X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Oto Libra – nowa kryptowaluta Facebooka

Facebook zaprezentował cyfrowy portfel oraz własną kryptowalutę. Jak i kiedy miałaby one funkcjonować?

Oto Libra – nowa kryptowaluta Facebookaźródło: shutterstock.com

reklama

Jakiś czas temu informowaliśmy o tym, że firma Marka Zuckerberga może wkrótce wprowadzić swoją własną kryptowalutę. Dziś poinformowano oficjalnie o nowej usłudze i nowej wirtualnej walucie, która nazwano Libra.

W poście na Zuckerberga na Facebooku oraz informacji prasowej ogłoszono stworzenie wraz z 27 organizacjami nowej spółki zależnej od Facebooka, która będzie świadczyć usługi finansowe – Calibry. Pierwszym produktem, który wprowadzi będzie cyfrowy portfel dla Libry, czyli nowej waluty napędzanej technologią blockchain.

Płatności online

Jeśli mamy dzisiaj połączenie internetowe, możemy uzyskać dostęp do wszystkich przydatnych usług za niewielką opłatą. Bez względu na to, czy chcemy utrzymywać kontakt z rodziną i przyjaciółmi, uczyć się nowych rzeczy, czy nawet założyć firmę. Ale jeśli chodzi o oszczędzanie, wysyłanie i wydawanie pieniędzy.

Jak podkreśla w informacji prasowej Facebook, dla wielu ludzi na całym świecie nawet podstawowe usługi finansowe są nadal niedostępne. Prawie połowa dorosłych na świecie nie ma aktywnego konta bankowego – liczba ta jest mniejsza w krajach rozwijających się, a jeszcze mniejsza w przypadku kobiet.

Nowy cyfrowy portfel

Koszt tego wykluczenia jest wysoki – około 70% małych firm w krajach rozwijających się nie ma dostępu do kredytów, a migranci co roku tracą 25 miliardów dolarów dzięki opłatom. Firma Zuckerberga traktuje to jako wyzwanie, które ma nadzieję rozwiązać za pomocą Calibry. Nowy cyfrowy portfel będzie mógł zostać użyty do zapisywania, wysyłania i wydawania Libry.

źródło: Facebook

Calibra umożliwi wysyłanie wirtualnej waluty niemal każdemu posiadającemu smartfona tak łatwo i szybko, jak wysyłamy wiadomość tekstową. Z czasem twórcy mają nadzieję zaoferować dodatkowe usługi dla ludzi i firm, np. płatność za rachunku za pomocą jednego przycisku, kupno kubka kawy za pomocą skanowania kodu lub podróż lokalnym transportem publicznym bez konieczności posiadania gotówki.

Bezpieczeństwo transakcji

Calibra będzie dysponować silnymi zabezpieczeniami, dzięki którym pieniądze i informacje korzystających będą bezpieczne. Facebook deklaruje, że będzie korzystał z tych samych procesów weryfikacji i przeciwdziałania oszustwom, które są wykorzystywane przez banki i karty kredytowe. Zapewnia także, że będzie miał zautomatyzowane systemy, które będą aktywnie monitorować aktywność w celu wykrywania i zapobiegania nieuczciwym zachowaniom.

Firma zaoferuje również wsparcie na żywo, aby pomóc w sytuacji, gdy zgubimy swój telefon lub hasło. Gdy zaś w wyniku oszustwa ktoś uzyska dostęp do naszego konta i rezultacie stracimy część Libry, Facebook zaoferuje nam zwrot pieniędzy.

źródło: facebook.com/zuck

Podjęte zostaną również kroki w celu ochrony prywatności. Poza ograniczonymi przypadkami, Calibra nie będzie udostępniać informacji o koncie ani danych finansowych Facebookowi oraz żadnej stronie trzeciej bez zgody klienta.

Informacje o kontach i dane finansowe klientów Calibry nie będą wykorzystywane do poprawy targetowania reklam na rodzinę produktów Facebook. Ograniczone przypadki, w których dane te mogłyby być udostępniane, będą wynikały z potrzeby poprawy bezpieczeństwa czy przestrzegania prawa.

Dostępność

Wspomniany portfel będzie dostępny w komunikatorach Messenger i WhatsApp oraz jako samodzielna aplikacja. Zostaną oficjalne uruchomione w 2020 roku.

Prosta infrastruktura ma być pomocna dla miliardów ludzi na całym świecie. Jak wskazuje w poście Zuckerberg, nie będą musieli mieć oni przy sobie zawsze gotówki ani uiszczać dodatkowych opłat za transakcje. Około miliard ludzi na całym świecie nie mają wciąż konta bankowego, ale posiada smartfona. Taki krok ze strony Facebooka i innych organizacji może więc znacznie ułatwić im życie. 


Polecamy tę konferencję

Akademia Marketingu: (Z)mierz się z content marketingiem

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail