reklama
Wczoraj pisaliśmy o reklamie i jej wpływie na decyzje zakupowe. Reklamy na Facebooku pojawiły się zarówno wśród wskazań jako najbardziej lubiane (22% badanych) oraz jako najbardziej irytujące (19% badanych). Ich wpływ na decyzje zakupowe jest wciąż największy wśród pokolenia Z, gdzie blisko co drugi przedstawiciel (47%) zadeklarował, że reklama na Facebooku w jego opinii wpływa na decyzję o kupnie danego produktu. Najmniejszy wpływ obecnie odnotowuje się wśród Baby Boomersów. Dane te mogą być niezwykle przydatne dla marketerów poszukujących coraz to nowych sposób na pozyskanie uwagi konsumenta i nakłonienie go do transakcji. Z pomocą w walce o interakcję z użytkownikami przychodzi Facebook.
Ankiety w reklamach
Jak podaje Social Media Today, Facebook testuje możliwość dodawania ankiet do reklam wideo wśród wybranej grupy reklamodawców. Jakiś czas temu serwis umożliwił dodanie ankiet w relacjach na żywo, a teraz rozszerza o tę możliwość także materiały promocyjne. Funkcja ta miałaby pomóc w zwiększaniu zaangażowanie w reklamę w serwisie.
Dostępność funkcji
Użytkownicy mogli wybierać jeden z dostępnych wariantów i widzieć odpowiedzi, jak odpowiadali inni. Amerykański serwis o tematyce mediów społecznościowych otrzymał potwierdzenie od Facebooka o trwających wśród niewielkiej liczby reklamodawców testach. Wskazano jednak, że są one na zbyt wczesnym etapie, aby stwierdzić, czy funkcja będzie szerzej dostępna.
Sama jej koncepcja wydaje się jednak być atrakcyjna i móc w przyszłości przyciągać bardziej uwagę odbiorców efektywniej niż zwykła reklama, którą często automatycznie pomijamy. O tym, czy rzeczywiści wszyscy reklamodawcy będą mogli z niej skorzystać będziemy informować na bieżąco.
- Lukasz Pomocny