X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook zainwestuje 300 milionów dolarów we wspieranie lokalnego dziennikarstwa

Światowy gigant dokona znacznej inwestycji w sektor informacyjny. Facebook wesprze różne inicjatywy pozwalające na rozwój lokalnego dziennikarstwa i lepsze dostarczanie wiadomości użytkownikom social media.

Facebook zainwestuje 300 milionów dolarów we wspieranie lokalnego dziennikarstwaźródło: shutterstock.com

reklama

Dostarczanie informacji jest kluczową częścią misją Facebooka. Dzięki temu serwis może bowiem wspierać użytkowników w budowaniu społeczności. Firma kontynuuje walkę z fake newsami, dezinformacją oraz wiadomościami o niskiej jakości, które się pojawiają. To jednak nie koniec.

Użytkownicy chcą lokalnych wiadomości

W ubiegłym roku Facebook starał się zrozumieć, jakie wiadomości serwisie chcieliby widzieć jego użytkownicy. Zarówno to, jak i współpraca z partnerami Facebooka doprowadziły firmę do istotnych wniosków – korzystający z portalu społecznościowego chcą otrzymywać więcej lokalnych informacji, a lokalne redakcje poszukują wsparcia. Firma chce więc pomóc w obu obszarach i wspierać te potrzeby w zakresie gromadzenia wiadomości, budowania modelu biznesowego, a w dalszej perspektywie promowania zaangażowania obywatelskiego. Dlatego też, zadeklarowano wczoraj, że w ciągu najbliższych trzech lat Facebook zainwestuje 300 milionów dolarów w programy informacyjne, partnerstwa oraz treści.

Wsparcie wydawców

Deklarowana kwota zostanie przeznaczona na kilka obszarów. Wsparcie otrzymają m.in.:

  • Pulitzer Center – 5 milionów dolarów na uruchomienie “Bringing Stories Home”. Każdego roku fundusz będzie wspierał co najmniej 12 lokalnych, multimedialnych projektów dziennikarskich i powiązanych z nimi działań społecznych.
  • Report for America – 1 milion dolarów na zatrudnieni tysiąca dziennikarzy w lokalnych redakcjach w USA w ciągu najbliższych pięciu lat.
  • Lenfest Institute – 1 milion dolarów zostanie poświęcone rozwojowi nowych technologii, które ulepszą amerykańskie redakcje i pomogą w gromadzeniu wiadomości, rozwoju produktów oraz zrównoważonych modeli biznesowych.
  • Local Media Association i Loca Media Consortium – 1 milion dolarów zainwestowane zostanie w dwie organizacje, aby pomóc ponad 2 tysiącom członkom lokalnych redakcji w lepszym zrozumieniu, rozwijaniu i wdrażaniu branded contentu zarówno na Facebooku, jak i poza nim.
  • American Journalism Project – 1 milion dolarów na rzecz pierwszego tego typu przedsięwzięcia dziennikarskiego, które przyczyni się do wzrostu lokalnych organizacji dostarczających informacje
  • Community News Project – 6 milionów dolarów na projekt ogłoszony pod koniec 2018 roku, w ramach którego najwięksi wydawcy w Wielkiej Brytanii współpracują, aby rekrutować „dziennikarzy społecznościowych” i umieszczać ich w lokalnych redakcjach.

Modele subskrybcji

Facebook zapowiedział także rozszerzenie Accelerator Pilot, czyli programu pilotażowego, który w 2018 roku rozpoczął się w Stanach Zjednoczonych i ma pomóc lokalnym redakcjom w tworzeniu modeli biznesowych opartych na subskrybowaniu treści. W 2019 roku na ten cel firma przeznaczy ponad 20 milionów dolarów i rozszerzy program globalnie, w na Europę.

Dwudniowy szczyt

Przedstawicielka Facebooka, Campbell Brown, wskazała także w komunikacie, że w 2019 roku odbędzie się dwudniowy szczyt “Accelerate: Local News”, poświęcony lokalnym wiadomościom. Założeniem jest zgromadzenie na nim przedstawicieli czołowych organizacji, przedsiębiorców, osób zajmujących się technologiami oraz sponsorów, aby dyskutować na temat rozwiązań będących odpowiedzią na obecne wyzwania informacyjne.


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail