X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

4 nowe narzędzia dla administratorów grup na Facebooku

Facebook poinformował o kilku nowościach dla administratorów grup na portalu. Znalazły się wśród nich m.in. większe możliwości analizy społeczności, ogłoszenia grupowe, zasady grup, a także personalizacja ich wyglądu. Co oznaczają one w praktyce?

4 nowe narzędzia dla administratorów grup na Facebookufot. bank zdjęć shutterstock.com

Podczas Facebook Communities Summit Europe ogłoszono nową, globalną inicjatywę, która pomoże w lepszym budowaniu społeczności w serwisie. W ramach niej światowy gigant przekaże dziesiątki milionów dolarów i dotacje na rzecz osób prowadzących oraz tworzących społeczności. To kolejny znak tuż po deklaracjach jego CEO, które świadczy o tym, że portal chce silnie skupić się na wspieraniu osób, które dbają o dobre relacje użytkowników i poświęcają swój czas na działanie w obrębie portalu. Będą oni mieli możliwość skorzystania ze stypendiów, szkoleń i wsparcia oferowanego przez liderów społeczności z całego świata, a także zdobycia wysokiej nagrody finansowej.

Poza newsami o projekcie poinformowano o nowych narzędziach, które pomogą w jeszcze lepszym zarządzaniu grupami i ułatwią pracę ich administratorom. Oto one.

Analiza grup

Jedną z możliwości, jaką w ramach ogłoszonych zmian rozwinie Facebook będzie większy dostęp do informacji o uczestnikach grup, jaki zyskają administratorzy. Z łatwością będą mogli poznać ich żądania czy analizować wzrost społeczności i jej zaangażowanie, aby móc jeszcze lepiej łączyć ze sobą uczestników.

fot. newsroom.fb.com

fot. newsroom.fb.com

Ogłoszenia grupowe

Aby ułatwić koordynującym grupy zamieszczanie ważnych informacji, portal wprowadza możliwość publikowania nawet 10 ogłoszeń, które będą widoczne u góry grupy. Dzięki temu aktualizacje i ważne komunikaty nie umkną uwadze użytkowników i będą lepiej widoczne.

fot. newsroom.fb.com

fot. newsroom.fb.com

Zasady społeczności

W trosce o jak najlepsze doświadczenia i bezpieczeństwo użytkowników, Facebook da także możliwość tworzenia dedykowanych zasad grup, które pozwolą na bardziej efektywne komunikowanie się zarówno bieżącym, jak i nowym członkom. Administratorzy będą mogli zamieścić je w zakładce i poinformować w ten sposób użytkowników dołączającym do społeczności o tym, czym powinni się kierować w ramach swojej aktywności.

fot. newsroom.fb.com

fot. newsroom.fb.com

Personalizacja wyglądu grupy

Jako, że każda społeczność ma tożsamość i cechy charakterstyczne, administratorzy każdej z grup będą mogli personalizować jej wygląd pod kątem kolorystyki, jaką w niej znajdziemy. W zależności od upodobań administratorzy będą mogli ją dostosować i w ten sposób uatrakcyjnić.

fot. newsroom.fb.com

fot. newsroom.fb.com

Podczas spotkania poinformowano także, że inżynierowie portalu pracują nad zapewnieniem jeszcze większego bezpieczeństwa użytkownikom m.in. poprzez lepsze wykrywanie fałszywych kont, chronienie ludzi poprzez oszustwami i nękaniem, ulepszenie sposobów na zgłaszanie nieodpowiednich treści czy dawanie użytkownikom wsparcia. Oznacza to więc, że Mark Zuckerberg stara się realizować konsekwentnie wyznaczone przez siebie na 2018 rok cele i zrobić jak najwięcej dla dobra społeczności Facebooka.


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail