X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Premiera “Influencer marketing od A do Z”. O czym przeczytamy w najnowszej książce?

Czy influencer marketing się opłaca? Dlaczego twórcy internetowi cieszą się taką popularnością? M.in. o tym przeczytamy w najnowszej publikacji "Influencer marketing od A do Z".

Premiera “Influencer marketing od A do Z”. O czym przeczytamy w najnowszej książce?źródło: materiały prasowe

Już dziś, 9 kwietnia, polski rynek marketingu wzbogaci się o pierwszą profesjonalną pozycję dotyczącą influencer marketingu. Premierę ma bowiem książka „Influencer marketing od A do Z”.

O tym, jak obecnie ma się ta dziedzina marketingu w naszym kraju, które kanały są najpopularniejsze oraz dlaczego warto mieć publikację w swojej biblioteczce zapytaliśmy Patrycję Górecką-Butora, koordynatorkę projektu i współautorką książki. Od roku prowadzi autorski projekt edukacyjny Akademia WhitePress® i szkoli z influencer marketingu. W publikacji skupia się na praktycznych aspektach współpracy z liderami opinii.

Monika Kuchta: Jaka jest obecna kondycja influencer marketingu w Polsce?

Patrycja Górecka-Butora

Patrycja Górecka-Butora: W 2018 roku influencer marketing był jednym z najgorętszych trendów w branży. Wiele polskich firm zatrudniło influencer marketing managerów, powstały nowe platformy, organizowano konferencje poświęcone temu tematowi. W WhitePress® każdego dnia otrzymywaliśmy kilka zapytań ofertowych. Dlatego właśnie postanowiliśmy stworzyć kompendium wiedzy o współpracy z twórcami, a także zbadać polski rynek i zweryfikować czy ta strategia jest efektywna sprzedażowo.

Efektem jest badanie „Influencer marketing – efektywność i trendy 2019”, z którego raport publikujemy w książce. Okazuje się, że 68% zapytanych marketerów przewiduje, że rynek influencer marketingu będzie się rozwijał i profesjonalizował. Prawie połowa badanych zadeklarowała, że w tym roku zwiększy budżet na influencer marketing. 52% potwierdza, że jest zadowolona z efektów kampanii z influencerami. W raporcie można znaleźć także dane dotyczące efektywności działań w poszczególnych platformach social media, a także prognozy dotyczące rozwoju tych platform.

źródło: materiały prasowe

Kim dla pokolenia Z są aktualnie influencerzy?

Nie ma wątpliwości, że większość Zetek znajduje swoich idoli wśród influencerów – youtuberów, streamerów, instagramerów czy tik tokerów. Twórcy inspirują często swoich fanów w decyzjach zakupowych, a potwierdza to choćby moda na hodowlę mrówek zapoczątkowana m.in. przez ReZiego. Badania potwierdzają, że przedstawiciele pokolenia urodzonego ze smartfonem w dłoni reagują negatywnie na popularne dotychczas formaty reklamowe. Częściej niż inne grupy konsumentów instalują adblocki. Formatami które akceptują są m.in. tutoriale i eventy organizowane przez marki. Oba działania można z powodzeniem realizować we współpracy z influencerami.

Jaka platforma społecznościowa jest najbardziej wdzięcznym medium dla liderów opinii?

Każda z platform ma swoich zwolenników i umożliwia tworzenie określonego rodzaju contentu, zarówno wśród twórców jak i wśród marek. Chociaż nasze badania pokazały, że większość kampanii influencer marketingowych jest prowadzona na Instagramie, są branże gdzie zdecydowanie lepiej sprawdzają się blogi czy YouTube, a nawet LinkedIn (kampanie B2B) czy Twitch (promocja sprzętu dla graczy).

źródło: materiały prasowe

O czym przeczytamy w Waszej książce?

„Influencer marketing od A do Z to przede wszystkim praktyczny podręcznik, w którym można znaleźć odpowiedzi na pytania:

    • Jak przygotować skuteczną strategię?
    • Ile kosztuje influencer marketing?
    • Czy warto zatrudnić agencję, czy lepiej działać in-house?
    • Co powinno znaleźć się w umowie z influencerem?
    • Jak analizować efekty kampanii?
    • i wiele, wiele innych.

Jeden z rozdziałów został w całości poświęcony realizacji kampanii w różnych branżach,  m.in. beauty, FMCG i technologicznej – wraz z przykładami polskich kampanii oraz polecanymi formatami. Zaprosiliśmy także do współpracy 36 ekspertów – marketerów, influencerów i organizatorów eventów, którzy podzielili się swoimi komentarzami i wskazówkami. 

Z jakich 5 powodów warto mieć “Influencer marketing od A do Z” w swojej biblioteczce?

To pierwszy polski drukowany podręcznik o influencer marketingu. Napisaliśmy go w oparciu o doświadczenie w realizacji setek kampanii, a do tego wsparliśmy się komentarzami specjalistów spoza WhitePress. Oprócz praktycznych porad w książce zamieściliśmy polskie case study kampanii firm o różnych budżetach reklamowych. Wraz z markami ASUS, Coffeedesk, Play, Citi Handlowy, NA-KD, Arkana, Cyfrowa Foto, Brand24, notiOne, ALLNUTRITION, ING i Patronite zebraliśmy twarde dane – ROI, zasięgi i opisy realizacji. Żadnego mydlenia oczu – tylko konkrety.

Poza książką przygotowaliśmy dla czytelników także bonusy – wzory umów, raportu, briefu i przykładowej strategii. Na deser serwujemy Influencer WhiteList, czyli zestawienie najbardziej inspirujących profili polskich influencerów przygotowane we współpracy z IMM i Newspointem. Lista zawiera tagi charakteryzujące poszczególnych twórców, a także wskaźniki takie jak zaangażowanie, współczynnik popularności, liczba wzmianek w mediach i ekwiwalent reklamowy.

SOCIALPRESS jest patronem medialnym publikacji.

Zapraszamy do wypełnienia ankiety

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail