X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook testuje ankiety w reklamach wideo

Światowy gigant chce pomóc reklamodawcom w zwiększeniu zaangażowania w stosunku do ich treści i testuje ankiety w reklamach wideo w serwisie.

Facebook testuje ankiety w reklamach wideoźródło: shutterstock.com

reklama


Wczoraj pisaliśmy o reklamie i jej wpływie na decyzje zakupowe. Reklamy na Facebooku pojawiły się zarówno wśród wskazań jako najbardziej lubiane (22% badanych) oraz jako najbardziej irytujące (19% badanych). Ich wpływ na decyzje zakupowe jest wciąż największy wśród pokolenia Z, gdzie blisko co drugi przedstawiciel (47%) zadeklarował, że reklama na Facebooku w jego opinii wpływa na decyzję o kupnie danego produktu. Najmniejszy wpływ obecnie odnotowuje się wśród Baby Boomersów. Dane te mogą być niezwykle przydatne dla marketerów poszukujących coraz to nowych sposób na pozyskanie uwagi konsumenta i nakłonienie go do transakcji. Z pomocą w walce o interakcję z użytkownikami przychodzi Facebook.

Ankiety w reklamach

Jak podaje Social Media Today, Facebook testuje możliwość dodawania ankiet do reklam wideo wśród wybranej grupy reklamodawców. Jakiś czas temu serwis umożliwił dodanie ankiet w relacjach na żywo, a teraz rozszerza o tę możliwość także materiały promocyjne. Funkcja ta miałaby pomóc w zwiększaniu zaangażowanie w reklamę w serwisie.

źródlo: socialmediatoday.com

źródlo: socialmediatoday.com

Dostępność funkcji

Użytkownicy mogli wybierać jeden z dostępnych wariantów i widzieć odpowiedzi, jak odpowiadali inni. Amerykański serwis o tematyce mediów społecznościowych otrzymał potwierdzenie od Facebooka o trwających wśród niewielkiej liczby reklamodawców testach. Wskazano jednak, że są one na zbyt wczesnym etapie, aby stwierdzić, czy funkcja będzie szerzej dostępna. 

Sama jej koncepcja wydaje się jednak być atrakcyjna i móc w przyszłości przyciągać bardziej uwagę odbiorców efektywniej niż zwykła reklama, którą często automatycznie pomijamy. O tym, czy rzeczywiści wszyscy reklamodawcy będą mogli z niej skorzystać będziemy informować na bieżąco.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail