X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook ukrywa liczbę lajków i reakcji pod postami

Trwają testy, w ramach których Facebook ukrywa liczbę reakcji i lajków pod postami w serwisie. Jaki jest ich cel?

Facebook ukrywa liczbę lajków i reakcji pod postamiźródło: shutterstock.com

reklama

Jakiś czas temu pisaliśmy o tym, że Instagram testuje ukrywanie liczby polubień pod zdjęciami w kolejnych krajach. Wszystko po to, aby użytkownicy kierowali się tym, co im samym się podoba, a nie co wzbudzi sympatię ich znajomych. A także, aby podczas dodawania treści czuli się swobodniej w aplikacji.

Wygląda jednak na to, że podobne cele postawiono sobie w stosunku do Facebooka. Z najnowszych doniesień wynika, że od dziś w trakcie testów jest ukrywanie liczby lajków i reakcji w niektórych postach. 

Polubienia w social media

Bezwątpienia liczby w social media są niezwykle ważne dla działań marketingowych i nie tylko. Niestety, badania wykazały, że mają one negatywny wpływ na zadowolenie użytkowników social media. Użytkownicy często kierują się nie tyle swoimi upodobaniami, co tym, co pozwoli zdobyć im jak największą liczbę polubień. Podobnie jest na Facebooku. Co z tym zrobić?

Testy nowego rozwiązania

Według informacji WeRSM, które zostały potwierdzone przez przedstawicieli Facebooka, od dziś, czyli 27 września, w Australii trwają testy z ukrywaniem lajków. Co ważne, autor posta nadal będzie mógł zobaczyć liczbę lajków i reakcje, jaką otrzymał jego wpis. Informacja taka nie będzie jednak widoczna dla pozostałych użytkowników. Zobaczą oni jedynie, kto z ich znajomych zareagował na dany post, lecz sama ilość owych reakcji będzie niewidoczna.

źródło: wersm.com

Po przeprowadzeniu testów przedstawiciele serwisu zbiorą informacje zwrotne o tym, czy poprawiło to wrażenia użytkowników i czy może to wpływać na ich zaangażowanie.

Czy rozwiązanie ma szansę zostać oficjalnie wprowadzone i wkrótce nie zobaczymy liczby polubień na Facebooku?


Polecamy tę konferencję

Akademia Marketingu: (Z)mierz się z content marketingiem

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail