reklama
Poza Walentynkami w dniu dzisiejszym Polacy mają jeszcze jeden powód do świętowania – do sprzedaży trafił pierwszy numer polskiej edycji magazynu Vogue. W końcu doczekaliśmy się własnego wydania magazynu, który inspiruje branżę modową i o okładce którego marzą modelki z całego świata. Na okładce Vogue Polska znalazły się dwie polskie modelki, które odniosły międzynarodowe sukcesy – Anja Rubik oraz Małgorzata Bela.
Aby podkreślić fakt, że jest to nasze wydania, zdecydowano się na umieszczenie na coverze czarnej Wołgi i tła w postaci warszawskiego Pałacu Kultury i Nauki, który jednoznacznie kojarzy się z naszym krajem. Okładkowe zdjęcie autorstwa Jurgena Tellera odbiło się szerokim echem w mediach społecznościowym, czego owocem są nie tylko posty i komentarze internautów, ale i Real Time Marketingowe przeróbki okładek. Zebraliśmy kilka najciekawszych, oto one:
Smogue
Jedną z najpopularniejszych modyfikacji okładki pierwszego polskiego wydania Vogue jest zaproponowane przez fanpage’a “Polska w dużych dawkach” Smogue. Biorąc pod uwagę trwającą od dłuższego czasu walkę ze smogiem i poziom zanieczyszczeń powietrza w dużych miastach, w tym w Warszawie, wydaje się, że to dość trafiona alternatywa nazwy.
Tylko nie oddychaj zbyt głęboko @anjarubikblog ! :) #smog #VoguePolska #smogue pic.twitter.com/z0gOZCDfOD
— Robert Biedroń (@RobertBiedron) 13 lutego 2018
CoffeeDesk
CoffeeDesk postanowiło nie pozostać bez odzewu wydarzenia ze świata mody i zaprezentowało swoją wersję Vogue. Reprezentantki marki, która zajmuje się dystrybucją kawy i akcesoriów służących do jej przygotowania, udostępniły na Twitterze firmy swoje zdjęcie na tle latarnii morskiej w Kołobrzegu, z Vogue Polska w ręce.
Niektóre tematy mogą dzielić, dobra kawa zawsze łączy! #VoguePolska pic.twitter.com/FVeG71klGE
— Coffeedesk (@CoffeeDeskPl) 14 lutego 2018
SOLGAZ
Także polska firma AGD – SOLGAZ – postanowiła odnieść się do aktualnych wydarzeń. Kilka dni temu pisaliśmy o niej w kontekście #FalconHeavy, a na Twitterze marki już pojawił się kolejny RTM. W humorystycznym wpisie udostępniono zdjęcie z grafiką sprzętu kuchennego marki, utrzymane w kolorystyce podobnej do oryginalnej okładki oraz dostosowaną na potrzeby marki nazwą magazynu.
Tutaj zdjęcie jakie zrobił nasz fotograf kilka miesięcy temu. Powiedzieliśmy mu, że jest krzywe i odszedł. Podobno robi teraz karierę w prasie 😀@voguemagazine #vouge #voguepolska #voguepoland pic.twitter.com/LhCsNj3WvB
— SOLGAZ – polskie AGD (@SolgazPolska) 13 lutego 2018
Onet Rano
Redakcja Onet Rano także nawiązała do okładkowego szumu. W tweecie udostępniono kilka alternatywnych zdjęć pracowników, które mogłyby znaleźć się na coverze Vogue Polska.
Nasze redakcyjne propozycje na okładki #VoguePolska! Która podoba Wam się najbardziej? pic.twitter.com/66lP254EM2
— Onet Rano (@OnetRano) 14 lutego 2018
Vogule Poland
Ekipa Vogule Poland także przedstawiła internautom swój pomysł na magazyn, ściśle utrzymany w konwencji całego fanpage’a.
Jak wam się podoba premierowa okładka? pic.twitter.com/DD8EBvet4F
— Vogule Poland (@VogulePoland) 13 lutego 2018
Jakub Kralka
Jakub Kralka z techlaw.pl skupił się na perspektywie zdjęcia i aspektach kadrowania, o jakich także wiele dyskutuje się w kontekście okładki, takich jak nie do końca prosty PKiN. Udostępnił on więc na Twitterze “naprawioną” grafikę z wieżą w Pizie w roli główej.
Naprawiłem #ftfy #vogue #voguepolska #voguepoland pic.twitter.com/itsNSrIrlg
— Jakub Kralka (@jakubkralka) 13 lutego 2018
ASZ Dziennik
W zestawieniu interesujących przeróbek Vogue Polska nie mogło zabraknąć znanego z humorystycznego contentu portalu AZS Dziennik. Jego twórcy udostępnili na Instagramie nieco bardziej kolorową wersję zdjęcia z Rubik i Belą w roli głównej.
Wavelo
Wavelo to kolejna marka, która pojawiła się w naszym niedawnym zestawieniu RTM’ów związanch z wystrzeleniem Falcona w kosmos i także przy okazji premiery Vogue’a jej przedstawiciele zechcieli zabrać swój internetowy głos. Na Facebooku udostępniono zdjęcie na tle Kościola Mariackiego, z rowerem Wavelo.
Aktualizacja
Poza przytoczoną przez nas ósemką pojawiły się kolejne ciekawe przykłady RTM’ów – AGH “przeniosło” modelki pod jeden z wydziałów krakowskiej uczelni, a MyTaxi zmieniło widoczne postacie i Wołgę na swoją taksówkę.
Mimo wielu niepochlebnych opinii pojawiło się także mnóstwo dobrych słów skierowanych w stronę pracujących nad premierowym wydaniem. Wskazywano także, że nie jest to pismo dla każdego, a więc jego wygląd również nie musi do wszystkich przemawiać. W tym przypadku można także zastanawiać się nad dopasowaniem owej sytuacji do stwierdzenia “nieważne jak, ważne żeby mówili”, bowiem chyba nikomu nie umknie fakt, że światowy magazyn pojawił się także w Polsce.
- Agata Knapek