reklama
„Reklama cyfrowa staje się coraz bardziej złożona. Chcemy, aby nasze narzędzia były łatwiejsze w użyciu, aby pomóc firmom każdej wielkości odnosić sukces” – tymi słowami Facebook obwieścił, że pracuje nad zmianami w podstawowych narzędziach biznesowych. Jak poinformowano, niemal rewolucyjne zmiany zostaną wprowadzone w przeciągu najbliższego roku. Co więc czeka nowych i obecnych użytkowników Menedżera Reklam i Menedżera Firmy?
Uproszczona nawigacja
Zmiany dotyczyć będą uproszczenia nawigacji oraz poprawienia warstwy wizualnej strony. Podstawowym założeniem jest sprawienie, by reklamy stały się prostsze w użytkowaniu dla „szarego Kowalskiego. Użytkownicy panelu będą mogli zatem skorzystać m.in. ze wspólnego paska wyszukiwania i filtrowania kampanii.
Większa elastyczność w tworzeniu reklam
Wprowadzona ma zostać również nowa funkcja KOPIUJ-WKLEJ, zapewniająca zwiększoną elastyczność podczas tworzenia reklam. Do końca roku wszyscy użytkownicy otrzymają także opcję automatycznego nazywania, która przyspieszy i uporządkuje dostosowywanie kampanii do prowadzonego biznesu.
Łatwiejszy w obsłudze Menedżer Firmy
Zmiany czekają także Menedżera Firm. Nowa platforma ma być szczególnie pomocna dla agencji w aktywowaniu kampanii swoich klientów na Facebooku. Zapowiadane są: poprawienie sprawności dodawania nowych klientów i łatwiejszy sposób przypisywania i organizowania zasobów użytkowników.
Kiedy możemy spodziewać się zmian?
To kolejny krok Facebooka w celu uproszczenia swoich narzędzi reklamowych. Po wprowadzeniu nowych i usunięciu niektórych mało przydatnych wskaźników, a także poprawie estymacji zasięgu, przyszedł czas na poprawę warstwy wizualnej i intuicyjności narzędzi reklamowych. Aktualizacje zostaną wprowadzone do końca roku.
O autorze:
Krzysztof Dąbrowa
PR Specialist, ContentHouse
Zawodowo dba o wizerunek agencji ContentHouse i realizuje projekty PR dla jej klientów. Prywatnie miłośnik mediów starej generacji – lokalnych gazet i radia. Przygodę z branżą rozpoczął w redakcji sportowej Radia Kraków. Współtworzył dział marketingu i public relations Cracovii, w której pełnił funkcję rzecznika prasowego drużyny hokejowej. Współtworzył komunikację PR m.in. dla projektu Rafała Sonika „Czyste Tatry”, Motoroli Solutions, OSM Łowicz i operatora krakowskich rowerów miejskich Wavelo. Z powodzeniem nadal realizuje się w świecie sportu, pełniąc funkcję rzecznika prasowego Stowarzyszenia Zawodników Hokeja na Lodzie. W strzępach wolnego czasu podróżuje z plecakiem i jeździ na rowerze.