reklama
Media społecznościowe i chatboty bezsprzecznie odgrywają coraz większą rolę w obsłudze klienta oraz procesie sprzedaży. Zarówno mniejsze, jak i większe marki umożliwiają już pozyskiwanie informacji o ich produktach, a także zakup właśnie za pomocą chatbotów. Znajdziemy już takie, dzięki którym zamówimy pizzę, taksówkę czy sprawdzimy stan konta. To jednak nie koniec.
Przedsprzedaż na Messengerze
Jednym z ciekawszych rozwiązań, które wprowadziło Renault w stolicy Japonii jest możliwość zakupu limitowanej edycji Renault Capture Tokyo Edition w przedsprzedaży wyłącznie za pomocą chatbota na Messengerze. Limitowany SUV powstał przy współpracy z Garage Italia i pojawił się jedynie w liczbie 100 sztuk, a jego zakup możliwy jest za pomocą komunikatora Facebooka.
Anime na Instagramie
Na potrzeby działań stworzono treści w stylu anime na Instagram Stories. Nazwano je “Tokyo Stories” i udostępniono na profilu Renault Italia. Przedstawiają one historie dwóch mężczyzn, którzy podróżują nocą przez magiczne Tokio. Z jednego z wideo wynika, że jednym sposobem na zamówienie limitowanego modelu samochodu jest wejście na czacie w interakcję z “tajemniczą” postacią pojawiają się w relacjach na Instagramie. W praktyce oznacza to, że oglądający film na Instagramie może przejść bezpośrednio do czatu i tam dowiedzieć się więcej o modelu oraz go zakupić.
Materiały wideo do kampanii zostały animowane przez Mattero De Longis, a pierwszy tego typu kampanie została przygotowana przez Publicis Italy.