X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Jakie tematy i trendy na Facebooku będą miały kluczowe znaczenie w 2019 roku?

Facebook przygotował raport o tematach i trendach, które będą dominujące w 2019 roku. Jakie kwestie są szczególnie istotne dla użytkowników serwisu i o czym powinny pamiętać marki?

Jakie tematy i trendy na Facebooku będą miały kluczowe znaczenie w 2019 roku?źródło; The 2019 Topics & Trends Report from Facebook IQ

reklama

Facebook opublikował wczoraj raport „The 2019 Topics & Trends Report”, w którym dzieli się spostrzeżeniami na tematów, o których coraz więcej rozmawiali użytkownicy w 2018 roku. W opinii twórcó serwisu może to sugerować, że w nadchodzącym roku będą one miały znaczenie. Dlatego więc dzięki zrozumieniu tego, jakie kwestie są coraz istotniejsze dla użytkowników serwisu, marketerzy mogą przewidzieć pewne zmiany w otaczającym nas świecie. Mają także szansę reagować na nie m.in. w swoich kampaniach i komunikatach.

Wnioski z raportu zestawiono w siedem różnych kategorii. Są to Uroda i moda, Handel, Rozrywka, Żywność i napoje, Umysł i ciało, Nauka i technologia, a także Podróże i wypoczynek.

Uroda i moda

Odważne wzory i linie koreańskich specyfików do pielęgnacji stają się coraz modniejsze, a ekologiczne formuły kosmetyków zastępują stare produkty. Ludzie interesują się coraz bardzie ich składami oraz tym, za co odpowiadają poszczególne elementy zasilające produkty. W obliczu tego naturalne i organiczne składniki zyskują na znaczeniu. Użytkownicy decydują się bowiem na produkty z pogranicza mody i urody, które eksponują ich osobisty styl oraz wartości. Chcą oni poprawić swój wygląd, ale nie szkodząc przy tym naszej planecie.

Handel

Nowe słowa w zakupach to z „zredukuj, użyj ponownie i recykluj”. Niektóre marki tworząc nowe towary korzystając wyłącznie z materiałów pochodzących z recyklingu, aby zmniejszać negatywny wpływ na środowisko. Dzięki temu jest możliwe zmniejszenie ilości odpadów i życie w bardziej zrównoważony sposób. Kupujący z kolei decydują się na produkty o dłuższej żywotności, które odzwierciedlają wyznawane przez nich wartości. Jednym z istotniejszych tematów, na jaki dyskutowano były plastikowe słomki, ograniczenie emisji dwutlenku węgla czy freeganizm, czyli ideologia ograniczania zużycia poprzez odzyskiwanie zmarnowanych towarów. Influencerzy wciąż sprzedają dzięki swoim osobowościom.

Rozrywka

Ludzie przekonują się do nowych formatów konsumpcji treści, na przykład sterowanych głosowo głośników, platform streamingowych, które angażują użytkowników, gier wideo dla widzów czy wideo ASMR, tj. materiałów oddziałujących na nasz organizm i wywołujących jego reakcje. Z kolei twórcy odnajdują nowe sposoby dostarczania treści, iteracji w mediach oraz produkcję wartości.

Użytkownicy są także zainteresowane rozrywkami, które mają formę eskapizmu, czyli pozwalają uciec od codziennych problemów w cyfrowy świat. Odbiorcy, szczególnie ci młodsi, są spragnieni emocji oraz uwalniających od stresu doświadczeń.

źródło: The 2019 Topics & Trends Report from Facebook IQ

Żywność i napoje

W przypadku żywności ludzie są gotowi jednocześnie „zjeść ciastko i mieć ciastko”. Są oni coraz bardziej świadomi zdrowia oraz wielokulturowości, otwierają się na włączanie do potraw nowych składników, które już znają lub dopiero odkrywają, aby posiłki były bardziej wartościowe, zdrowsze, aby dodać im światowego smaku. Przenikają się różne ruchy promujące dobre samopoczucie oraz tzw. foodism.

Umysł i ciało

Wellness rozwija się jako nowa kategoria reklamowa, w której ludzie m.in. przenoszą elementy technik mentalnej relaksacji do miejsc pracy w imię produktywności. Aby lepiej wykorzystać czas pracy, pracownicy próbują nowych sposobów zarządzania umysłem oraz przepływem pracy. Coraz częściej sukces nie jest definiowany przez możliwość kupna nowej torebki, a osiągnięcie najlepszej wersji siebie.

Nauka i technologia

Użytkownicy decydują się na korzystanie z nowych technologii, aby zyskać nowe doświadczenia oraz dostęp do innowacji, które dostarczają ich przygód oraz zacieśniają więzi pomiędzy światem rzeczywistym, a wirtualnym światem gier czy wirtualnymi doświadczeniami. Internaucie interesują się grami od strony ich użytkowania, ale i sposobu ich tworzenia. W obszarze zainteresowań jest także przestrzeń kosmiczna.

źródło; The 2019 Topics & Trends Report from Facebook IQ

Podróże i wypoczynek

Coraz więcej osób decyduje się na przebywanie na świeżym powietrzu, ćwicząc, prowadząc aktywności, wędrując lub korzystając z kempingów i uroków natury. Co więcej, użytkownicy odnajdują podróżnicze inspiracje na Facebooku i Instagramie, przeglądając kanały znajomych.

Jednym z trendów jest tzw. glamping, czyli luksusowe kampingi. Z kolei jednym z głównych celów podróży użytkowników Facebooka była Kalifornia, a szeroko dyskutowaną aktywnością wakesurfing, parkour oraz treningi na zewnątrz.

Twórcy raportu odkryli, że pojawiają się pewne trendy przewodnie, które widoczne są w wielu kategoriach. Żywność zaczyna „nowe życie” także poza kuchnią, a ludzie badają korzyści, jakie dają poszczególne składniki. Eko-świadomość napędza decyzje zakupowe w świecie mody i urody, a także podróży.

Jak pozyskano dane?

Trendy zbadano je na podstawie dwóch funkcji – “Topics to Watch” oraz “Hot Topics”. Te pierwsze rzucają one światło na popularność tematów rozmów na Facebooku. Przewidywane jest, że prawdopodobnie będą one nadal zyskiwały na popularności. Z kolei „Hot Topics” kładzie ukazuje terminy, które rosną w konkretnych miesiącach, ale niekoniecznie dzieje się to długoterminowo, przy takich okazjach jak święta, bieżące wydarzenia czy przedsięwzięcia sportowe lub rozrywkowe. Następnie zbadano tematy, które zyskiwały na popularności w okresie styczeń 2017 – październik 2018.

Cały raport Facebooka


Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail