reklama
Według doniesień Jane Manchun Wong, LinkedIn może już wkrótce zaoferować nowe możliwości freelancerom.
W marcu tego roku zauważono, że testowana jest możliwość wyszukiwania rekomendacji dla specjalistów. Teraz dostrzeżono, że w trakcie testów jest opcja promowania swoich usług, z której szczególnie mogą skorzystać wykonujący projekty na zlecenie.
Usługi na LinkedIn
Użytkownicy LinkedIn’a mogliby uzupełnić sekcję “Usługi”, aby umożliwić freelancerom zaprezentowanie wachlarza swoich możliwości. W ramach tego widoczny jest komunikat: “Dodaj usługi, jakie oferujesz. Jesteś freelancerem lub właścicielem biznesu? Pokaż usługi jakie oferujesz, aby znaleźć nowych klientów” (ang. Add services you offer. Are you a freelancer or business owner? Showcase services you offer to find new clients.”). Takie rozwiązanie pomogłyby im nawiązać nowe współprace i zaprezentować swoje możliwości w praktyce.
LinkedIn is testing “Services” field in profile, which will pair well with
“Find a Service Provider”: https://t.co/u1S7XESx4j pic.twitter.com/cCkE4Ud8C5
— Jane Manchun Wong (@wongmjane) 25 kwietnia 2019
Obustronne korzyści
Nowa opcja mogłoby pomóc nie tylko samym freelancerom w odnajdywaniu zleceń, ale i pracodawcom w dopasowaniu profili do konkretnych usług, których w danym momencie potrzebują. Mogliby oni dokładniej przeglądać zakres działań, jaki realizuje konkretna osoba i efektywniej docierać do poszukiwanych użytkowników.
Liczba tzw. “wolnych strzelców” wciąż rośnie i ze względu na cyfrowy postęp i dostępne możliwości, coraz więcej osób preferuje pracę zdalną. Niektóre zadania możemy wykonywać bowiem z dowolnego miejsca na Ziemi. LinkedIn dostrzega ten trend i zamierza ułatwić funkcjonowanie takim osobom.
- Lukasz Pomocny