X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Na czym polega fenomen aplikacji TikTok?

Skąd wziął się TikTok? Jak prezentuje się na tle innych aplikacji społecznościowych? Jakie funkcje oferuje swoim użytkownikom? Zapraszamy do lektury.

Na czym polega fenomen aplikacji TikTok?fot. shutterstock.com

reklama


W ostatnich miesiącach szczególnie dużą popularnością cieszy się aplikacja społecznościowa TikTok. Z pewnością wiele osób zastanawia się, na czym polega jej fenomen i jakie korzyści oferuje ona swoim użytkownikom. Śpieszymy z odpowiedzią. 

Początki aplikacji muzycznej

Obecna wersja Tik Tok (znana w Chinach pod nazwą Douyin) to połączenie aplikacji TikTok oraz przejętego przez jej właściciela Musial.ly i być może właśnie to ta druga nazwa będzie bliższa wielu z nas. Muzyczna aplikacja społecznościowa Musial.ly została udostępniona w sierpniu 2014 roku i w początkowym założeniu miała ona być edukacyjna. Wkrótce jednak dzięki jej użytkownicy mogli tworzyć filmy z synchronizacją ust trwające od 15 sekund do 1 minuty, wybierać ścieżki dźwiękowe, które będą im towarzyszyły, korzystać z różnych opcji prędkości (poklatkowe, szybkie, normalne, spowolnione i epickie) oraz dodawać filtry i efekty. Twórcom Musial.ly udało się nawiązać współpracę z wytwórnią Warner Music Group, 7 digital, a także Apple Music. Aplikacja w swojej pierwotnej wersji była dostępna w 34 językach.

Wedle danych udostępnionych przez Billboard, w czerwcu 2016 roku z aplikacji korzystało 90 milionów osób, a do kwietnia  2017 roku liczba ta wzrosła do 200 milionów użytkowników. Sam TikTok powstał zaś we wrześniu 2016 roku, a więc dwa lata później. Jego funkcje są tożsame z Musial.ly.

W listopadzie ubiegłego roku Musial.ly zostało przejęte za około miliard dolarów przez właściciela aplikacji TikTok, Bytedance, w wyniku czego w sierpniu tego roku obie aplikacje zostały połączone w jedną, której funkcje określa się najczęściej jako połączenie Snapchata i Spotify. Aplikacja zdeklasowała Ubera i jest obecnie najwięcej wartym startupem na świecie. 

Muzyczne wyzwania

Odbiorcami aplikacji są głównie ludzi młodzi, czyli generacja Z. Teoretycznie mogą korzystać z niego użytkownicy powyżej 13 roku życia (w Korei Południowej i Indonezji mający 14 lat i więcej), ale wydaje się, że znajdziemy tam także młodszych odbiorców. Wykonują oni różnego typu wyzwania takie jak “Karma’s a bitch”, “Baby Shark”, “Why do good girls like bad guys?” czy jedno z nowszych wyzwań #TumbleweedChallenge. Na YouTube znajdziemy tysiące materiałów składających się z kompilacji nagrać z TikToka.

W

W ramach nich użytkownicy wykonują taneczne ruchy i poruszają ustami w wybranym motywie. Krótkie materiały wideo stały się jednym z głównych sposób komunikacji wśród nastolatków.

Popularność na tle innych aplikacji social media

Aby odblokować artykuł podaj swój adres email

Masz jeszcze do przeczytania 54% artykułu…

Artykuł w pełnej wersji dostępny jest za darmo dla naszych stałych czytelników. Aby go przeczytać, musisz się zalogować za pomocą maila, na którego otrzymujesz od nas newsletter lub zapisać się do listy subskrypcyjnej.
Wpisz poniżej adres e-mail, na który otrzymujesz od nas newsletter i odblokuj artykuł.

Jeżeli nie jesteś subskrybentem naszego newslettera, nic straconego!
Wystarczy się zapisać i otrzymasz bezpłatny dostęp do artykułów.

Monika Kuchta-Nykiel

Monika Kuchta-Nykiel

Redaktor prowadząca

Zobacz wszystkie artykuły autora

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail