
reklama
W ostatnich miesiącach szczególnie dużą popularnością cieszy się aplikacja społecznościowa TikTok. Z pewnością wiele osób zastanawia się, na czym polega jej fenomen i jakie korzyści oferuje ona swoim użytkownikom. Śpieszymy z odpowiedzią.
Początki aplikacji muzycznej
Obecna wersja Tik Tok (znana w Chinach pod nazwą Douyin) to połączenie aplikacji TikTok oraz przejętego przez jej właściciela Musial.ly i być może właśnie to ta druga nazwa będzie bliższa wielu z nas. Muzyczna aplikacja społecznościowa Musial.ly została udostępniona w sierpniu 2014 roku i w początkowym założeniu miała ona być edukacyjna. Wkrótce jednak dzięki jej użytkownicy mogli tworzyć filmy z synchronizacją ust trwające od 15 sekund do 1 minuty, wybierać ścieżki dźwiękowe, które będą im towarzyszyły, korzystać z różnych opcji prędkości (poklatkowe, szybkie, normalne, spowolnione i epickie) oraz dodawać filtry i efekty. Twórcom Musial.ly udało się nawiązać współpracę z wytwórnią Warner Music Group, 7 digital, a także Apple Music. Aplikacja w swojej pierwotnej wersji była dostępna w 34 językach.
Wedle danych udostępnionych przez Billboard, w czerwcu 2016 roku z aplikacji korzystało 90 milionów osób, a do kwietnia 2017 roku liczba ta wzrosła do 200 milionów użytkowników. Sam TikTok powstał zaś we wrześniu 2016 roku, a więc dwa lata później. Jego funkcje są tożsame z Musial.ly.
W listopadzie ubiegłego roku Musial.ly zostało przejęte za około miliard dolarów przez właściciela aplikacji TikTok, Bytedance, w wyniku czego w sierpniu tego roku obie aplikacje zostały połączone w jedną, której funkcje określa się najczęściej jako połączenie Snapchata i Spotify. Aplikacja zdeklasowała Ubera i jest obecnie najwięcej wartym startupem na świecie.
Muzyczne wyzwania
Odbiorcami aplikacji są głównie ludzi młodzi, czyli generacja Z. Teoretycznie mogą korzystać z niego użytkownicy powyżej 13 roku życia (w Korei Południowej i Indonezji mający 14 lat i więcej), ale wydaje się, że znajdziemy tam także młodszych odbiorców. Wykonują oni różnego typu wyzwania takie jak “Karma’s a bitch”, “Baby Shark”, “Why do good girls like bad guys?” czy jedno z nowszych wyzwań #TumbleweedChallenge. Na YouTube znajdziemy tysiące materiałów składających się z kompilacji nagrać z TikToka.
W
W ramach nich użytkownicy wykonują taneczne ruchy i poruszają ustami w wybranym motywie. Krótkie materiały wideo stały się jednym z głównych sposób komunikacji wśród nastolatków.
Popularność na tle innych aplikacji social media