X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Sztuczna inteligencja usprawni zakupy na Facebook Marketplace

Facebook zaprezentował nowe możliwości dla Marketplace. Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji, ustalenie ceny i kategorii produktu oraz zgłaszanie nieprawidłowości będzie jeszcze łatwiejsze.

Sztuczna inteligencja usprawni zakupy na Facebook Marketplaceźrodło: Facebook

reklama


Facebook Marketplace zostało wprowadzone 2016 roku, jednakże dopiero od ubiegłego roku z możliwości tej mogą korzystać użytkownicy z Polski. Pozwala on kupować i sprzedawać w swoich lokalnych społecznościach. Obecnie pojazdy są jedną z najpopularniejszych kategorii na rynku światowym, tuż obok mebli i elektroniki.

Wedle informacji udostępnionych przez Facebooka, obecnie więcej niż co trzecia osoba korzystająca z serwisu w Stanach Zjednoczonych korzysta z Marketplace każdego miesiąca, począwszy od nowych butów, poprzez sprzęt dziecięcy, aż po samochody i apartamenty. Co nowego pojawiło się w ramach usługi?

Szybsze zakupy dzięki AI

Twórcy serwisu wierzą, że sztuczna inteligencja może zasadniczo zmienić sposób, w jaki ludzie robią zakupy i są podekscytowani potencjalnymi możliwościami, jakie może przynieść ona zarówno kupującym i sprzedającym. AI może już automatycznie poprawiać jakość zdjęć oraz tłumaczyć listy i rozmowy na czacie. To jednak nie koniec – dwa dni temu poinformowano o wprowadzeniu nowych funkcji, które wykorzystują sztuczną inteligencję do podpowiadania zakresu cen i automatycznej kategoryzacji. Co to dokładnie oznacza?

Gdybyśmy na przykład chcieli sprzedać krzesło z domowego biura, Marketplace mógłby użyć sztucznej inteligencji, by pomóc nam zrobić to jeszcze szybciej. Zasugeruje on, że cena wynosi od 50 do 75 dolarów w oparciu o to, za ile sprzedano podobne krzesła. Co więcej, na podstawie zdjęcia i opisu automatycznie skategoryzuje także krzesło jako “meble”, dzięki czemu my nie będziemy musieli tego robić.

Polecane produkty

W trakcie testów są także funkcje kamery, mogące korzystać z sztucznej inteligencji, aby polecać produkty, które mogą zainteresować danego użytkownika. Jeśli spodobają się nam słuchawki przyjaciela i zechcemy mieć własne, możemy zrobić im zdjęcie, a technologia AI Marketplace poleci nam podobne aukcje do sprzedaży w pobliżu.

W przyszłości sztuczna inteligencja może uprościć zadania, takie jak wykończenie wystroju domowego. Możliwe będzie na przykład przesłanie zdjęcie własnego salonu i uzyskanie sugestie dotyczących mebli do kupienia, w zależności od układu i rozmiaru.

Budowanie bezpiecznej i zaufanej społeczności

W przypadku zakupów online kluczowe jest to, aby mieć zaufanie do osób i firm, od których kupujemy. Dlatego Facebook zainwestował również w funkcje, które stworzą bezpieczniejszą i bardziej zaufaną społeczność, w tym:

  • Wykrywanie i usuwanie nieodpowiednich treści: dzięki użyciu sztucznej inteligencji serwis pracuje nad wykrywaniem i usuwaniem elementów, które naruszają zasady portalu, analizując obrazy, zawartość i kontekst.
  • Oceny kupujących i sprzedających: kupujący i sprzedający mogą teraz oceniać się nawzajem, aby zasygnalizować, czy mają dobre lub złe doświadczenia. Mogą również zostawić informację zwrotną na temat tego, co warto byłoby poprawić, np. czas reakcji, życzliwość i niezawodność.
  • Bardziej niezawodne narzędzia do raportowania: Jeśli użytkownicy zauważą w sprzedaży przedmiot, który ich zdaniem narusza zasady handlowe portalu, mogą z łatwością zgłosić ten wpis. Podobne działania mogą podjąć w przypadku kupujących i sprzedających, gdy zauważą aktywność, która nie powinna znajdować się na Facebooku.
źródło: Facebook

źródło: Facebook

Sztuczna inteligencja sprawia więc, że Marketplace jest bardziej wydajny i spersonalizowany pod kątem kupujących, a także pomaga sprzedawcom w lepszym łączeniu się z większą liczbą potencjalnych konsumentów.

Źródło: informacja prasowa

  • Oskar Nowak

    Wprowadzenie sztucznej inteligencji do produkcji już jest faktem, teraz myślę, że przyjdzie kolej na handel, a na końcu usługi. Tempo z jakim technologia rozwija kolejne gałęzie gospodarki jest zatrważające. Jeszcze do nie dawna wykorzystanie AI w przemyśle wydawało się być utopią, a dziś co raz więcej firm decyduje się na taki krok, bo technologia jest znacznie tańsza i bardziej powszechna. W grudniu wypada event Fabryka Cyfrowych Przemian – https://ax-dynamics.com/pl/fabryka-cyfrowych-przemian. na którym dyrektor rozwoju Microsoft ma wystąpić i zaprezentować makietę fabryki przyszłości.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail