X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

TikTok sprawdzany pod kątem gromadzenia danych osobowych dzieci

TikTok pod lupą brytyjskiego regulatora. Trwa śledztwo w sprawie pozyskiwania danych osobowych dzieci korzystających z aplikacji.

TikTok sprawdzany pod kątem gromadzenia danych osobowych dzieciźródło: shutterstock.com

reklama


TikTok ponownie znalazł się pod lupą w kontekście zbierania danych osobowych dzieci.

W lutym tego roku Federalna Komisja Handlu nałożyła na ByteDance rekordową karę w wysokości 5,7 miliona dolarów za nielegalne zbieranie geolokalizacji, zdjęć oraz nagrań głosowych. W USA pozyskiwanie takich informacji od osób poniżej 13 roku życia wymaga zgody rodziców. Dlatego też aplikacja musiała nałożyć pewne ograniczenia i ponieść konsekwencje finansowe.

Gromadzenie danych osobowych

Jak podaje Digital Trends, teraz również trwa śledztwo wobec chińskiej firmy w sprawie sposobu zbierania danych osobowych na temat dzieci korzystających z TikToka. 2 lipca podczas posiedzenia parlamentarnego wskazano, że w Wielkiej Brytanii podjęto dochodzenie w stosunku do przestrzegania RODO przez firmę.

Tamtejszy regulator bada system otwarty przesyłania wiadomości oraz filmy udostępniane w ramach aplikacji. Elizabeth Denkan, szefowa brytyjskiego biura komisarzy ds. informacja, wskazała, że sprawdzane jest, czy zapewniono odpowiednie zabezpieczenia związane z danymi osobowymi dzieci.

Współpraca z organami regulacyjnymi

W odpowiedzi na te działania TikTok zadeklarował, że będzie współpracował z organami regulacyjnymi i pomoże uzyskać odpowiedzi na pytania. Aplikacja napotkała już bowiem dotąd problemy w innych krajach. Została zablokowana np. w Indonezji i Indiach.

Mimo tego typu niepowodzeń regulacyjnych firma utrzymuje wysokie tempo rozwoju. Największa grupa korzystających z TikToka to osoby w wieku 13-15 lat. Aplikacja plasowała się na trzecim miejscu wśród najczęściej pobieranych aplikacji w AppStore i Google Play w pierwszym kwartale tego roku.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail