X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook powie Ci, dlaczego widzisz ten post

Ważny krok dla użytkowników Facebooka. Portal poinformuje nas, dlaczego widzimy poszczególne posty i z jakimi osobami, Stronami lub Grupami są one powiązane.

Facebook powie Ci, dlaczego widzisz ten post

reklama


Choć 1 kwietnia wielu z nas nie brało udostępnianych informacji na poważnie, Facebook ogłosił w tym dniu bardzo ważną zmianę.

Wprowadza bowiem nową opcję “Dlaczego widzę ten post?”, która pomoże użytkownikom zrozumieć, z jakiego powodu widoczne są dla nich poszczególne treści np. zdjęcia słodkich kotów lub grupy jakichś produktów.

Personalizacja kanału informacyjnego

Ilość postów i materiałów, jakie docierają do nas w social media jest ogromna. Dlatego też wielokrotnie zastanawiamy się, jakim sposobem są one dla nas widoczne. W naszych Aktualnościach pojawiają się posty Stron, których nie obserwujemy. Facebook wyjaśnia, że nasz kanał informacyjny jest zawsze spersonalizowany. 

Dlaczego widzę ten post?

Aby pomóc w budowaniu doświadczenia personalizacji, serwis społecznościowy daje nam wgląd do informacji na temat treści, jakie widzimy. Dotąd możliwe było to jedynie w stosunku do treści reklamowych. W lutym pisaliśmy o tym, że portal wskaże nam, w jaki sposób reklamodawcy wykorzystują nasze dane. Dwa dni temu rozszerzono zakres dostarczanych informacji o to, kiedy reklamodawca przesłał informacje lub czy reklamodawca współpracował z innym partnerem marketingowym w celu uruchomienia reklamy.

Teraz Facebook wyjaśni nam także powód wyświetlania postów. 

źródło: Facebook

W prawym rogu wpisu sprawdzimy, jak poprzednie interakcje wpływają na ranking postów w naszym kanale. Zobaczymy więc powiązanie, jakie miały nasze aktywności lub preferencje z widocznością postów.

Facebook dostarczy nam informacji na temat tego, jak często wchodzimy w interakcje z postami ludzi, Stron lub Grup, jak często reagujemy na posty, wideo czy linki oraz jak popularne są posty udostępniane przez osoby, Strony lub Grypy, które obserwujemy.

Szybkie zarządzanie kanałem informacyjnym

Przedstawiciele serwisu podczas badań funkcji „Dlaczego widzę ten post?” dowiedzieli się od użytkowników, że przejrzystość algorytmów kanału informacyjnego bez odpowiednich możliwości kontroli nie jest dla nich wystarczająca. Ludzie chcą mieć możliwość podejmowania działań. Dlatego też możliwe będzie zarządzanie tym, co widzimy w newsfeedzie już bezpośrednio z tej funkcji.

Korzystający z Facebooka będą mogli wybrać przy postach opcje “Wyświetlaj najpierw”, “Przestań obserwować”, “Preferencje Aktualności” oraz “Prywatność – skróty”. Część z nich jest nam doskonale znana ze Stron, które moglibyśmy w taki sposób dostosować i zadbać o to, by nie widzieć ich postów lub widzieć je nie będąc fanem.

Wprowadzenie “Dlaczego widzę ten post” to duży krok dla użytkowników Facebooka. Firma Zuckerberga stawia na przejrzystość. Przedstawiciele serwisu zapewniają w informacji prasowej, że to nie koniec rozwoju wspomnianych funkcji informacyjnych o reklamach i postach. Będą oni wciąż wsłuchiwali się w oczekiwania swoich odbiorców i je udoskonalali.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail