X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Mundialowy Real Time Marketing, czyli reakcje marek po meczu Polska – Senegal

Wczorajszy mecz Polska - Senegal wywołał wiele emocji. Bez odzewu na pierwsze zmagania Polaków na Mistrzostwach Świata nie pozostały także znane marki. Co opublikowały po przegranym starciu w social media?

Mundialowy Real Time Marketing, czyli reakcje marek po meczu Polska – Senegal

Wczorajszy mecz Polaków podczas Mistrzostw Świata odbił się w sieci szerokim echem. Użytkownicy intensywnie komentowali poczynania na boisku zarówno w trakcie, jak i po meczu. Świadczy o tym m.in. analiza Socialowej Sowy, wedle której wśród najczęściej pojawiających się na Twitterze treści znalazły się m.in. niecenzuralne słowa.

Bez reakcji na przegraną nie pozostały także marki. Niektóre ze znanych firm zdecydowały się na działania Real Time Marketingowe w sieci, czyli na przekazanie odbiorcom w czasie rzeczywistym treści odnoszących się do aktualnych wydarzeń. Co pojawiło się na ich kanałach niedługo po starciu polskiej drużyny z Senegalczykami?

Żywiec

Chyba niewielu z branży marketingowej zdziwi obecność Żywca w zestawieniu najlepszych RTM-ów po meczu Polaków na Mistrzostwach Świata. Prowadzący komunikację marki na Facebooku zaserwowali odbiorcom trzy posty, które idealnie wpisują się w ideę Real Time Marketingu.

Pierwszy dotyczył pechowego gola strzelonego przypadkowo na rzecz przeciwnika, drugi celnego zdobycia bramki główką przez Grzegorz Krychowiaka, a trzeci odnosi się do emocji, jakie towarzyszą nam po porażce naszej drużyny, czyli goryczy.

źródło: facebook.com/ZywiecMeskimZdaniem

źródło: facebook.com/ZywiecMeskimZdaniem

źródło: facebook.com/ZywiecMeskimZdaniem

źródło: facebook.com/ZywiecMeskimZdaniem

źródło: facebook.com/ZywiecMeskimZdaniem

źródło: facebook.com/ZywiecMeskimZdaniem

Koszulkowo

Jeszcze w trakcie trwania meczu, podczas którego Polakom nie szło zbyt dobrze, koszulkowo opublikowało post, w którym zamieszczono zrzut ekranu zamówień na t-shirty, sugerujący, że wynik meczu nie był tak dobry, jak się spodziewano.

źródło: facebook.com/koszulkowo

źródło: facebook.com/koszulkowo

Ballantine’s

Marka szkockiej whisky – Ballantine’s opublikowała z koleipo meczu grafikę, która przypomina, że mimo porażki wciąż gramy dalej i jeszcze wszystko jest możliwe.

źródło: facebook.com/BallantinesPoland

źródło: facebook.com/BallantinesPoland

NIVEA MEN

Producent kosmetyków dla mężczyzn również nie skupiał się na porażce poniesionej na boisku, a perspektywie kolejnego meczu z Kolumbijczykami. Bo przecież „nic się nie stało… to tylko draśnięcie”.

źródło: facebook.com/NIVEAMENPolska

źródło: facebook.com/NIVEAMENPolska

Blachotrapez

Będący oficjalnym sponsorem reprezentacji Polski Blachotrapez opublikował po meczu facebookowy post, zachęcający użytkowników do wejścia w interakcję i napisania, czego zabrakło nam do zwycięstwa.

źródlo: facebook.com/BlachotrapezPL/

źródlo: facebook.com/BlachotrapezPL/

Castorama

Castorama być może nie opublikowała niezwykle kreatywnej grafiki, jednakże można przypuszczać, że opublikowany tuż po meczu na Facebooku marki post miał pokazać, że firma trzyma rękę na pulsie i obserwuje zmagania Polaków w Rosji. We wpisie pojawiło się słynne „nic się nie stało” oraz wynik zmagań.

źródło: facebook.com/CastoramaPolska

źródło: facebook.com/CastoramaPolska

Muzeum Narodowe w Warszawie

Wydaje się jednak, że „truskawką na torcie”, która stała się viralem jest post Muzeum Narodowego w Warszawie. Niedługo po meczu na fanpage’u instytucji pojawił się obraz Jacka Malczewskiego „Chłopiec zakrywający oczy” pochodzący z końca XIX wieku. Mimo, że z racji charakteru organizacji nie wskazano bezpośredniego nawiązania do meczu, użytkownicy social media odczytali intencję prowadzących komunikację muzeum w sieci, a wielu z nich uznało, że to najtrafniejsza ocena sytuacji.

źródło: facebook.com/MuzeumNarodowe

źródło: facebook.com/MuzeumNarodowe


Szkolenia z content marketingu: Content marketing w B2B 27.11.2018 w Warszawie

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail