X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook z nowymi narzędziami wspierającymi twórców

Facebook zapowiada testy nowych funkcji, dzięki którym twórcy będą mogli wyróżniać swoich najbardziej zaangażowanych fanów i monetyzować udostępniane treści. Co tym razem przygotował zespół Zuckerberga?

Facebook z nowymi narzędziami wspierającymi twórcówfot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama


Jak już pisaliśmy wczoraj, światowy gigant boryka się obecnie z problemami. Wygląda jednak, że nie przeszkadza to w przekazaniu wieści o kolejnych nowościach w serwisie. W newsroomie Facebooka pojawiła się informacja o testach nowych narzędzi dla twórców. Co przygotował dla nich zespół Marka Zuckerberga?

W oficjalnym komunikacie pracujący nad portalem deklarują, że ściśle współpracują z twórcami, aby zrozumieć, jakie są ich oczekiwania i potrzeby, które pomogą im odnieść sukces także na Facebooku. Dlatego też myśląc o nowościach skupiano się na trzech obszarach: ułatwieniu im zaangażowania i rozwijania społeczności, zarządzaniu obecnością na portalu oraz budowaniem biznesu. Pierwszym krokiem w tym kierunku było wprowadzenie w ubiegłym roku Facebook Creator, który pojawi się wkrótce także w wersji na Androida, jednak już w najbliższym czasie planowane są testy innych, nowych narzędzi dla twórców.

Najbardziej zaangażowani fani

Jedna z pierwszych nowości, która zostanie oddana do testów ma na celu budowanie społeczności i pomoc w identyfikacji i nawiązywaniu kontaktów z najbardziej zaangażowanymi fanami. W ramach trwających testów najbardziej aktywni fani będą wyróżniani – obok ich imienia i nazwiska pojawi się oznaka i znajdą się oni w na liście najbardziej zaangażowanych fanów. Najlepsi odbiorcy zostaną wyłonieni na podstawie częstotliwości komentowania, udostępniania, reagowania na treści lub ich odtwarzania, a także biorąc pod uwagę interakcje twórcy z fanem i inne kryteria. Jest to jednak funkcja opcjonalna, a fani profilu będą mieli możliwość wyłączenia tej funkcji w dowolnym momencie.

Zarządzanie prawami

Facebook zapowiada także testy narzędzia, które pomoże w zarządzaniu prawami do treści. Nowa wersja Right Managera ma być uproszczona i posiadać więcej zautomatyzowanych opcji, dzięki czemu korzystanie z systemu będzie łatwiejsze.

Monetyzacja

Pracownicy Facebooka mają także świadomość, że twórcy udostępniając content i angażując rzeszę swoich fanów chcieliby także zarabiać. Planowane jest wprowadzenie różnych opcji monetyzacji, na przykład dzięki narzędziu, pozwalającemu na stworzenie portfolio określającego wiedzę specjalistyczną, jaką mógłby podzielić się twórca, przez co reklamodawcy będą mogli łatwiej odnaleźć osoby promujące daną markę i pasujące do jej profilu.

Ponadto, podobnie jak w przypadku Patronite, fani będą mieli możliwość wspomagania swoich idoli comiesięczną opłatą, w zamiana za pewne profity jak np. ekskluzywne treści czy znaczniki sugerujące, że są oni wspierającymi.

Wspomniane możliwości mają pojawić się w najbliższych tygodniach, lecz na razie skorzysta z nich wąska grupa osób. Ich wprowadzenie mogłoby znacznie pomóc twórcom i influencerom w zmotywowaniu do zaangażowania swoich odbiorców oraz w generowaniu przychodów z obecności i działań w serwisie.

  • No ciekawe ciekawe. Znowu dostaną wybrani jak na youtube. Brak słów

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail