X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Już ponad miliard dolarów zebrano na ważne społecznie cele za pomocą Facebooka

Facebook poinformował, że dzięki narzędziom do zbierania środków udało się zgromadzić już ponad miliard dolarów na społecznie ważne cele.

Już ponad miliard dolarów zebrano na ważne społecznie cele za pomocą Facebookaźródło: shutterstock.com

reklama

Gdy ludzie organizują się dla wspólnej sprawy, która jest im bliska, tworzą bezpieczną i dającą wsparcie wspólnotę, opartą na silnych więziach społecznych. To samo wzmacnianie więzi społecznych i budowanie globalnej wspólnoty jest celem, w którego realizację zaangażowany jest Facebook. Dzięki narzędziom do zbierania funduszy w serwisie udało się zebrać już ponad miliard dolarów na ważne społecznie cele.

Zbieranie środków za pomocą serwisu

Właśnie dlatego, już w 2015 roku serwis udostępnił narzędzia, dzięki którym ludzie i organizacje mogą zbierać środki na ważne dla nich cele bezpośrednio na platformie. Od ubiegłego roku przycisk Przekaż datek, zbiórki charytatywne oraz zbiórki urodzinowe na rzecz organizacji pozarządowych dostępne są również w Polsce.

Wsparcie ponad miliona organizacji

W sumie ponad milion organizacji w 19 krajach na całym świecie otrzymuje datki bezpośrednio na Facebooku. W zbiórki na Facebooku – organizując je, lub wpłacając na nie pieniądze – zaangażowało się dotychczas już 20 milionów ludzi.

Przykładowo organizacja Save the Children zebrała ponad 7,5 miliona dolarów w ciągu ostatnich dwóch lat, co pomogło 6,5 milionom dzieci w kryzysie w aż 60 krajach. No Kid Hungry zgromadziło ponad 5 milionów dolarów od ponad 200 000 ofiarodawców na Facebooku, aby pomóc głodującym dzieciom w USA, a Marine Mammal Center, największy na świecie szpital weterynaryjny zajmujący się ssakami morskimi, zebrał ponad 30 000 dolarów, aby zapłacić za 15 ton śledzia, czyli wystarczającą ilość na karmienie swoich zwierząt przez dwa miesiące. Pokazuje to, że serwis motywuje użytkowników do wspierania potrzebujących.

Źródło: informacja prasowa Facebooka


Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail