![Limitowana edycja Renault Capture dostępna tylko za pomocą chatbota na Messengerze Limitowana edycja Renault Capture dostępna tylko za pomocą chatbota na Messengerze](https://socialpress.pl/wp-content/themes/stylebook/timthumb.php?src=https%3A%2F%2Fsocialpress.pl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2018%2F10%2Frenault-tokio-stories-2.jpg&q=90&w=795&zc=1)
reklama
Media społecznościowe i chatboty bezsprzecznie odgrywają coraz większą rolę w obsłudze klienta oraz procesie sprzedaży. Zarówno mniejsze, jak i większe marki umożliwiają już pozyskiwanie informacji o ich produktach, a także zakup właśnie za pomocą chatbotów. Znajdziemy już takie, dzięki którym zamówimy pizzę, taksówkę czy sprawdzimy stan konta. To jednak nie koniec.
Przedsprzedaż na Messengerze
Jednym z ciekawszych rozwiązań, które wprowadziło Renault w stolicy Japonii jest możliwość zakupu limitowanej edycji Renault Capture Tokyo Edition w przedsprzedaży wyłącznie za pomocą chatbota na Messengerze. Limitowany SUV powstał przy współpracy z Garage Italia i pojawił się jedynie w liczbie 100 sztuk, a jego zakup możliwy jest za pomocą komunikatora Facebooka.
![źródło: publicis.it](https://socialpress.pl/wp-content/uploads/2018/10/renault-chatbot.jpg)
źródło: publicis.it
Anime na Instagramie
Na potrzeby działań stworzono treści w stylu anime na Instagram Stories. Nazwano je “Tokyo Stories” i udostępniono na profilu Renault Italia. Przedstawiają one historie dwóch mężczyzn, którzy podróżują nocą przez magiczne Tokio. Z jednego z wideo wynika, że jednym sposobem na zamówienie limitowanego modelu samochodu jest wejście na czacie w interakcję z “tajemniczą” postacią pojawiają się w relacjach na Instagramie. W praktyce oznacza to, że oglądający film na Instagramie może przejść bezpośrednio do czatu i tam dowiedzieć się więcej o modelu oraz go zakupić.
Materiały wideo do kampanii zostały animowane przez Mattero De Longis, a pierwszy tego typu kampanie została przygotowana przez Publicis Italy.