reklama
Dopiero zbliża się koniec stycznia, a Facebook ma za sobą już wiele ważnych zmian w 2018 roku. Światowy gigant nie próżnuje – jakiś czas temu ogłosił istotne zmiany w swoim algorytmie, dzięki którym użytkownicy mieliby widzieć więcej treści od swoich znajomych. Udostępnianym przez nich postom i wysokiej jakości informacjom nadano priorytet. Teraz poinformowano o podobnym działaniu w stosunku do wiadomości lokalnych.
Kolejna zmiana
Jak poinformował we wpisie na portalu jego CEO, Mark Zuckerberg, aby ułatwić użytkownikom docieranie do informacji z ich otoczenia oraz poznawanie problemów, które wpływają na ich okolicę oraz życie codzienne, większy nacisk kładziony będzie na wiadomości lokalne w Aktualnościach. Wedle badań, czytanie takich treści wpływa bezpośrednio na zaangażowanie obywatelskie – ludzie widząc, co dzieje się wokół nich są bardziej skłonni do działania i wspierania we wprowadzaniu zmian.
W ramach tej zmiany wyświetlane będzie więcej informacji pochodzących od lokalnych wydawców oraz Stron z naszego miasta i okolicy. Jeśli dany użytkownik obserwuje tego typu Strony, z pewnością już wkrótce pochodzące z nich treści będą lepiej widoczne w kanale informacyjnym. Jako pierwsi zaobserwować to będą mogli mieszkańcy Stanów Zjednoczonych, jednakże docelowo ma funkcjonować to dla wszystkich użytkowników portalu w najbliższych miesiącach.
Skutki dla użytkowników
Zuckerberg deklaruje, że wiadomości lokalne pozwalają budować społeczność zarówno w trybie online, jak i offline. Taki ruch portalu, w jego opinii, umożliwi nam upewnienie się, że czas spędzany na Facebooku jest cenny. Użytkownicy już teraz mogą zadbać o to, aby wybrane treści docierały do nich szybciej – wystarczy przy danej Stronie wybrać opcję “Wyświetlaj najpierw”, jednakże po wprowadzeniu zmian Aktualności będą selekcjonowane w taki sposób domyślnie. Na skutek takich działań mogą stracić więksi wydawcy, zaś mniejsze Strony dostarczając wartościowe treści mają szansę zyskać na znaczeniu.