X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Andrzej Bargiel także na medialnym szczycie. Jak na wyczyn Polaka reagowali użytkownicy social media?

Wyczyn Polaka, który wspiął się na K2 i zjechał z niego na nartach, szeroko komentowano także w mediach społecznościowych. 76% publikacji w mediach internetowych na ten temat pojawiło się na Twitterze. Jakie aktywności podejmowali użytkownicy?

Andrzej Bargiel także na medialnym szczycie. Jak na wyczyn Polaka reagowali użytkownicy social media?

Andrzej Bargiel, 30-letni skialpinista z Łętowni, dokonał historycznego wyczynu – wspiął się na szczyt K2 i zjechał z niego na nartach do obozu trzeciego u podnóża góry. Gratulacje i wyrazy podziwu płyną z całego świata, a Instytut Monitorowania Mediów, który od lat wspiera narciarza, sprawdził, jak o wyprawie sportowca piszą polskie media.

Publikacje na temat wyczynu

Od 15 czerwca, kiedy Andrzej Bargiel wyruszył do Karakorum, do 24 lipca na temat sportowca opublikowanych zostało ponad dziewięć tysięcy materiałów w mediach tradycyjnych i internetowych. Jednak największe poruszenie można było zaobserwować w dniu, który zapisze się na stałe w historii światowego alpinizmu – 22 lipca. Wtedy Bargiel zdobył drugi co do wysokości szczyt Ziemi oraz zjechał z niego na nartach. Tego dnia jego nazwisko padło w polskich mediach ponad cztery tysiące razy.

źródło: imm.com.pl

źródło: imm.com.pl

Social media o sukcesie Polaka

Przez cały okres trwania wyprawy IMM zmonitorował najwięcej publikacji na Twitterze (65%), w radio oraz na portalach. K2 Ski Challenge cieszył się popularnością zarówno w mediach klasycznych jak i społecznościowych. Łączna wartość dotarcia wszystkich materiałów wyniosła niemal 213 milionów. Ekwiwalent reklamowy wzmianek o wyczynie Andrzeja Bargiela osiągnął 12 milionów złotych.

Wiadomość o wyprawie Andrzeja Bargiela trafiła nie tylko do mediów sportowych – była podawana przez te największe oraz regionalne stacje telewizyjne (ponad 170 wzmianek) podczas głównych wydań serwisów informacyjnych, opowiadano o niej w audycjach radiowych (ponad 600 razy) oraz opisywano w prasie – głównie w dziennikach oraz gazetach z regionu małopolskiego. Dziennikarze przedstawiali biogram Bargiela oraz kolejne etapy jego wypraw. Niejednokrotnie – przede wszystkim w mediach społecznościowych – padały pytania o kolejne marzenia na liście skialpinisty, bo mało kto wierzy, że Andrzej Bargiel odłoży narty na strych.

W mediach społecznościowych posty informujące o sukcesie Andrzeja Bargiela były bardzo chętnie udostępniane (71% wszystkich reakcji) razem z komentarzami, w których użytkownicy przekazywali swoje gratulacje. 28% wszyskithc interakcji to polubienia, a 0,5% komentarze.

W pierwszej piątce mediów, które najwięcej informowały o Andrzeju Bargielu znajduje się TVN24 (62 materiały) oraz radio RMF FM (59 wzmianek).

źródło: imm.com.pl

źródło: imm.com.pl

Źródło: informacja prasowa IMM


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail