reklama
Instagram do dla znacznej części z nas źródło inspiracji. Poza tym, że znajdujemy tak znajomych i odkrywamy nowe, atrakcyjne profile, możemy także oglądać, jak w praktyce prezentują się interesujące nas produkty oraz odkrywać nowe marki.
Dotąd aplikacja umożliwiała oznaczanie produktów na zdjęciach i przekierowanie do sklepu z możliwością ich zakupu. Jej twórcy poinformowali jednak, że od teraz cały proces zakupy będzie możliwy bezpośrednio na Instagramie.
Instagramowe zakupy
Po wybraniu oznaczenia produktu na zdjęciu zobaczymy dotyczące go szczegóły oraz opcję “Zobacz na Instagramie” (ang. Checkout on Instagram). Po kliknięciu w nią wybierzemy rozmiar oraz kolor interesującego nas przedmiotu. W dalszej części możliwe jest wpisanie swojego imienia, nazwiska i adresu e-mail, danych płatniczych oraz adresu do wysyłki.
Po dokonaniu zamówienia dane te zostaną bezpiecznie zapisane, aby następny zakup wiązał się z większą wygodą. Użytkownik otrzyma również bezpośrednio na Instagramie powiadomienie o wysyłce i dostawie zamówienia, aby móc śledzić swój zakup.
Dostępność funkcji
Możliwość zakupów bezpośrednio na Instagramie jest obecnie w zamkniętej wersji beta dla firm oraz użytkowników w Stanach Zjednoczonych.
Today, we’re introducing checkout on Instagram. When you find a product you love, you can now buy it without leaving the app. 🛍💕https://t.co/o1L5WsfgVE pic.twitter.com/IlVJxOr10x
— Instagram (@instagram) 19 marca 2019
Skorzystają z niej już teraz i w nadchodzących tygodniach takie marki jak Adidas, Anastasia Beverly Hills, Balmain, Burberry, ColourPop, Dior, H&M, Huda Beauty, KKW, Kylie Cosmetics, MAC Cosmetics, Michael Kors, NARS, Nike, NYX Cosmetics, Oscar de la Renta, Ouai Hair, Outdoor Voices, Prada, Revolve, Uniqlo, Warby Parker oraz Zara.
Nie wiemy jednak, kiedy dokładnie funkcja trafi do Polski. Pozostaje nam obserwować rozwój opcji.