X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Koniec ze spoilerami na Facebooku – serwis testuje funkcję wyciszania słów kluczowych

Trwają testy funkcji "Keywords Snooze" na Facebooku, w ramach, której użytkownicy mogliby wstrzymać wyświetlanie postów zawierających wskazane słowa kluczowe na 30 dni.

Koniec ze spoilerami na Facebooku – serwis testuje funkcję wyciszania słów kluczowychfot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama


Z pewnością nie raz zdarzyło Wam się przeczytać na Facebooku spoiler zanim obejrzeliście ostatni odcinek sezonu ulubionego serialu lub obserwować niekończącą się dyskusję na mało interesujący Was temat. Aby zapobiec takim sytuacjom w przyszłości, serwis rozpoczął testy najnowszej funkcji “Keywords Snooze”, czyli wyciszania słów kluczowych w kanale informacyjnym czy grupach.

Wstrzymywanie wyświetlania postów

Obecnie użytkownicy Facebooka mają możliwość czasowego wstrzymywania wyświetlania postów danych użytkowników, grup i Stron. Serwis idzie jednak o krok dalej – w ramach nowej funkcji, która także miałaby znajdować się w opcjach kanału Aktualności, możliwe byłoby tymczasowe ukrycie postów na podstawie słów kluczowych w nich występujących.

Wybrane słowa kluczowe

Po wskazaniu fraz, o których informacji nie chcemy widzieć (co ważne – muszą być one dokładnie dopasowane), udostępnione wpisy zawierające je nie będą dla nas niewidoczne przez 30 dni. Takie działanie byłoby jednak możliwe jedynie dla postów organicznych i nie działać w stosunku do reklam.

źródło: wersm.com

źródło: wersm.com

Dostosowanie kanału informacyjnego

Blokada słów kluczowych jest dostępna na Instagramie i Twitterze od dłuższego czasu. Wygląda jednak na to, że Facebook jeszcze bardziej rozumie sens tego rozwiązania i planuje jego wdrożenie. Twórcy serwisu deklarują bowiem w komunikacie, że pomimo iż pracują nad tym, aby przekazywać nam najważniejsze informacje, nie zawsze są one właściwe. Dlatego też opracowano wspomnianą funkcję, która pomoże w jeszcze lepszym dostosowaniu kanału informacyjnego i koncentrowaniu się na rzeczach mających dla nas znaczenie.

Jak podaje WeRSM, z funkcji może obecnie skorzystać niewielka grupa osób, jednak istnieje duże prawdopodobieństwo, że wkrótce zostanie ona wprowadzona na szerszą skalę.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail