X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

TikTok odkrywa karty – szczegóły nowych formatów reklam

Aplikacja Tik-Tok wprowadza 4 nowe formaty reklamowe. W jaki sposób będą mogły wykorzystać je marki?

TikTok odkrywa karty – szczegóły nowych formatów reklamźródło: shutterstock.com
Chociaż o planach wprowadzenia nowych formatów reklam, właściciele platformy, chińska firma Bytedance, informowali już od początku roku, to dopiero teraz odkryli wszystkie karty.Jak podaje agencja influencer marketingu GetHero, cztery wyspecjalizowane narzędzia umożliwią angażowanie fanów marki, zwiększanie jej świadomości, czy organizowanie specjalnych challengów. Co więcej, wszystkie interakcje są mierzone, więc marki mogą w łatwy sposób ocenić efekty kampanii.

Cztery nowe formaty

Potwierdziły się dotychczasowe informacje i na TikToku pojawiły się cztery nowe typy reklam:
      • Brand Takeover – reklama pojawiająca się tuż po otworzeniu aplikacji,

    źródło: media.wec24.pl
    • In-Feed Video – pełnoekranowe wideo w sekcji „Dla Ciebie”,
  • źródło: media.wec24.pl

    • Hashtag Challenge – stworzenie własnego hashtag challenge przez markę oraz dedykowanej mu strony,

źródło: media.wec24.pl

      • Branded Effects – tworzenie specjalnych filtrów twarzy przez marki, we własnym zakresie.

źródło: media.wec24.pl

Jednym z ciekawszych rozwiązań będzie Brand Takeover. Tylko jeden reklamodawca dziennie może używać tego formatu, ale w zamian marka, w konkretnym regionie, “przejmuje” TikToka i każdy użytkownik po otworzeniu aplikacji będzie miał kontakt z reklamą w postaci 3-sekundowego statycznego zdjęcia, albo 3-5 sekundowego gifa lub wideo.

Dzięki temu można w łatwy sposób przekierować użytkownika na dowolny wewnętrzny profil lub zewnętrzny adres. Największe korzyści to stały eCPM – efektywny koszt pozyskania użytkownika oraz niski koszt zasięgu. W trakcie tego typu kampanii marketerzy uzyskują informacje o liczbie kliknięć, reakcjach i unikalnym zasięgu.

Marketerzy dostali do ręki potężne narzędzia do kreowania wizerunku i angażowania fanów. Dzięki współpracy z wydawcą aplikacji poznaliśmy szczegóły formatów i wiemy dokładnie, w jaki sposób będą działać i jak będą mierzone ich wyniki. W kampaniach marketingowych można już wykorzystać nowe rozwiązania, które wzmocnią ich efekt Alicja Stefaniak, Group Account Director w agencji GetHero.

2,1 mln użytkowników w Polsce

Wprowadzanie nowych narzędzi przez firmę Bytedance jest odpowiedzią na rosnące zainteresowanie marketerów platformą. Zgodnie z najnowszymi danymi TikTok ma w Polsce miesięcznie 2,1 miliona aktywnych użytkowników, a łączna ilość wyświetleń filmów każdego miesiąca przekracza już 6 miliardów.

Źródło: informacja prasowa GetHero


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail