reklama
Instagram stał się miejscem, w którym coraz lepiej odnajdują się marki. Komunikacja wizualna jest dla wielu z nich szansą na efektywniejsze dotarcie do swoich odbiorców i zaprzyjaźnienie ich z firmą. Od teraz prowadzeniu tego typu profili będzie jeszcze łatwiejsze, gdyż Instagram poinformował o możliwości planowania postów dzięki Instagram Graph API.
Facebooka daje użytkownikom możliwość zaplanowania wpisów z wyprzedzeniem, a Twitter ma Tweetdecka – w końcu nadszedł czas także na Instagrama. Jak poinformowano 30 stycznia na blogu biznesowym aplikacji, już w ubiegłym roku rozpoczęto proces aktualizacji API, a dzięki wprowadzonym zmianom firmy będą mogły efektywniej zarządzać swoją obecnością w serwisie.
Planowanie postów nie będzie się odbywało się bezpośrednio w aplikacji – potrzebne będzie skorzystanie z dodatkowego narzędzia takiego jak m.in. HootSuite, Sprout Social czy Social Flow, które są partnerami marketingowymi Facebooka i Instagrama. Wspomniane firmy zyskają dostęp do funkcji, która umożliwia planowanie postów.
Rozwój aplikacji
Wedle Ryana Holmesa, CEO Hootsuite’a, które jako pierwsze wdroży nową funkcję, planowanie i publikowanie postów w aplikacji było numerem jeden wśród pożądanych funkcji u 16 milionów osób korzystających z narzędzia. Sam serwis jest w jego opinii jednym z najprężniej rozwijających się i w ciągu każdego miesiąca generuje około dwóch milionów zdjęć i filmów. Dodanie możliwości tworzenia harmonogramów może jeszcze bardziej przyspieszyć ten rozwój.
Dotychczas planowanie postów było możliwe jedynie za pomocą zewnętrznych aplikacji, które wysyłały przypomnienia o konieczności opublikowania posta w określonym czasie, ale użytkownik musiał ręcznie go dodać. Bezpośrednio w aplikacji możliwe było zaś zapisywanie postów w wersjach roboczych i publikowanie ich, również ręcznie, w zaplanowanym czasie. Poczyniony przez Instagrama ruch można traktować jako ukłon w stronę specjalistów zajmujących się obsługą kanałów w social media. Z pewnością ułatwi to ich pracę i pomoże zaoszczędzić czas.
Co ważne, z najnowszej funkcji skorzystają profile biznesowe w aplikacji. Użytkownicy indywidualni narazie nie będą mieli takiej możliwości – w ich przypadku będzie to możliwe prawdopodobnie dopiero na początku 2019 roku.
To jednak nie koniec
Wspominana zmiana nie jest jednak jedyną niespodzianką od Instagrama – na facebookowej stronie dla deweloperów napisano także, że profile biznesowe zyskają możliwość wglądu w informacje na temat innych firm, a także przeglądania wpisów i komentarzy, w których został oznaczony lub wspomniany ich profil i odpowiadania na nie w imieniu firmy. Dotąd marki mogły analizować profile i moderować komentarze – teraz obszar dostępnych opcji został powiększony.
- DMati
- Katarzyna
- Artur Nowak
- Michalina Zgid
- Paweł LubiePodroze.eu