X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

100 topowych digital marketerów 2018 według Brand24

Brand24 opublikowało zestawienie Top 100 digital marketerów 2018. Kto w tym roku znalazł się na czele listy? Jacy branżowi eksperci cieszą się największą popularnością w social media i anagażują swoich odbiorców?

100 topowych digital marketerów 2018 według Brand24źródło: raport Brand24 "Top 100 Digital Marketers 2018"

reklama


Brand24 przygotowało zestawienie 100 topowych postaci związanych z digital marketingiem. Wiedza na temat tego, jacy eksperci cieszą się największą popularnością może okazać się przydatna dla wszystkich tych, którzy szukają inspirujących osób i treści marketingowych. Analizując za pomocą Brand24 14 milionów interakcji i 2,8 miliona wzmianek w sieci możliwe było wyłonienie najlepszych markterów, którzy swoją pracą wpływają na opinie publiczną. Dla każdego z nich niezwykle istotne są trzy atrybuty: widoczność, pomysłowość oraz skuteczność. Jak najwyższe miejsca zestawienia?

Pierwsza piątka

1) Gary Vaynerchuck

Podobnie jak w ubiegłym roku zaszczytne, pierwsze miejsce na internetowym podium zajmjue Gary Vaynerchuk. Rozpoczynał on od biznesu winnego, który bardzo rozwinął, a obecnie prowadzi agencję VaynerMedia i inwestuje w takie firmy jak Facebook, Twitter, Tubmlr, Uber czy Brichbox. Liczba wzmianek, które w badanym okresie pojawiły się na jego temat w social media to blisko 254 tysiące, jego zasięg wynosi ponad 412 milionów, a liczba interakcji to ponad 4 miliony.

źródło: raport Brand24

źródło: “Top 100 Digital Markters 2018”

 2) Seth Godin

Drugie miejsce na liście topowych marketerów zajmuje mówca i autor 18 międzynarodowych bestsellerów – Seth Godin. Jego książki zostały przetłumaczone już na ponad 35 języków. W ramach badań Brand24 sprawdzono, że w analizowanym okresie pojawiło się ponad 129 tysięcy wzmianek o nim, jego zasięg w social media wyniósł blisko 208 milionów, a liczba interakcji to ponad 405 tysięcy.

źródło: raport Brand24

źródło: raport “Top 100 Digital Markters 2018”

3) Tim Ferriss

Tim Ferriss – inwestor, przedsiębiorca i doradca Ubera, Facebooka i Shopify, odnotował spadek w rankingu w stosunku roku 2017, gdy to był drugi. Jest on autorem bestsellerowych poradników, a także podcastów The Tim Ferriss Show. Liczba wzmianek na jego temat wyniosła ponad 81 tysięcy, jego zasięg w social media oszacowano na ponad 317 milionów, a liczba interakcji to ponad 405 tysięcy.

źródło: raport Brand24

źródło: raport “Top 100 Digital Markters 2018”

4) Neil Patel

Z kolei Neil Patel awansował aż o sześć miejsc w górę w stosunku do raportu Brand24 o marketignowych influencerach z marca 2017 roku. Współzałożyciel Crazy Egg, Hello Bar i KISSmetrics pomaga takim firmom jak Amazon, NBC czy Viacom w zwiększaniu ich dochodu, a Enterpreneur uznał go za twórcę jednej ze 100 najlepszych firm na świecie. W zestawieniu osiągnął on następujące wyniki – ponad 85 tysięcy wzmianek, ponad 183 miliony zasięgu w social media, a także pona 144 tysiące interakcji.

źródło: raport Brand24

źródło: raport “Top 100 Digital Marketers 2018”

5) Guy Kawasaki

Niegdyś Chief Evangelist w Apple, aktualnie pełniący tą funkcję w Canva, a także autor 13 bestsellerów – Guy Kawasaki – zajmuje piąte miejsce w Top 100. W ubiegłym roku był poza pierwszą dziesiątką, lecz wygląda na to, że jego popularność sprawiła, że awansował w zestawieniu marketingowych influencerów. Liczba wzmianek, jakie pojawiły się na jego temat to ponad 29 tysięcy, zasięg w social media to ponad 73 miliony, natomiast liczba interakcji to blisko 115 tysięcy.

