X

Zapisz siÄ™ na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Sztuczna inteligencja usprawni zakupy na Facebook Marketplace

Facebook zaprezentował nowe możliwości dla Marketplace. Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji, ustalenie ceny i kategorii produktu oraz zgłaszanie nieprawidłowości będzie jeszcze łatwiejsze.

Sztuczna inteligencja usprawni zakupy na Facebook Marketplaceźrodło: Facebook

reklama


Facebook Marketplace zostało wprowadzone 2016 roku, jednakże dopiero od ubiegłego roku z możliwości tej mogą korzystać użytkownicy z Polski. Pozwala on kupować i sprzedawać w swoich lokalnych społecznościach. Obecnie pojazdy są jedną z najpopularniejszych kategorii na rynku światowym, tuż obok mebli i elektroniki.

Wedle informacji udostępnionych przez Facebooka, obecnie więcej niż co trzecia osoba korzystająca z serwisu w Stanach Zjednoczonych korzysta z Marketplace każdego miesiąca, począwszy od nowych butów, poprzez sprzęt dziecięcy, aż po samochody i apartamenty. Co nowego pojawiło się w ramach usługi?

Szybsze zakupy dzięki AI

Twórcy serwisu wierzÄ…, że sztuczna inteligencja może zasadniczo zmienić sposób, w jaki ludzie robiÄ… zakupy i są podekscytowani potencjalnymi możliwoÅ›ciami, jakie może przynieść ona zarówno kupujÄ…cym i sprzedajÄ…cym. AI może już automatycznie poprawiać jakość zdjęć oraz tÅ‚umaczyć listy i rozmowy na czacie. To jednak nie koniec – dwa dni temu poinformowano o wprowadzeniu nowych funkcji, które wykorzystujÄ… sztucznÄ… inteligencjÄ™ do podpowiadania zakresu cen i automatycznej kategoryzacji. Co to dokÅ‚adnie oznacza?

GdybyÅ›my na przykÅ‚ad chcieli sprzedać krzesÅ‚o z domowego biura, Marketplace mógÅ‚by użyć sztucznej inteligencji, by pomóc nam zrobić to jeszcze szybciej. Zasugeruje on, że cena wynosi od 50 do 75 dolarów w oparciu o to, za ile sprzedano podobne krzesÅ‚a. Co wiÄ™cej, na podstawie zdjÄ™cia i opisu automatycznie skategoryzuje także krzesÅ‚o jako “meble”, dziÄ™ki czemu my nie bÄ™dziemy musieli tego robić.

Polecane produkty

W trakcie testów są także funkcje kamery, mogące korzystać z sztucznej inteligencji, aby polecać produkty, które mogą zainteresować danego użytkownika. Jeśli spodobają się nam słuchawki przyjaciela i zechcemy mieć własne, możemy zrobić im zdjęcie, a technologia AI Marketplace poleci nam podobne aukcje do sprzedaży w pobliżu.

W przyszłości sztuczna inteligencja może uprościć zadania, takie jak wykończenie wystroju domowego. Możliwe będzie na przykład przesłanie zdjęcie własnego salonu i uzyskanie sugestie dotyczących mebli do kupienia, w zależności od układu i rozmiaru.

Budowanie bezpiecznej i zaufanej społeczności

W przypadku zakupów online kluczowe jest to, aby mieć zaufanie do osób i firm, od których kupujemy. Dlatego Facebook zainwestował również w funkcje, które stworzą bezpieczniejszą i bardziej zaufaną społeczność, w tym:

  • Wykrywanie i usuwanie nieodpowiednich treÅ›ci: dziÄ™ki użyciu sztucznej inteligencji serwis pracuje nad wykrywaniem i usuwaniem elementów, które naruszajÄ… zasady portalu, analizujÄ…c obrazy, zawartość i kontekst.
  • Oceny kupujÄ…cych i sprzedajÄ…cych: kupujÄ…cy i sprzedajÄ…cy mogÄ… teraz oceniać siÄ™ nawzajem, aby zasygnalizować, czy majÄ… dobre lub zÅ‚e doÅ›wiadczenia. MogÄ… również zostawić informacjÄ™ zwrotnÄ… na temat tego, co warto byÅ‚oby poprawić, np. czas reakcji, życzliwość i niezawodność.
  • Bardziej niezawodne narzÄ™dzia do raportowania: JeÅ›li użytkownicy zauważą w sprzedaży przedmiot, który ich zdaniem narusza zasady handlowe portalu, mogÄ… z Å‚atwoÅ›ciÄ… zgÅ‚osić ten wpis. Podobne dziaÅ‚ania mogÄ… podjąć w przypadku kupujÄ…cych i sprzedajÄ…cych, gdy zauważą aktywność, która nie powinna znajdować siÄ™ na Facebooku.
źródło: Facebook

źródło: Facebook

Sztuczna inteligencja sprawia więc, że Marketplace jest bardziej wydajny i spersonalizowany pod kątem kupujących, a także pomaga sprzedawcom w lepszym łączeniu się z większą liczbą potencjalnych konsumentów.

Źródło: informacja prasowa

  • Oskar Nowak

    Wprowadzenie sztucznej inteligencji do produkcji już jest faktem, teraz myÅ›lÄ™, że przyjdzie kolej na handel, a na koÅ„cu usÅ‚ugi. Tempo z jakim technologia rozwija kolejne gaÅ‚Ä™zie gospodarki jest zatrważajÄ…ce. Jeszcze do nie dawna wykorzystanie AI w przemyÅ›le wydawaÅ‚o siÄ™ być utopiÄ…, a dziÅ› co raz wiÄ™cej firm decyduje siÄ™ na taki krok, bo technologia jest znacznie taÅ„sza i bardziej powszechna. W grudniu wypada event Fabryka Cyfrowych Przemian – https://ax-dynamics.com/pl/fabryka-cyfrowych-przemian. na którym dyrektor rozwoju Microsoft ma wystÄ…pić i zaprezentować makietÄ™ fabryki przyszÅ‚oÅ›ci.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail