X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Instagram wiodącą platformą dla influencer marketingu

Najnowsza analiza eMarketera wskazuje, że Instagram jest wciąż najpopularniejszym kanałem dla influencerów. Już blisko 9 na 10 światowych liderów opinii twierdzi, że korzysta z Instagrama w kampaniach marketingowych częściej, niż robili to rok temu.

Instagram wiodącą platformą dla influencer marketingufot. bank zdjęć unsplash.com

reklama


Influencer marketing mógł rozwinąć się w tak znacznym stopniu dzięki mediom społecznościowym, na korzystaniu z których spędzamy tak wiele czasu. Twórcy internetowi komunikują się więc dzięki nim ze swoimi odbiorcami za pomocą różnych kanałów. Wielokrotnie pisaliśmy o influencer marketingu na Instagramie, a niedawna analiza eMarktera potwierdza, że to właśnie Instagram jest obecnie wiodącą platformą dla influencer marketingu na świecie – z wyjątkiem Chin.

Posty sponsorowane

Jak się okazuje, w Europie niemieckojęzycznej (w Austrii, Niemczech oraz Szwajcarii) Instagram oraz YouTube idą łeb w łeb w kwestii wydatków na influencer marketing. Wedle danych Goldmedia, sponsorowane treści na obu platformach to odpowiednio 34% oraz 31% łącznych przychodów z influencer marketingu w 2017 roku.

źródło: emarketer.com

źródło: emarketer.com

Dane te mają jednak sens, gdy przyjrzymy się w jakim sposób w danym regionie użytkownicy obserwują influencerów. Według sondażu M Science for Wavemaker z marca 2018 roku, użytkownicy social media w Niemczech byli tak samo chętni do obserwowania działań twórców na YouTube, jak na Instagramie (73% wskazań respondentów). Mniej więcej połowa twierdziła zaś, że śledzi liderów opinii na Facebooku.

Co ciekawe, jednym krajem, w którym Instagram nie dominuje w działaniach influencer marketingowych są Chiny. Użytkownicy korzystają tam z Weibo i WeChata, ponieważ dostęp do serwisów takich jak Facebook, Snapchat, Instagram czy YouTube jest zablokowany przez rząd. Popularność różnych mediów społecznościowych różni więc ze względu na region.

Instagram Stories w kampaniach sponsorowanych

Z kolei przytaczane przez eMaketera badanie, przeprowadzone w lutym 2018 roku przez agencję influencer marketingową Activate, wskazuje, że blisko 9 na 10 światowych influencerów (88,9%) influencerów twierdzi, że korzysta z Instagrama w kampaniach marketingowych częściej niż robili to rok temu. Poza postami udostępnianymi na profilach, Instagram Stories był najpopularniejszą taktyką stosowaną w kampaniach sponsorowanych.

źródło: emarketer.com

źródło: emarketer.com

Wzrost popularności aplikacji

Wzrost popularności medium idzie bez wątpienia w parze z ogólnym wzrostem liczby korzystających z Instagrama. Za przykład tego eMarkter podaje Indie. Zgodnie z najnowszymi prognozami firmy, liczba użytkowników aplikacji w tym kraju wzrosła w ciągu roku o 123%, dając tym samym najszybsze tempo wzrostu na świecie. Nie zaskakuje więc to, że 78% indyjskich influencerów traktuje aplikację jako platformę, która zyska na znaczeniu dla influencer marketingu w tym roku.

eMarketer przewiduje, że w roku 2018 liczba użytkowników aplikacji wzrośnie o 18,4%, do 714,4 milionów na całym świecie. Najwyższy wskaźnik penetracji użytkowników mają obecnie Szwedzi – 68,9% korzystających z social media, a dalej za nimi plasują się Indonezja (62,8%), Norwegia (57,7%), Australia (55,5%) oraz Singapur (53,2%).

Wydatki na influencer marketing na świecie

Według Mediakix marketerzy mogą wydać w tym roku 1,6 miliard dolarów tylko na kampanie influencer marketingowe na Instagramie, a łączne wydatki na ten rodzaj marketingu wzrosną z 5 do 10 miliardów dolarów w ciągu najbliższych pięciu lat, gdyż reklamodawcy przesuwają na ten cel swoje budżety z innych kanałów.

źródło: mediakix.com

źródło: mediakix.com

Warto pamiętać także, że wprowadzanie tak istotnych nowości na Instagramie jak na przykład IGTV może mieć znaczny wpływ na to, jak będzie funkcjonował influencer marketing w obrębie tego kanału. Stories wymieniane jest obecnie jako najczęstsze rozwiązanie dla działań liderów opinii w kampaniach sponsorowanych na Instagramie, a przecież jeszcze w połowie 2016 roku nie mieliśmy dostępu do tejże funkcji.

Źródło: eMarketer, Mediakix

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail