reklama
YouTube stale obserwuje trendy związane z preferencjami użytkowników dotyczących oglądania wideo i stara się jak najlepiej dostosować do ich potrzeb. Wyniki ostatnich analiz wskazują, że poza czynnikiem jakim jest długość reklamy, użytkownicy są także wyczuleni na częstotliwość przerw reklamowych, szczególnie w trakcie dłuższego czasu oglądania. W związku z tym mniejsza liczba reklam podczas trwania wideo polepsza ich efektywność. Mniej użytkowników rezygnuje wtedy z oglądania całego wideo, a wskaźniki wyświetlenia reklam osiągają wyższe wartości.
Mniej przerw w trakcie filmu
Dlatego 27 listopada YouTube dostępni nowe rozwiązanie reklamowe, Ad Pods, które umożliwia umieszczenie dwóch reklam jedna po drugiej i tym samym pozwoli na mniejszą liczbę przerw reklamowych w trakcie filmu. Użytkownicy będą mogli pominąć reklamy, aby przejść bezpośrednio do treści wideo.
Lepsze dotarcie do użytkowników
Wczesne testy Ad Pods pokazały 8-11% wzrost dotarcia do unikalnych użytkowników i 5-10% wzrost częstotliwości wyświetlania reklam tym samym internautom, bez wpływu na wartości w narzędziu Brand Lift.
Ad Pods
Nowy format reklamowy zostanie udostępniony 27 listopada na komputerach, a następnie na smartfonach i telewizorach. Pozwoli to na jak najlepsze dostosowanie treści na YouTube do preferencji użytkowników, przy jednoczesnym wsparciu reklamodawców w dotarciu do ich najważniejszej publiczności.
Źródło: informacja prasowa YouTube