reklama
Podczas kolejnej edycji European VR/AR Congress eksperci opowiedzą o zastosowaniu przełomowych technologii m.in. szkoleniu chirurgów, leczeniu zeza, w operacjach serca, ale i marketingu. Wyjaśnią również, jak podbijać rynki produkcjami opartymi na VR i AR oraz jak za ich pomocą głębiej wprowadzać odbiorców w opowiadane historie. Nie zabraknie także rozmów o przyszłości tych technologii i dyskusji o tym, do której z nich – VR czy AR – będzie ona należeć.
VR w praktyce
Integralną częścią kongresu jest strefa wystawiennicza, czyli EXPO. Producenci sprzętu oraz aplikacji VR/AR prezentują w niej swoje najnowsze produkcje. Tym razem będzie tam można zobaczyć m.in., jak będzie wyglądać przyszłość szkoleń zawodowych za sprawą firmy VR Factory, przekonać się, że wymiana zepsutych części samochodowych w motocyklu dzięki AR jest możliwa nawet dla laika, sprawdzić Star Wars: Jedi Challenges – nowe doświadczenie AR na motywach Gwiezdnych Wojen czy przetestować, jak można przeprowadzać szkolenia informacyjne/egzaminy w wirtualnej rzeczywistości, a nawet przespacerować się się po budowie i wnętrzach mieszkań. Nie zabraknie także prezentacji na temat wykorzystania technologii w reklamie i projektach.
Warsztaty z dziennikarzem „The Independent”
Louis Jebb – wieloletni dziennikarz brytyjskiego dziennika „The Independent” oraz współautor sukcesu gazety „i” poprowadzi podczas European VRAR Congress warsztaty z tworzenia materiałów video w 360 stopni. Ich uczestnicy będą mieli niepowtarzalną okazję poznać znaczenie i siłę wideo 360 w opowiadaniu historii oraz procesy i narzędzia pomagające w tworzeniu krótkich form dziennikarskich. Dowiedzą się także jaki jest w najszybszy (i najtańszy!) sposób tworzenia materiałów 360, a także zyskają wiedzę na temat korzystania z podstawowych narzędzi do produkcji wideo 360, m.in. kamery Samsung360, mikrofonów, elementów programu Adobe Suite, etc. Efektem warsztatów będą przygotowane przez uczestników krótkie, kilkuminutowe dokumenty 360 w formie relacji z kongresu. Organizatorzy kongresu opublikują najlepsze z ukończonych projektów w mediach społecznościowych wydarzenia.
Przekaz 360, a zaufanie odbiorców
Prowadzący warsztaty, Louis Jebb, w pierwszy dzień European VRAR Congress wygłosi również prelekcję na temat budowania zaufania do informacji za pomocą imersywnych opowieści. Opowie o specyfice przekazu 360, w którym mamy do czynienia z nową przestrzenią wokół odbiorców – zamiast oglądać historię boku, patrzą na nią ze środka, stając się głównym bohaterem otaczającego, sferycznego świata. Prezentacja udowodni, że narracja z wykorzystaniem wirtualnej, rozszerzonej i mieszanej rzeczywistości pozwala wydawcom treści nie tylko odbudowywać malejące zaufanie odbiorców do informacji, ale otwiera też perspektywy na wprowadzanie nowych modeli biznesowych dla dystrybuowanych treści.
Więcej informacji oraz bilety można znaleźć na stronie: vrcongress.pl
Portal SocialPress jest patronem medialnym wydarzenia.