X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook po raz pierwszy prezentuje zasady prywatności

Facebook chce stać się jeszcze bardziej przejrzysty w kwestii danych użytkowników i prezentuje zasady prywatności portalu. Światowy gigant chce także ułatwić użytkownikom dostęp do dotyczących ich ustawień oraz dostosować się norm europejskich.

Facebook po raz pierwszy prezentuje zasady prywatnościfot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama


W ramach obchodzonego dziś Dnia Ochrony Danych Osobowych, Facebook poinformował o nowej kampanii edukacyjnej, która pomoże zrozumieć jak przechowywane są dane osobowe i jak możemy nimi zarządzać. Portal ma także ułatwić dotarcie do ustawień prywatności. Firma Zuckerberga po raz pierwszy podzieliła się z użytkownikami zasadami prywatności, jakimi kierują się jej pracownicy.

Kontrola prywatności

Facebook deklaruje, że daje swoim użytkownikom wiele możliwości ochrony danych – mogą oni np. wskazywać do jakiej grupy odbiorców dotrą udostępniane przez nich treści. Kluczową kwestią jest jednak to, by wiedzieć jak dotrzeć do tego typu ustawień. Aby korzystający z portalu nie mieli z tym problemu, Facebook od dziś rozpocznie udostępnianie filmów edukacyjnych w news feedzie, które zaprezentują jak krok po kroku m.in. jak zmienić ustawienia posta, jak kontrolować informacje wykorzystywane przez serwis do wyświetlania reklam, jak przeglądać i usuwać stare posty, a nawet w jaki sposób usunąć konto.

Twórcy portalu zapowiadają także, że w tym roku uruchomią centrum prywatności, gdzie w jednym miejscu znajdą się najważniejsze ustawienia. Facebook deklaruje także, że stara się pomagać także innym organizacjom w budowaniu prywatności dla innych usług, dlatego w 2018 roku zorganizuje warsztaty dla małych i średnich przedsiębiorstw, także w Europie, z uwzględnieniem RODO. 

7 zasad prywatności Facebooka

Co ważne, Facebook po raz pierwszy opublikował także swoje zasady prywatności. Portal powstał z myślą o zbliżania ludzi, utrzymywaniu relacji z rodziną i przyjaciółmi, odkrywaniu lokalnych wydarzeń czy grup. Nie każdy posiadacz konta chce jednak dzielić się informacjami ze wszystkimi. Portal postanowił przedstawić, jakimi zasadami kieruje się w działaniu. Oto one:

  1. Facebook zapewnia kontrolę nad prywatnością – użytkownicy mogą wybierać, która opcja prywatności jest dla nich najlepsza i kto ma widzieć informacje oraz udostępniane przez nich treści. Pomaga w tym na przykład narzędzie umożliwiające selekcję odbiorców dostępne przy każdym poście.
  2. Portal pomaga ludziom zrozumieć, co dzieje się z ich danymi – Facebook opisuje w Polityce Danych swoje praktyki, jednak to nie koniec. Uwzględniania jest edukacja w codziennym korzystaniu użytkowników np. przy kontroli reklam w górnym rogu każdej z nich.
  3. Od samego początku tworzona jest prywatność produktów – twórcy kierują się wskazówkami od ekspertów ds. ochrony danych osobowych, bezpieczeństwa, projektowania interfejsu, zarządzania produktami czy polityki publicznej na każdym etapie projektowania produktu.
  4. Serwis dokłada wszelkich starań, aby dane były bezpieczne – pracownicy portalu przez całą dobę dbają o to, aby chronić konta użytkowników, a systemy bezpieczeństwa działają miliony razy na sekundę, aby automatycznie wykrywać i usuwać zagrożenia zanim jeszcze dotrą do posiadacza profilu. Dla samych użytkowników pomocne w tym jest m.in. uwierzytelnianie dwuskładnikowe, które sprawi, że konto będzie bezpieczniejsze.
  5. Użytkownik jest właścicielem danych i może je usunąć – każdy użytkownik jest właścicielem informacji, które udostępnia i to on decyduje o tym, co i kto może widzieć. Tym samym ma on szansę z tego rezygnować i je usunąć. Wówczas znikną one z osi czasu oraz serwerów. Możliwe jest także usunięcie samego konta, w dowolnym momencie.
  6. Poprawa jest stała – pracownicy portalu wciąż pracują nad mechanizmami kontroli, które będą jasne dla użytkowników. Facebook inwestuje w badania i współpracuje ze specjalistami, którzy pomagają mu w rozwoju na tym polu.
  7. Facebook jest odpowiedzialny – oprócz kompleksowych przeglądów prywatności, produkty są poddawane rygorystycznym testom bezpieczeństwa danych. Organizowane są spotkania z ustawodawcami, ekspertami ds. prywatności na całym świecie, aby uzyskać dane wejściowe dla praktyk i polityki portalu.

O obliczu potęgi portalu i ilości udostępnianych tam danych, nacisk na politykę prywatności wydaje się uzasadniony. Przepisy, które wejdą w życiu w maju tego roku sprawiają, że firma musi dostosować się do wyższych standardów i zapewnić użytkownikom większe prawa dla ich danych osobowych.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail