X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Wideoczat, kanały tematyczne i filtry – nowości na Instagramie, o których warto wiedzieć

Instagram zaprezentował trzy nowości w aplikacji. Od teraz użytkownicy mogą prowadzić wideoczat, odkrywać inspirujące treści dzięki kanałom tematycznym w sekcji Explore oraz używać nowych filtrów. Jak skorzystać z tych opcji?

Wideoczat, kanały tematyczne i filtry – nowości na Instagramie, o których warto wiedziećźródło: instagram-press.com

reklama


W ubiegłym miesiącu Instagram zapowiedział, że wkrótce w aplikacji pojawią się aktualizacje, które zbliżą nas do ludzi i rzeczy, które kochamy. W ubiegłym tygodniu pisaliśmy o IGTV, czyli instagramowej telewizji, która wedle wielu opinii, może zagrażać YouTube’owi. Zaś wczoraj ogłoszono, że od teraz skorzystamy także z trzech nowych możliwości – czatu wideo, kanałów tematycznych w sekcji Explore oraz nowych filtrów w aparacie dla sekcji Stories.

Czat wideo w Instagram Direct

W ramach nowej aktualizacji użytkownicy mogą prowadzić czat wideo za pomocą Instagram Direct z jedną osobą lub grupą użytkowników. Doniesienia o planach wdrożenia tej funkcji pojawiły się na początku rok. Rozmowa wideo zapewni korzystającym z aplikacji nowe wrażenia i pozwoli być bliżej z przyjaciółmi podczas, gdy fizycznie jest to niemożliwe. Z racji tego, że są już na Instagramie, połączenie się z nimi za pomocą wideoczatu będzie bardzo proste.

Aby rozpocząć czat wideo wystarczy:

  1. Wejść w Instagram Direct. 
  2. Wybrać jedną z konwersacji.
  3. W prawym, górnym rogu zobaczymy ikonę kamery – kliknięcie w nią spowoduje, że zadzwonimy za pomocą wideoczatu do innego użytkownika.
źródło: zrzut ekranu z aplikacji Instagram

źródło: zrzut ekranu z aplikacji Instagram

Co ciekawe, podczas rozmowy możemy zminimalizować widok wideoczatu i podejmować inne aktywności na Instagramie takie jak wysyłanie wiadomości lub zdjęć, przeglądanie kanału Aktualności, dodawania Stories i inne.

Taki sposób komunikacji będzie bardzo przydatny dla grup – jednocześnie możemy prowadzić wideoczat z aż czterema użytkownikami. Jeśli w wątku konwersacji grupowej dostępna będzie opcja wideo rozmowy, ikona aparatu zmieni kolor na niebieski, a kliknięcie w nią pozwoli nam na połączenie wideo. Twórcy Instagrama zapewniają, że możemy prowadzić czat wideo tak długo, jak chcemy. Gdy zdecydujemy się go zakończyć wystarczy kliknąć w czerwoną ikonę słuchawki.

Kanały tematyczne w sekcji Explore

Z sekcji Explore na Instagramie każdego dnia korzysta już 200 milionów osób. Aby użytkownicy mogli docierać do większej ilości treści będących w obrębie ich zainteresowań, w aplikacji pojawiły się kanały tematyczne.

Po otworzeniu owej sekcji, na górze aplikacji w pionowy pasku zobaczymy nowe kanały –  Dla Ciebie, Muzyka, Styl, Uroda, Humor, Sport, Podróże, Telewizja i filmy, Fitness, Sztuka, Jedzenie, Dekoracje czy Przyroda. Gdy będziemy chcieli odnaleźć inspirujące posty, konta lub hashtagi, wystarczy wybrać jedną z proponowanych kategorii.

źródło: zrzut ekranu z aplikacji Instagram

źródło: zrzut ekranu z aplikacji Instagram

Twórcy aplikacji w ramach tego rozwiązania oferują także nowe możliwości kontrolowania tego, co widzimy w Explore. Poprzez przytrzymanie palca na wybranej kategorii możemy wstrzymać materiały dotyczące tematyki, która nas nie interesuje. Pojawią się one na końcu kategorii w Explore, a my w każdej chwili będziemy mogli odwrócić ich wstrzymanie.

instagram kanaly

źródło: instagram-press.com

Nowe efekty

Ostatnią z nowości są efekty dla zdjęć i filmów, zaprojektowane przez  partnerów – Arianę Grande, Buzzfeed, Lizę Kosh, Baby Ariel czy NBA. Dzięki nim zyskamy więcej sposobów na rozśmieszanie znajomych czy dodanie blasku naszym selfie. Będą one dla nas dostępne jeśli jesteśmy obserwatorami wyżej wymienionych profili. Możemy także z nich skorzystać, jeśli zobaczymy je u znajomego.

źródło: instagram-press.com

źródło: instagram-press.com

Nowości zaprezentowane przez Instagrama z pewnością mają na celu sprawienie, by użytkownicy spędzali jeszcze więcej czasu w aplikacji. Wydaje się to ciekawe w perspektywie planów wprowadzenia statystyk użytkowania aplikacji, które miałyby nam pomóc m.in. w rozpoznaniu, czy jesteśmy uzależnieni od Instagrama.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail