X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Stories, wydarzenia i recenzje – Microsoft rewolucjonizuje LinkedIn’a

LinkedIn planuje kolejne wprowadzenie zmian. Oto 5 nowości, które już wkrótce pojawią się w serwisie i o jakich warto wiedzieć.

Stories, wydarzenia i recenzje – Microsoft rewolucjonizuje LinkedIn’aźródło: shutterstock.com

reklama


Każdy kolejny dzień przynosi nowe zmiany w funkcjonalności LinkedIn. Po umożliwieniu udostępniania dokumentów i prezentacji a także wprowadzeniu reakcji, serwis należący od niedawna do Microsoft poinformował o kolejnych opcjach które w najbliższych miesiącach udostępni swoim użytkownikom.

Jak informowaliśmy niedawno, długo oczekiwana opcja udostępniania dokumentów i prezentacji wreszcie została uruchomiona dla użytkowników LinkedIn. Pliki w formatach PDF, czy PPT (prezentacja w Power Point) bez konieczności formatowania, w atrakcyjny sposób prezentowane są zarówno z Aktualnościach, grupach, jak i na stronach.

Kilka dni temu pisaliśmy zaś o możliwości reagowania na wpisy. Serwis staje się coraz bardziej “social” i umożliwia użycie jednej z pięciu dostępnych reakcji.

Jak się okazuje, wraz z przejęciem serwisu przez Microsoft, użytkowników czeka prawdziwa rewolucja. Podczas konferencji on-line Product Roadmap 2019 LinkedIn zapowiedział wprowadzenie kilku opcji, które z pewnością przypadną do gustu nie tylko najbardziej zaawansowanym użytkownikom serwisu. – Tempo zmian jest takie, że sama platforma ostatnio zachowuje się trochę niestabilnie ale ilość nowości jakie nas czekają jeszcze w tym kwartale jest naprawdę spora – ocenił we wpisie na LinkedIn Marcin Sokołowski, CEO Platformy ShareBee.

Oto kilka funkcjonalności których możecie wypatrywać w najbliższych miesiącach.

Wydarzenia na LinkedIn

Na tę informację czekało wielu użytkowników LinkedIn. Jak poinformowano, już w drugiej połowie roku w serwisie pojawią się opcje organizacji wydarzenia, odpowiednika tych z Facebooka. Docelowo opcja ma być dostępna także dla firm i marek.

Recenzje produktów, tzw. B2B Product Review

Końcem roku użytkownicy LinkedIn uzyskają możliwość bezpłatnego recenzowania produktów udostępnionych w specjalnym opisie przez profile firmowe. Narzędzie docenią nie tylko klienci ale też marketerzy stron. Jak zapowiedziano, administratorzy stron będą mogli automatycznie konwertować recenzje w komunikaty reklamowe

LinkedInLive

Odpowiednik facebookowych transmisji na żywo. Testowane aktualnie w USA narzędzie ma umożliwić użytkownikom i markom nadawanie wideo w czasie rzeczywistym. Tym samym LinkedIn dołącza do rywalizacji z oferującymi już podobne funkcjonalności Facebookiem, Twitterem i YouTube. Usługa będzie dostępna dla wszystkich użytkowników najpóźniej w czerwcu.

Video bardziej social

Dotychczas jedynym akceptowanym przez serwis formatem treści video było poziome 16:9. Jedną z nowości przygotowanych dla 600 milionów użytkowników jest wprowadzenie możliwości dodawania filmików w formatach atrakcyjniejszych pod kątem wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Pierwotnie reklamodawcy uzyskają możliwość dodawania materiałów w formacie 1:1. Dla wszystkich pojawią się także znane z Instagrama pionowe „Stories”.

Coraz więcej opcji targetowania reklam

Rozszerzenie opcji kierowania reklam do grup docelowych to kolejna z funkcjonalności, która ma przekonać użytkowników do wykorzystywania płatnej promocji na LinkedIn. Od niedawna reklamy można kierować do osób o określonych zainteresowaniach. Teraz serwis udostępnił także możliwość pozyskiwania klientów o podobnych preferencjach do obecnych użytkowników. To nic innego jak linkedinowa wersja facebookowego „Lookalike”.

To jedynie część z funkcjonalności jakie już teraz zapowiadają nowi właściciele serwisu. Trwająca rewolucja klarownie ma na celu deptanie po piętach konkurentów w mediach społecznościowych. Większość efektów tego pościgu poznamy jeszcze w tym roku.

O autorze:

Krzysztof Dąbrowa

Krzysztof Dąbrowa

PR Specialist, ContentHouse

Zawodowo dba o wizerunek agencji ContentHouse i realizuje projekty PR dla jej klientów. Prywatnie miłośnik mediów starej generacji – lokalnych gazet i radia. Przygodę z branżą rozpoczął w redakcji sportowej Radia Kraków. Współtworzył dział marketingu i public relations Cracovii, w której pełnił funkcję rzecznika prasowego drużyny hokejowej. Współtworzył komunikację PR m.in. dla projektu Rafała Sonika „Czyste Tatry”, Motoroli Solutions, OSM Łowicz i operatora krakowskich rowerów miejskich Wavelo. Z powodzeniem nadal realizuje się w świecie sportu, pełniąc funkcję rzecznika prasowego Stowarzyszenia Zawodników Hokeja na Lodzie. W strzępach wolnego czasu podróżuje z plecakiem i jeździ na rowerze.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail