reklama
Brand24 przygotowało zestawienie 100 topowych postaci związanych z digital marketingiem. Wiedza na temat tego, jacy eksperci cieszą się największą popularnością może okazać się przydatna dla wszystkich tych, którzy szukają inspirujących osób i treści marketingowych. Analizując za pomocą Brand24 14 milionów interakcji i 2,8 miliona wzmianek w sieci możliwe było wyłonienie najlepszych markterów, którzy swoją pracą wpływają na opinie publiczną. Dla każdego z nich niezwykle istotne są trzy atrybuty: widoczność, pomysłowość oraz skuteczność. Jak najwyższe miejsca zestawienia?
Pierwsza piątka
1) Gary Vaynerchuck
Podobnie jak w ubiegłym roku zaszczytne, pierwsze miejsce na internetowym podium zajmjue Gary Vaynerchuk. Rozpoczynał on od biznesu winnego, który bardzo rozwinął, a obecnie prowadzi agencję VaynerMedia i inwestuje w takie firmy jak Facebook, Twitter, Tubmlr, Uber czy Brichbox. Liczba wzmianek, które w badanym okresie pojawiły się na jego temat w social media to blisko 254 tysiące, jego zasięg wynosi ponad 412 milionów, a liczba interakcji to ponad 4 miliony.
2) Seth Godin
Drugie miejsce na liście topowych marketerów zajmuje mówca i autor 18 międzynarodowych bestsellerów – Seth Godin. Jego książki zostały przetłumaczone już na ponad 35 języków. W ramach badań Brand24 sprawdzono, że w analizowanym okresie pojawiło się ponad 129 tysięcy wzmianek o nim, jego zasięg w social media wyniósł blisko 208 milionów, a liczba interakcji to ponad 405 tysięcy.
3) Tim Ferriss
Tim Ferriss – inwestor, przedsiębiorca i doradca Ubera, Facebooka i Shopify, odnotował spadek w rankingu w stosunku roku 2017, gdy to był drugi. Jest on autorem bestsellerowych poradników, a także podcastów The Tim Ferriss Show. Liczba wzmianek na jego temat wyniosła ponad 81 tysięcy, jego zasięg w social media oszacowano na ponad 317 milionów, a liczba interakcji to ponad 405 tysięcy.
4) Neil Patel
Z kolei Neil Patel awansował aż o sześć miejsc w górę w stosunku do raportu Brand24 o marketignowych influencerach z marca 2017 roku. Współzałożyciel Crazy Egg, Hello Bar i KISSmetrics pomaga takim firmom jak Amazon, NBC czy Viacom w zwiększaniu ich dochodu, a Enterpreneur uznał go za twórcę jednej ze 100 najlepszych firm na świecie. W zestawieniu osiągnął on następujące wyniki – ponad 85 tysięcy wzmianek, ponad 183 miliony zasięgu w social media, a także pona 144 tysiące interakcji.
5) Guy Kawasaki
Niegdyś Chief Evangelist w Apple, aktualnie pełniący tą funkcję w Canva, a także autor 13 bestsellerów – Guy Kawasaki – zajmuje piąte miejsce w Top 100. W ubiegłym roku był poza pierwszą dziesiątką, lecz wygląda na to, że jego popularność sprawiła, że awansował w zestawieniu marketingowych influencerów. Liczba wzmianek, jakie pojawiły się na jego temat to ponad 29 tysięcy, zasięg w social media to ponad 73 miliony, natomiast liczba interakcji to blisko 115 tysięcy.
Dalsze miejsca zajmują m.in. Anna Handley z MarketingProfs, autor Michael Hyatt, CEO Jeffbullass.com Jeff Bullas, mówczyni Lillach Bullock czy mówca Michael Brenner.
Top 20 z największym zasięgiem w social media
W ramach raportu przedstawionot także za pomocą jednego wykresu dwudziestkę markterów z największym zasięgiem w social media. Pierwsza czwórka pokrywa się z ogólnym zestawieniem influencerów digital marketingowych, na czele których stoi Vaynerchuck. Przedstawieni tutaj eksperci mają największą widoczność i skuteczność na portalach społecznościowych.
Top 20 marketerów poza mediami społecznościowych
Brand24 przeanalizowało także, którzy marketerzy mają istotną pozycję nie tylko w social media, ale i poza nimi. Sprawdzono, jacy eksperci branżowi otrzymali największą liczbę wzmianek wyłączając media społecznościowe. Na jej czele znalazł się Rand Fishkin, prezes i współzałożyciel Moz, przedsiębiorstwa, specjalizującego się w tworzeniu oprogramowania dla specjalistów ds. marketingu. Za nim plasuje się wspomniani już wcześniej Neil Patel i Tim Ferriess. Gary Vaynerchuck, którzy króluje w TOP 100 zajmuje tutaj czwarte miejsce.
Top 20 najbardziej angażujących digital marketerów
W raporcie znajdziemy także zestawienie najbardziej angażującej dwudziestki. Pierwsza trójka ponownie pokrywa się z ogólnym zestwieniem, co zdaje się tylko potwierdzać jego słuszność. Miejsce czwarte zajmuje Evan Kirstel doradzający w kwestii marketingu social media dla B2B, a piąte Julien Smith, współzałożyciel i CEO w Breather. To oni powodowali najwięcej interakcji takich jak lajki, komentarze czy udostępienia.
Kluczowe wnioski z raportu
Analizy milionów danych pozwoliła twórcom raportu na wyciągnięcie kilku istotnych wniosków. Pierwszym z nich jest koncentracja na swoich odbiorcach – wszyscy eksperci wykazują się pokorą i talentem, a ich odbiorcy są dla nich najważniejsi. To o ich perspektywie myślą markterzy tworząc treści, czego najlepszym przykładem jest Mark Shaefer – jegospołeczność wie, że skupia się on na ich potrzebach tworząc treści na bloga, podcasty czy pisząc książki.
Innymi aspektami są konsekwencja w publikacji, o której warto pamiętać w czasach chaosu, w jakich obecnie żyjemy, a także autentyczność oraz niezaprzestawanie nauki. Odbiorcy uwielbiają, gdy luka pomiędzy nimi, a contentem jest wypełniona, wszystko jest przejrzyste, a w trudnych chwilach ekspert nie znika.
Dla społeczności ważne jest, gdy widzą, że ich autorytety także mierzą się z wyzwaniami i problemami, zupełnie jak oni. Co ważne, nie warto rezygnować z uczenia się, gdyż w momencie, gdy spoczywamy na laurach przestajemy się rozwijać, a obecnie zaprzestanie rozwoju wiąże się nawet z cofaniem. A więc nawet jeśli ktoś uznawany jest za marketingowego guru, nie powinien zapominać o nauce.
Cały raport, wraz z całą listą Top 100 można pobrać ze strony Brand24.