ocenione startupy zaprezentowały swoje projekty przed jury i publicznością. Zwycięzcą została firma 1000 realities – studio zajmujące się real support – wsparciem dla pracowników przemysłowych w VR i AR. Nagrodą główną były zestawy LenovoAR Jedi Challenges oraz Lenovo VR Explorer.

W trakcie wieczoru networkingowego odbyła się premiera filmu dokumentalnego „Polska Rzeczywistość Wirtualna” – efekt prac Wojciecha Szczerby i Dawida Grzesika. O tym, jakie jest naprawdę VR opowiadają w obrazie eksperci z branży marketingu, biznesu i rozrywki, twórcy treści, obserwatorzy postępu technologicznego, inwestorzy oraz przedsiębiorcy – ci, którzy już teraz z sukcesem wykorzystują VR w swojej pracy, modelu biznesowym oraz w życiu towarzyskim.

fot. facebook.com/europeanvrarcongress

fot. facebook.com/europeanvrarcongress

VR vs AR

Po raz pierwszy częścią kongresu było także starcie na argumenty w formie merytorycznego pojedynku, czyli „Ring VR vs AR”. O tym, że AR ma  przewagę nad VR, z powodu swojej naturalności przekonywał Piotr Baczyński. Tomasz Kopczuk natomiast bronił  VR akcentując, że ma szereg zastosowań, których rozszerzonej rzeczywistości brakuje: edukacja chirurgów, branża turystyczna, gamingowa.

Jednak VR i AR to nie tylko przemysł i nauka, ale także rozrywka. Nie zabrakło jej w drugiej części kongresu, tj VR/AR expo. Uczestnicy mogli wcielić się w bohaterów Gwiezdnych Wojen podczas Star Wars Jedi Challange, a także poczuć się jak kierowca rajdowy w grze Gran Turismo od Sony.

Goście mieli również pierwszą szansę zapoznania się z aplikacją „Wykreślona Warszawa” – projektem, pozwalającym zobaczyć w AR warszawskie budynki, które nie powstały ze względu na wybuch II wojny światowej.

– Jesteśmy miejscem, gdzie świat technologii spotyka  świat biznesu. Ten pierwszy inspiruje ten drugi, ten drugi inwestuje w ten pierwszy – podsumowywał wydarzenie Piotr Graszek, dyrektor wykonawczy Kongresu.

SocialPress jest patronem medialnym wydarzenia.

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail