X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Nowa reakcja z samolotem na Faceboku to błąd serwisu

Od wczoraj na Facebooku widoczna jest nowa reakcja w postaci samolotu. Okazuje się jednak, że nie jest to zabieg celowy - emoji jest błędem serwisu i nie powinno się w nim pojawić.

Nowa reakcja z samolotem na Faceboku to błąd serwisufot. bank zdjęć shutterstock.com ">shutterstock.com

reklama


Wprowadzone ponad dwa lata temu reakcje na Facebooku były dużą zmianą w serwisie. Przed ich uruchomieniem użytkownicy mogli jedynie lajkować posty, co znacznie zawężało pole do wyrażania emocji za pomocą znaków graficznych. Dodanie reakcji pozwoliło na wskazywanie także bardziej negatywnych odczuć w stosunku do udostępnianych treści, takich jak gniew czy smutek.

Wczoraj część użytkowników posiadająca najbardziej aktualną wersję aplikacji Facebooka na Androidzie mogła zobaczyć nową reakcję w postaci samolotu. ✈ Korzystający z najpopularniejszego serwisu społecznościowego na świecie, którzy dostrzegli tą możliwość zastanawiali się więc, co ona oznacza i czy istnieją specjalne okoliczności, dla których została wprowadzona.

Okolicznościowe reakcje na Facebooku?

Przypomnijmy, że twórcy serwisu w przeszłości dodawali czasowo nowe reakcje – dla przykładu, w ubiegłym roku z okazji Dnia Matki możliwe było reagowanie na posty za pomocą emoji z kwiatkiem, który oznaczał wdzięczność. Na bazie tego można było więc przypuszczać, że i tym razem zdecydowano się na okolicznościowe dodanie nowego emoji do reakcji.

Błąd serwisu

Portal Fast Company skontaktował się z przedstawicielami serwisu, aby dowiedzieć się więcej na temat nowości. Jak się jednak okazuje, reakcja z samolotem jest błędem – stworzono ją w ramach hackathonu pracowników i nie została oficjalnie wprowadzona.

Rzecznik prasowy Facebooka przeprosił za zaistniałą sytuację. Nie wiadomo jednak, jak długo reakcja jeszcze zagości w serwisie. Jak możemy jednak zobaczyć pod postami, ci, którzy mieli możliwość skorzystania z niej to zrobili.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail