reklama
W połowie stycznia pisaliśmy o tym, że rekord polubień zdjęcia na Instagramie należący do Kylie Jenner został pobity. Wzbudziło to szczególne zainteresowanie, gdyż obecnie numerem jeden w aplikacji jest fotografia… jajka. To jednak nie koniec zamieszania wokół tej nietypowej fotografii, która zdobyła już ponad 52 miliony polubień.
Pękające jajko
Na profilu @world_record_egg, który je opublikował zaczęły pojawiać się kolejne zdjęcia tego samego jajka. Ukazują one, jak ono pęka – każda kolejna fotografia przedstawiała nowe pęknięcia na skorupce. Użytkownicy zachodzili w głowę, co stanie się dalej i co kryje się za całą akcją?
Spodziewano się, że może być to jedna z bardziej spektakularnych kampanii reklamowych którejś z marek i po przyciągnięciu uwagi milionów użytkowników, ich naszym oczom ukarze się jakaś treść promocyjna. Dziś wiadomo już, dlaczego jajko zaczęło pękać.
Presja w social media
Okazuje się, że publikowane posty były związane z platformą streamingową Hulu i wczorajszym finałem Super Bowl. Prawdopodobnie wyświetlono podczas niego wideo z jajkiem w roli głównej. W sieci pojawiły się materiały wskazujące, że akcja ma na celu zwrócenie uwagi na zdrowie psychiczne. A szczególnie presję, jaką wywierają na nas social media i wiążące się z nią problemy. Zagraniczne media takie jak Mashable wskazują, że pękające jajko to efekt współpracy Hulu i Mental Health America.
Na Twitterze organizacji pojawił się post, który także by to potwierdzał i zwracał uwagę, że nie każdy dzieli się swoimi problemami, mimo że je ma, a my nie widzimy ich na pierwszy rzut oka. Warto jednak z kimś o nich porozmawiać.
We’d like to thank #TalkingEgg for shining a limelight on #mentalhealth tonight with an important message. Not everyone chooses to #fightintheopen for mental health, but you did for the 1 in 5 Americans living with a mental health condition. Thank you, #EggGang! 💚🥚 pic.twitter.com/9KPlXG5re4
— Mental Health America (@MentalHealthAm) February 4, 2019
Instagramowa zagadka ma więc zwracać uwagę na problem zdrowia psychicznego w dobie tak dużej popularności social media i szerzenie związanej z tym świadomości. Pogoń za lajkami może czasami kosztować nas bardzo wiele, a ciemna strona social media bywa coraz częściej widoczna.