źródło: raport Brand24

źródło: raport “Top 100 Digital Markters 2018”

Dalsze miejsca zajmują m.in. Anna Handley z MarketingProfs, autor Michael Hyatt, CEO Jeffbullass.com Jeff Bullas, mówczyni Lillach Bullock czy mówca Michael Brenner.

Top 20 z największym zasięgiem w social media

W ramach raportu przedstawionot także za pomocą jednego wykresu dwudziestkę markterów z największym zasięgiem w social media. Pierwsza czwórka pokrywa się z ogólnym zestawieniem influencerów digital marketingowych, na czele których stoi Vaynerchuck. Przedstawieni tutaj eksperci mają największą widoczność i skuteczność na portalach społecznościowych.

źródło: raport Brand24

źródło: raport “Top 100 Digital Markters 2018”

Top 20 marketerów poza mediami społecznościowych

Brand24 przeanalizowało także, którzy marketerzy mają istotną pozycję nie tylko w social media, ale i poza nimi. Sprawdzono, jacy eksperci branżowi otrzymali największą liczbę wzmianek wyłączając media społecznościowe. Na jej czele znalazł się Rand Fishkin, prezes i współzałożyciel Moz, przedsiębiorstwa, specjalizującego się w tworzeniu oprogramowania dla specjalistów ds. marketingu. Za nim plasuje się wspomniani już wcześniej Neil Patel i Tim Ferriess. Gary Vaynerchuck, którzy króluje w TOP 100 zajmuje tutaj czwarte miejsce.

źródło: raport Brand24

źródło: raport “Top 100 Digital Marketers 2018”

Top 20 najbardziej angażujących digital marketerów

W raporcie znajdziemy także zestawienie najbardziej angażującej dwudziestki. Pierwsza trójka ponownie pokrywa się z ogólnym zestwieniem, co zdaje się tylko potwierdzać jego słuszność. Miejsce czwarte zajmuje Evan Kirstel doradzający w kwestii marketingu social media dla B2B, a piąte Julien Smith, współzałożyciel i CEO w Breather. To oni powodowali najwięcej interakcji takich jak lajki, komentarze czy udostępienia.

źródło: raport Brand24

źródło: raport “Top 100 Digital Marketers 2018”

Kluczowe wnioski z raportu

Analizy milionów danych pozwoliła twórcom raportu na wyciągnięcie kilku istotnych wniosków. Pierwszym z nich jest koncentracja na swoich odbiorcach – wszyscy eksperci wykazują się pokorą i talentem, a ich odbiorcy są dla nich najważniejsi. To o ich perspektywie myślą markterzy tworząc treści, czego najlepszym przykładem jest Mark Shaefer – jegospołeczność wie, że skupia się on na ich potrzebach tworząc treści na bloga, podcasty czy pisząc książki.

Innymi aspektami są konsekwencja w publikacji, o której warto pamiętać w czasach chaosu, w jakich obecnie żyjemy, a także autentyczność oraz niezaprzestawanie nauki. Odbiorcy uwielbiają, gdy luka pomiędzy nimi, a contentem jest wypełniona, wszystko jest przejrzyste, a w trudnych chwilach ekspert nie znika.

Dla społeczności ważne jest, gdy widzą, że ich autorytety także mierzą się z wyzwaniami i problemami, zupełnie jak oni. Co ważne, nie warto rezygnować z uczenia się, gdyż w momencie, gdy spoczywamy na laurach przestajemy się rozwijać, a obecnie zaprzestanie rozwoju wiąże się nawet z cofaniem. A więc nawet jeśli ktoś uznawany jest za marketingowego guru, nie powinien zapominać o nauce.

Cały raport, wraz z całą listą Top 100 można pobrać ze strony Brand24.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail