X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

6 inspirujących akcji muzyków w internecie, którzy czują rytm social media

Akcje promocyjne muzyków bywają bardzo ciekawe, a czasami wręcz kontrowersyjne. Czy taki rodzaj promocji do nas przemawia?

6 inspirujących akcji muzyków w internecie, którzy czują rytm social media

reklama

Świat social mediów wypełniony jest nie tylko ciekawymi profilami influencerów. Jest to także doskonałe miejsce na promocję swoich wydarzeń, płyt i teledysków przez muzyków. Zainteresowaliśmy się tym tematem i przygotowaliśmy 6 ciekawych akcji promocyjnych. Zobaczcie jakie propozycje dla Was przygotowaliśmy!

RAMMSTEIN

 

źródło: instagram.com

źródło: instagram.com

Gdy mówimy o akcjach promocyjnych, nie możemy nie zacząć od zespołu Rammstein. Co ciekawe, nie mamy tu na myśli tej, która promowała jeden z najnowszych utworów zespołu. W tym przypadku, na szczególną uwagę zasługuje akcja związana z…zapałką. Początkowo była widoczna jedynie w świecie Instagrama, gdzie za pomocą hashtaga #match, zespół oznaczał swoje posty. Nikt jednak nie przypuszczał, że Till Lindemann, postanowi zamienić małą zapałkę z hashtaga, w ogromną, ważącą ponad 1,5 tony, która razem z nimi odbędzie trasę koncertową.

Co prawda nic tak jak ona nie oddaje wrażeń podczas koncertu Rammsteina, gdzie atrakcje pirotechniczne są na porządku dziennym. Trzeba przyznać, że ten pomysł robi ogromne wrażenie.

MAROON 5

źródło: instagram.com

źródło: instagram.com

Akcja promocyjna singla „Memories” pojawiła się kilka tygodni temu. Zespół co jakiś czas na swoim Instagramie dodawał zdjęcia z dzieciństwa, a relacje na instastories zawierały naklejkę memories. Było to preludium do zaprezentowania przez zespół Adama Levine’a nowej piosenki. Premiera singla miała miejsce około 2 tygodnie temu.

Warto tu również dodać, że taka akcja nie jest pierwszą za którą odpowiada Maroon 5. Już jakiś czas temu, przy okazji premiery piosenki „What’s lovers do”, utwór pojawił się jako dodatek do filtrów na Snapchacie, do czego zresztą nawiązuje także okładka płyty „Red pill Blues”. Jak widać, członkowie bandu nie mogą żyć bez social mediów lecz trzeba im przyznać, że są bardzo kreatywni.

LEMON

źródło: instagram.com

źródło: instagram.com

Czas na polską propozycję, czyli zespół LemOn. Akcja promocyjna miała miejsce przy okazji promocji płyty „TU”. Tym razem była związana z fragmentem piosenki „Papier”, która się na niej znajduje: „kwiat poziomki i to czekanie”. Akcja zespołu polegała na tym, że do fanów z bazy danych sklepu zespołu, zostały wysłane kartki z kwiatem poziomki. Zespół prosił, aby po jej otrzymaniu fani publikowali zdjęcia na serwisach społecznościowych, które będą opatrzone hashtagami: #kwiatpoziomki #papier #LemONband. Co ciekawe, podczas akcji piosenka „Papier” nie była powszechnie znana szerszemu gronu publiczności, w tym fanom. Jak napisał na swoim Instagramie wokalista, Igor Herbut, akcja przerosła wszelkie oczekiwania. Jak wyglądała sama kartka?

źródło: facebook.com

BON JOVI

źródło: instagram.com

źródło: facebook.com

Tego zespołu chyba nie należy nikomu przedstawiać. Co prawda jest wciąż na pierwszych miejscach list przebojów, jednak cały czas koncertuje i wydaje nowe płyty. Ostatni album nosił nazwę „This house is not for sale” i właśnie z tym hasłem związane są dwie akcje w social mediach. Pierwsza z nich, związana jest z trasą koncertową o tej samej nazwie co tytuł płyty. Zespół na swoim oficjalnym koncie na Twitterze poprosił, aby fani zamieszczali tam posty z hashatgiem #BonJoviMemories. Żeby zachęcić do udziału w akcji, zostały także określone nagrody. Każdy, kto zmieści taki post, będzie widoczny na telebimie podczas koncertu. Dodatkowo, jeden szczęśliwiec otrzyma specjalne miejsce do siedzenia.

https://twitter.com/BonJovi/status/1177652952632193025

Dodatkowo, podobna akcję zrobili również członkowie fan klubu „Always”. Przygotowali koszulkę widoczną na zdjęciu powyżej z napisem „This house is Your home”. Ponadto, na profilu zespołu Bon Jovi pojawiły się także hashtagi #dressupbonjovi pochodzące od polskich fanów, które miały zachęcić Jona do ubrania koszulki. Jak widać, zakończyła się ona sukcesem.

DAWID PODSIADŁO

źródło: instagram.com

Właściwie cały profil artysty to jedna wielka promocja płyty. Znajdują się tam informacje na temat koncertów, sprzedaży biletów. Na uwagę również zasługuje stworzenie specjalnie na potrzeby promocji płyty, kiosku czy muralu. Jednak największe wrażenie robiła jednak możliwość wykonania telefonu do artysty pod numer 7175PLYTA. Tam usłyszeliśmy próbkę utworu „Nie ma fal”, a internet zalał hashtag, który pochodzi od nazwy płyty- #malomiasteczkowy. Nie da się również nie wspomnieć o teledyskach, które stały się oficjalnym wideo piosenek z płyty. Są to mini filmy, gdzie występują znani i lubiani aktorzy.

Jak widać Dawid Podsiadło lubi nie tylko social media, ale również wręcz performance, które skupiają uwagę ludzi w realnym życiu.

MILEY CYRUS

źródło: instagram.com

źródło: instagram.com

Jako ostatnią wybraliśmy artystkę, której image zmienił się najbardziej na przestrzeni ostatnich lat. Miley Cyrus w ramach promocji swojej nowej płyty, postawiła na akcję podobną do Dawida Podsiadło. Tam jak do wokalisty, również do Cyrus fani mogli zadzwonić. Co ciekawe, oprócz numeru 1-833-SHE-ISMC, została także otwarta linia dla fanów z Polski z zupełnie nowym numerem- +48 588 810 171. Dodatkowo, artystka zachęcała do promowania akcji, poprzez umieszczanie hashtaga #sheiscoming na social mediach.

Gdy zadzwonimy pod podany numer, zostaniemy poddani weryfikacji wiekowej, a następnie wiadomość SMS, która przekieruje nas do specjalnej książki telefonicznej Miley.

Czy ten rodzaj promocji sprawia, że czujecie się zachęceni? A może uważacie, że niepotrzebnie zapełniają one nasze aktualności w social mediach?


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail