reklama
W najnowszym raporcie SocialPress “Obsługa klienta w internecie” sprawdzamy więc, jakie elementy są kluczowe dla dobrej obsługi klienta oraz jaką rolę odgrywają dla niej automatyzacja marketingu i chatboty. Odpowiadamy także na pytania o to, jak poprawić obsługę klienta i sprzedaż dzięki Real Time Marketingowi i monitoringowi marki w sieci, jak Big Data może pomóc konsumentom oraz jak my sami możemy sobie pomóc.
Automatyzacja marketingu
Wykorzystanie nowych oprogramowań i narzędzi zbierających informacje na tematów klientów przy prowadzeniu działań promocyjnych to właśnie w uproszczeniu automatyzacja marketingu. Trend, o którym szczególnie głośno jest w ostatnim czasie ma ogromny potencjał. Jego wykorzystanie znajdziemy w kontaktach z klientem, gdzie dzięki analizie jego zachowań na stronie możemy zadbać o jego zadowolenie, budując z nim długotrwałą i wiarygodną relację. Tak forma obsługi klienta może usprawnić nasze działania i okazać się nie tylko szybsza i tańsza, ale jak wskazuje American Express, może zwiększyć sprzedaż o 40%. Jak czytamy w raporcie “Obsługa klienta w internecie”, “w marketing automation nie chodzi o bezosobową i mechaniczną obsługę klienta, a o zaoferowanie mu dokładnie tego, czego w danym momencie potrzebuje. Prawidłowa personalizacja połączona z automatyzacją marketingu polega na właściwej reakcji marki na konkretne zachowanie użytkownika”.
Chaboty
Boty, których ponad 100 tysięcy znajdziemy już na samym Messengerze, stają się zjawiskiem coraz bardziej powszechnym. Wspominaliśmy o nich także w naszym zestawieniu trendów na rok 2018 upatrując ich coraz większego wykorzystania, szczególnie, że już o 70% możemy zmniejszyć liczbę zapytań do konsultantów przy użyciu AI. Pierwotnie rozmowy z programami komputerowymi mogły budzić pewne obawy, a nawet zniechęcać, lecz obecnie boty natychmiastowo rozwiązują wiele naszych problemów, a nawet pozwalają zamówić pizzę czy sprawdzić dostępność światłowodu w naszej okolicy (o przykładach więcej w naszym raporcie).
Real Time Marketing i monitoring sieci
Bieżące monitorowanie zdarzeń w sieci oraz reagowanie na nie w postaci dopasowanego sytuacyjne contentu to bez względu na to, czy posiadamy małą czy dużą firmę, doskonały sposób na pokazanie klientowi, że obsługa w sieci jest dla nas ważna i trzymamy rękę na pulsie. Szybki czas reakcji i zaangażowanie odbiorcy mogą okazać się bardzo przydatne dla budowania wizerunku naszej firmy, ale i nie tylko – wg. GolinHarris RTM może zwiększyć szansę na zakup produktów czy usługi o 20%. Z kolei monitoring pozwala nam dotrzeć do opinii, poznać preferencje naszych odbiorców i zdobyć kolejne szanse na sprzedaż. O zasadach Real Time Marketingu, rodzajach monitoringu oraz korzyściach z niego płynących przeczytasz więcej na stronach 28-38 naszej publikacji.
Grzegorz Miłkowski, redaktor naczelny, o raporcie “Obsługa klienta w internecie”:
W naszej najnowszej publikacji skupiliśmy się na temacie obsługi klienta w internecie, która jest fundamentalnym elementem skutecznej strategii biznesowej. Klienci są w internecie, kupują w internecie i większość decyzji zakupowych podejmują na podstawie aktywności online. Niezwykle ważne jest, by dowiedzieć się w jaki sposób można dotrzeć do świadomości takiego odbiorcy i cały czas przykuwać jego uwagę, np. pozytywną narracją związaną z obsługą, którą mu zapewniamy w świecie cyfrowym.
Zostań partnerem raportów SOCIALPRESS
- Mateusz Czech