reklama
Andrzej Bargiel, 30-letni skialpinista z Łętowni, dokonał historycznego wyczynu – wspiął się na szczyt K2 i zjechał z niego na nartach do obozu trzeciego u podnóża góry. Gratulacje i wyrazy podziwu płyną z całego świata, a Instytut Monitorowania Mediów, który od lat wspiera narciarza, sprawdził, jak o wyprawie sportowca piszą polskie media.
Publikacje na temat wyczynu
Od 15 czerwca, kiedy Andrzej Bargiel wyruszył do Karakorum, do 24 lipca na temat sportowca opublikowanych zostało ponad dziewięć tysięcy materiałów w mediach tradycyjnych i internetowych. Jednak największe poruszenie można było zaobserwować w dniu, który zapisze się na stałe w historii światowego alpinizmu – 22 lipca. Wtedy Bargiel zdobył drugi co do wysokości szczyt Ziemi oraz zjechał z niego na nartach. Tego dnia jego nazwisko padło w polskich mediach ponad cztery tysiące razy.
Social media o sukcesie Polaka
Przez cały okres trwania wyprawy IMM zmonitorował najwięcej publikacji na Twitterze (65%), w radio oraz na portalach. K2 Ski Challenge cieszył się popularnością zarówno w mediach klasycznych jak i społecznościowych. Łączna wartość dotarcia wszystkich materiałów wyniosła niemal 213 milionów. Ekwiwalent reklamowy wzmianek o wyczynie Andrzeja Bargiela osiągnął 12 milionów złotych.
Wiadomość o wyprawie Andrzeja Bargiela trafiła nie tylko do mediów sportowych – była podawana przez te największe oraz regionalne stacje telewizyjne (ponad 170 wzmianek) podczas głównych wydań serwisów informacyjnych, opowiadano o niej w audycjach radiowych (ponad 600 razy) oraz opisywano w prasie – głównie w dziennikach oraz gazetach z regionu małopolskiego. Dziennikarze przedstawiali biogram Bargiela oraz kolejne etapy jego wypraw. Niejednokrotnie – przede wszystkim w mediach społecznościowych – padały pytania o kolejne marzenia na liście skialpinisty, bo mało kto wierzy, że Andrzej Bargiel odłoży narty na strych.
W mediach społecznościowych posty informujące o sukcesie Andrzeja Bargiela były bardzo chętnie udostępniane (71% wszystkich reakcji) razem z komentarzami, w których użytkownicy przekazywali swoje gratulacje. 28% wszyskithc interakcji to polubienia, a 0,5% komentarze.
W pierwszej piątce mediów, które najwięcej informowały o Andrzeju Bargielu znajduje się TVN24 (62 materiały) oraz radio RMF FM (59 wzmianek).
Źródło: informacja prasowa IMM