X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Pinterest publikuje dane na temat wyszukiwań wizualnych

Czy nowa aktualizacja Pinteresta sprawi, że liczba użytkowników się zwiększy?

Pinterest publikuje dane na temat wyszukiwań wizualnychźródło: shutterstock.com

reklama


Pinterest od dawna stara się ulepszać swoje funkcje. Tym razem skupił się na wizualnym wyszukiwaniu, które wprowadził po raz pierwszy w roku 2017. Ma ono pomóc użytkownikom w odnalezieniu przedmiotu, który widzą na zdjęciu, a także zdobycie informacji na jego temat.

Jak zmienił się sposób wyszukiwań?

Jak czytamy na newsroomie Pinteresta, od teraz robienie zdjęć za pomocą aplikacji, a także przesyłanie ich z aparatu naszego telefonu ma być szybsze. Platforma daje nam również możliwość zapisania tego obrazu w postaci pina i umieszczenie go na tablicy.

Pozwoli nam to na wracanie do nich w każdej chwili. Jak twierdzi serwis, ułatwi to użytkownikom planowanie chociażby przestrzeni w domu.

Zapisane na tablicy w postaci pinów zdjęcia to często nawet te, które widzimy w sklepie stacjonarnym. W dodatku, za ich pomocą Pinterest pomoże Ci zdefiniować, w jakim stylu chcesz urządzić dom. Wszystko to za pomocą maszynowego uczenia, które rozwija platforma. Opiera się to na przeszłych preferencjach i za ich pomocą generuje to, co może nam się przydać obecnie lub w przyszłości. Całość idealnie pokazuje poniższy obrazek:

źródło: socialmediatoday.com

Zakupy na Pintereście nigdy nie były prostsze

Pinterest już dawno otworzył się na możliwość robienia zakupów poprzez jedno kliknięcie. Tym razem postanowił jednak ulepszyć tę opcję. Zdecydowanie może pomóc w tym rozwój wyszukiwań wizualnych, za którego pomocą dodajemy produkty na naszą tablicę.

Od teraz, gdy Pinterest znajdzie dany produkt w sklepie online, pojawią się pinezki, które pomogą nam dokonać zakupu tego produktu. Wszystko po to, abyśmy mogli nie tylko się zainspirować, ale również kupić produkt, o którym marzymy.

źródło: newsroom.pinterest.com

Skąd taki pomysł na aktualizację?

Wszystko za sprawą nowych badań, które zostały przeprowadzone przez Pinteresta. Wynika z nich, że ponad 80% użytkowników, zaczyna swoje zakupy właśnie od wyszukiwań wizualnych. Dodatkowo, zaskakujący może wydawać się fakt, że 85% konsumentów przywiązuje większą wagę do informacji wizualnych niż informacji tekstowych.

Aż 55% respondentów uważa, że taki rodzaj wyszukiwań wizualnych ma wpływ na ich styl i poczucie estetyki, a 49% czuje przywiązanie do tych produktów, które wcześniej zobaczą. Jednak chyba najważniejsze są te wyniki, które są związane z wygodą, jaką niesie ze sobą wyszukiwanie wizualne. Ponad połowa Pinerów twierdzi, że to znacznie wpływa na ich komfort podczas zakupów – mogą zrobić je szybciej i kupić tylko to, co rzeczywiście jest im potrzebne.

Czy taki rodzaj aktualizacji wpłynie na zwiększenie liczby użytkowników na Pintereście?


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail