reklama
Kilka dni temu WhatsApp obchodził swoje 10. urodziny. Na blogu aplikacji pojawiło się podziękowanie dla użytkowników, którzy w tym czasie korzystali z komunikatora i zdecydowali się na wspólną podróż. W ciągu ostatniej dekady pozwolił użytkownikom na całym świecie pozostać w kontakcie, łączyć się ze społecznościami oraz budować biznes. Historie te zainspirowały twórców aplikacji do przyjrzenia się najważniejszym momentom w rozwoju WhatsAppa.
Jak na przestrzeni lat zmieniał się WhatsApp?
2009
24 lutego 2009 roku uruchomiono WhatsAppa na iPhone oraz smartfony z systemem Android. W grudniu umożliwiono dzielenie się zdjęciami oraz materiałami wideo.
2010
W lipcu 2010 roku udostępniono użytkownikom funkcję dzielenie się lokalizacją.
2011
W drugim roku istnienia aplikacji dodano do niej możliwość czatów grupowych. W październiku liczba wysyłanych każdego dnia wiadomości wynosiła miliard.
2013
Rok 2013 to kolejna nowość – dodanie opcji wiadomości głosowych.
2014
W kwietniu 2014 roku liczba użytkowników przekroczyła próg 500 milionów. Kilka miesięcy później aplikacja została przejęta przez Facebooka, a od listopada użytkownicy mogli widzieć, czy ich rozmówca otrzymał i przeczytał treść wiadomości.
2015
W 2015 roku WhatsApp pojawił sił w wersji przeglądarkowej.
2016
W 2016 roku miesięczna liczba użytkowników wynosiła miliard. W kwietniu zaimplementowano także szyfrowanie wiadomości metodą end-to-end encryption. Miesiąc później pojawiła się aplikacja WhatsApp na komputery, a od listopada użytkownicy mogli porozumiewać się również za pomocą wideo rozmów.
2017
Rok 2017 przyniósł dodawanie statusów (luty) oraz miliard użytkowników komunikatora każdego dnia (lipiec).
2018
W styczniu ubiegłego roku liczba użytkowników biznesowej aplikacji WhatsApp wyniosła 1,5 miliarda miesięcznie. Od lipca możliwe są połączenia grupowe, a od października użytkownicy mogą dodawać i tworzyć własne naklejki.
WhatsApp nie cieszy się w Polsce ogromną popularnością jak na przykład Messenger, jednak zyskuje ona w oczach użytkowników przede wszystkim dzięki bezpieczeństwu komunikacji i szyfrowaniu wiadomości. Być może coraz bardziej świadomi zagrożeń użytkownicy będą chętniej decydowali się na korzystanie z niej?
Czytaj także: Ilu użytkowników korzysta z sieci i social media w 2019 roku?